Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomi hukkaa veroeurosi maailmalle – tuhansia korkeakoulutettuja lähtee joka vuosi

Vierailija

Nyt se on totta. Koulutetut suomalaiset pakenevat veroja parempien työmarkkinoiden luo ja Suomi saa tilalle kouluttamatonta väkeä sosiaalituen piiriin. Suomeen jää lopulta vanhukset sekä kouluttamattomat ja maa vajoaa syvemmälle köyhyyteen.

http://yle.fi/uutiset/suomi_hukkaa_veroeurosi_maailmalle__tuhansia_korke...

Sivut

Kommentit (69)

Vierailija

Täysin ymmärrettävää. Itse opiskelen puheterapeutiksi ja vaikka kyseessä onkin unelma-ammattini, harmittaa vähän etten voi karata ulkomaille töihin jos Suomi alkaa mennä vielä lujempaa alamäkeä. Tai ehkä voin, mutta työni on ymmärrettävästi aika kielisidonnaista.

Vierailija

No, Suomi on aina elänyt konepajateollisuudesta joten maahan saapuvat koneinsinöörit kyllä paikkaavat hyvin. 

Vierailija

Eiköhän vika ole enemmän , että suomalaiset koulutetaan kansainvälisyyteen jolloin on helppo sopeutua muiden maiden työelämään eikä veroissa. Heikennetään englannin ja muiden kielien opetusta jne. niin kukaan ei lähde :P

Lisäksi Suomen tulisi Japanin tavoin vaatia firmoja palkkaamaan ihmisiä ja nostamaan palkkoja.

Vierailija

Minulle on ollut jo vuosia selviö, että lähden maasta jos en työllisty tietyssä ajassa valmistumiseni jälkeen. Kyse ei ole arvovalinnasta, sillä mielelläni haluaisin jäädä Suomeen rakentamaan suomalaista yhteiskuntaa. Ikävä vaan politiikan avulla ei työpaikkoja ja kasvua tänne ole saatu luotua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No, Suomi on aina elänyt konepajateollisuudesta joten maahan saapuvat koneinsinöörit kyllä paikkaavat hyvin. 

Koneinsinöörit joilla on kaikilla "unohtunut" paperit kotimaahan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eiköhän vika ole enemmän , että suomalaiset koulutetaan kansainvälisyyteen jolloin on helppo sopeutua muiden maiden työelämään eikä veroissa. Heikennetään englannin ja muiden kielien opetusta jne. niin kukaan ei lähde :P

Lisäksi Suomen tulisi Japanin tavoin vaatia firmoja palkkaamaan ihmisiä ja nostamaan palkkoja.

Taitaa noi nuoret oppia sen täydellisen englannin jo lapsena netin välityksellä.

Vanemmat eivät näytä ymmärtävän, ettei nykynuoret ole enää kiinni suomessa kuten vanhemmat ovat. He käyttävät englantia jo pikkupojasta asti kun pelaavat nettipelejä. Aikaisena on sitten helppo lähteä muualle jos maa ei miellytä.

Vierailija

Joo, en oikeastaan edes ymmärrä niitä, jotka ovat opiskelleet niska limassa viisi vuotta, ja sitten jäisivät odottamaan, että josko sitä joku päivä pääsisi koulutusta vastaamattomaan työhön. Norjassa ja Ruotissa panostetaan paljon alaani, joten se on luonteva suunta.

Lähtöä ei tee yhtään vaikeammaksi se, että nykyisen hallituksen asenne koulutusta kohtaan on se, että mitä välitöntä rahallista hyötyä siitä on heti, jos ei mitään niin olet vaan turha haahuilija. Mutta heidän sivistymättömyyttään ja alemmuudentunnettahan se on, ei muuta.

Muistan vielä ajan, jolloin yhteiskunnan päätehtävä ei ollut tuottaa voittoa, vaan taata hyvä elämä meille kaikille. Raha oli väline, ei itsetarkoitus.

Vierailija

Itse en ole vielä lähtenyt suomesta, enkä todellakaan veroja pakoon. Nyt on harkinnassa muuttaa Ruotsiin tai Norjaan kiitos koulutusleikkausten. Itse korkeasti koulutettuna osaan arvostaa sitä, enkä todellakaan jää tänne perhettä perustamaan, töihin ehkä voin jäädä, mutta kun lapset tulee ajankohtaiseksi, niin sitten lähetään maahan jossa nämä lapset saisivat vähintään yhtä hyvän koulutuksen kuin minä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Koneinsinöörit joilla on kaikilla "unohtunut" paperit kotimaahan.

Plus somalialaiset koneet on aika heikko referenssi. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat