Bullterrieri
Kertokaa kokemuksianne kyseisestä rodusta! Mietin hankintaa, rotu kiinnostaa minua mm. kauniin ulkonäkönsä ja haastavuutensa vuoksi. Näin olen ainakin käsittänyt, että on mm. itsepäisempi koulutettava. Olen myös lukenut paljon kehuja kys. rodusta, kunhan koira on koulutettu hyvin.
Kyllä, olen lukenut rodusta yleisesti, mutta haluaisin kuulla myös teidän henkilökohtaisia kokemuksia. Ei, en ole ottamassa rotua ensimmäiseksi koiraksi ja puutteellisilla koulutustaidoilla.
Miten teidän bullterrierit on tullut toimeen muiden koirien kanssa? Onko tullut ongelmia, vaikka olisi jo pentuna totutettu muihin koiriin?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Saako Suomesta miniature bullterrierejä?
Saa, mutta kasvattajia on todella vähän.
Mun naapurilla on kääpiöBulli joka tosin on ihan saman kokoinen kuin normaalitkin Bullit.
Pentuna tuli mainiosti toimeen meidän leikatun uroksen kanssa, mutta nykyään eivät voi sietää toisiaan. Hirveä huuto alkaa jo kaukaa kun näkevät toisensa.
Koirapuistoon Bullia ei tosiaan voi viedä enää ollenkaan, pentuna oli eri juttu.
Ihana koira ihmisille, mutta muille koirille ei.
Elämäni aikana ollut 3 bullterrieriä, reilun 30 vuoden kokemus siis noista kolmesta yksilöstä. Kasvoin bullterrierin kanssa, ensimmäinen oli meillä jo ennen syntymääni.
Hyviä koiria, mutta sellainen pitää osata kasvattaa ja tietää koiran negatiiviset puolet. Ainakin nämä kolme yksilöä olivat (edellinen kuoli 2 vuotta sitten elettyään 12 onnellista ja tervettä vuotta) erittäin lapsiystävällisiä ja yksi niistä (uros) tuli hyvin toimeen muiden koirien kanssa. Aion vielä hankkia yhden bullin vähän myöhemmin, se jää varmaan viimeiseksi koirakseni, kun itselläkin ikä alkaa jo vitosella.
Älä ota mitään taistelukoiraa. Vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Älä ota mitään taistelukoiraa. Vaarallinen.
Höpö höpö. Aivan on kiltti ja turvallinen perhekoira. Meijän Muffe ei tappais kärpästäkään.
Saako Suomesta miniature bullterrierejä?