Bullterrieri

Vierailija

Kertokaa kokemuksianne kyseisestä rodusta! Mietin hankintaa, rotu kiinnostaa minua mm. kauniin ulkonäkönsä ja haastavuutensa vuoksi. Näin olen ainakin käsittänyt, että on mm. itsepäisempi koulutettava. Olen myös lukenut paljon kehuja kys. rodusta, kunhan koira on koulutettu hyvin.

Kyllä, olen lukenut rodusta yleisesti, mutta haluaisin kuulla myös teidän henkilökohtaisia kokemuksia. Ei, en ole ottamassa rotua ensimmäiseksi koiraksi ja puutteellisilla koulutustaidoilla.

Miten teidän bullterrierit on tullut toimeen muiden koirien kanssa? Onko tullut ongelmia, vaikka olisi jo pentuna totutettu muihin koiriin?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Tee taustatyö huolella ja etsi vastuullinen kasvattaja. Monilla bullterriereillä on nuppivikaa, esim. pakonomainen hännän jahtaaminen.

Omat kokemukseni bulleista ovat todella positiivisia, iloisia luupäitä mutta leikkiessään eivät välttämättä osaa ihmistä varoa vaan jysähtävät päin jalkoja täydestä vauhdista kylki edellä.

Koira-aggressiivisuutta voi esiintyä mutta niin se on monella muullakin rodulla. Leikkaamaton urokseni leikki kerran leikatun bulliuroksen kanssa ja todella hienosti tulivat toimeen. Elämä varmasti helpottuu mikäli uroksen leikkaa, näillä voi olla machoilu verissä kuten monilla muillakin bull-rotuisilla.

Koira kuin isäntä

Vierailija kirjoitti:
Tee taustatyö huolella ja etsi vastuullinen kasvattaja. Monilla bullterriereillä on nuppivikaa, esim. pakonomainen hännän jahtaaminen.

Omat kokemukseni bulleista ovat todella positiivisia, iloisia luupäitä mutta leikkiessään eivät välttämättä osaa ihmistä varoa vaan jysähtävät päin jalkoja täydestä vauhdista kylki edellä.

Koira-aggressiivisuutta voi esiintyä mutta niin se on monella muullakin rodulla. Leikkaamaton urokseni leikki kerran leikatun bulliuroksen kanssa ja todella hienosti tulivat toimeen. Elämä varmasti helpottuu mikäli uroksen leikkaa, näillä voi olla machoilu verissä kuten monilla muillakin bull-rotuisilla.

Koira kertoo omistajastaan paljon...

Vierailija

Kiitos sinulle yhdelle kommentoijalle, joka kerroit kokemuksistasi! Oliko koirasi kuinka vaikea motivoida kouluttaessasi? Minkä verran löytyy miellyttämisenhalua?

Löytyykö muita bullin omistajia?

Ap

Vierailija

Jos etsit koirapuistokoiraa, niin unohda koko juttu. Harva tulee toimeen vieraiden koirien kanssa. Varsinkin samaa sukupuolta olevat voi olla NOUNOU. Eli ehdottomasti ei ole mikään koirapuistorotu.

Rodussa esiintyy suht paljon kuuroutta (=liittyy valkoiseen väriin) eli kasvattaja pitää valita huolella.

Ulkonäköön en viitsi kommentoida muuta, kun että tuo on omasta mielestäni rumin koira, mikä löytyy :D 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos etsit koirapuistokoiraa, niin unohda koko juttu. Harva tulee toimeen vieraiden koirien kanssa. Varsinkin samaa sukupuolta olevat voi olla NOUNOU. Eli ehdottomasti ei ole mikään koirapuistorotu.

Rodussa esiintyy suht paljon kuuroutta (=liittyy valkoiseen väriin) eli kasvattaja pitää valita huolella.

Ulkonäköön en viitsi kommentoida muuta, kun että tuo on omasta mielestäni rumin koira, mikä löytyy :D 

En etsi koirapuistoon vietävää koiraa, en edes asu lähelläkään kaupunkia. Aion silti totuttaa koiran muihin koiriin, mikä on mielestäni tarpeellista kaikkien koirien kohdalla, jotta esim. mahdolliset eläinlääkärikäynnit ja reissaamiset sujuvat ongelmitta.

Tiedän, että kuuroutta ja joitain rotusairauksia esiintyy, niin kuin lähes kaikilla puhdasrotuisilla. En ole ostamassa koiraa kadulta auton takaluukusta.

Ok, ulkonäkö varmasti jakaa mielipiteet. Mutta minua ei kiinnosta, mitä mieltä muut ovat tulevan koirani ulkonäöstä! :)

Lisää kommentteja? Millaisia teidän bullit ovat olleet luonteeltaan?

Vierailija

Mulla on kaveri joka kasvattaa bulleja ja jakelee facessa aina jotain bulliyhdistyksen päivityksiä. Googletteleppa niitä jos sieltä löytyisi lisää infoa! Bullien kasvattajat kertovat mielellään lisää rodusta kun otat yhteyttä, ovat sydämenasia heille. Henk.koht en tajua mitä ihmiset näkevät bulleissa, rumia kuin mitkä ja liian pitkälle jalostettuja, mutta makunsa kullakin :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaveri joka kasvattaa bulleja ja jakelee facessa aina jotain bulliyhdistyksen päivityksiä. Googletteleppa niitä jos sieltä löytyisi lisää infoa! Bullien kasvattajat kertovat mielellään lisää rodusta kun otat yhteyttä, ovat sydämenasia heille. Henk.koht en tajua mitä ihmiset näkevät bulleissa, rumia kuin mitkä ja liian pitkälle jalostettuja, mutta makunsa kullakin :)

Okei! Olenkin googlettanut jo aika paljon tietoa, nyt ajattelin vielä kysellä täältä lisää kommentteja. Kasvattajiin olen yhteydessä sitten vähän myöhemmin, tämä mietintä bullin hankinnasta on nimittäin minulla vasta alussa.

Itse näen rodun kauniina, olen aina nähnyt. Mutta totta, että makunsa kullakin! :)

Vierailija

Kannattaa esim. koiranäyttelyissä kysellä kyseisen rodun omistajilta! Samalla näet miten tuon rotuinen käyttäytyy niinkin stressaavassa tilanteessa, missä muut koirat haukkuu ja omistajineen sinkoilevat ees taas. Olen itse saanut kuvan että bullit ovat vahvahermoisia koiria.
Niin ja kasvattajiin kannattaa olla jo yhteydessä! Ei ole väliä hankitko koiran vaikka muutamien vuosien päästä, mutta kunhan pääsisit mahdollisimman paljon tutustumaan kyseisen rodun edustajiin. Netissä puhutaan vain yleisesti rodusta, ja herkästi jää ne "huonot'' puolet kirjoittamatta.

Vierailija

Itsellä on 3 v bulli uros. Jahtaa häntäänsä jatkuvasti, joutuu ns. transsiin usein, ei miellyttämisen halua. narttukoirien kanssa tulee toimeen, uroksien kanssa ei. Koiraa ei paljoa kiinnosta leikkimiset mutta kun kunnolla innostuu, niin ei aina tajua omaa voimaansa. Rauhallinen ja symppis yleensä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat