Keskellä yötä soi ovikello - mitä teet?
Kommentit (252)
Voisin käydä oven ikkunasta katsomassa että kuka siellä on, laittaisin ulkovalonkin päälle, että näkisin kunnolla. Jos on joku outo, niin sammuttaisin valon ja menisin takaisin nukkumaan.
Avaisin. Ladattu haulikko kädessä. Tosin hetki siinä menisi ennenko sen kaivelee asekaapista ja laitailee, jotta siinä ajassa on voinu soittelija jo lähtee meneen.
Asun omakotitaloalueella. Avaan. Joko kissa on päässyt karkuun tai töistä tuleva lapsi hukannut avaimet.
Jos on rosvo niin saa aika hyvin turpaa.
En tee yhtään mitään. Jos jatkaa oikein urakalla, niin sitten käyn ovisilmästä kattoon, että mitä vittua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain kannattaa tehdä / pitää meteliä.
Nimittäin saattaa alkaa tunkea sisälle jos on vaikka latvialainen varas ja luulee, ettei kohteessa ole ketään.
Miksi juuri latvialainen?
No kuka muu siellä voisi olla?
Ei tietenkään kukaan. Kaikki maailman asuntomurrot tehdään latvialaisten varkaiden toimesta.
Ja pallo meni maaliin pelaajan jalan toimesta.
Totta kai avaan! Samoin kuin ensimmäiset treffit sovin aina miehen kotiin tai minun luokseni. Joskus saatan lähteä myös romanttiselle metsäkävelylle jumalan selän taakse uuden tuttavuuden kanssa. Ihan arkipäivää!
En avaa. En avaa päivälläkään jos en tiedä että joku on tulossa kylään tai on tulossa vaikka joku paketti ovelle.
No olisihan se aika kuumottavaa, jos en odottaisi ketään kotiini yöllä.
35 kiloinen koira kyllä vähän rauhoittaa. Menin varmaan oven taakse kysymään että kuka siellä on.
Ensimmäisenä varmaan tulisi mieleen että joku naapuri, tuttava tai joku lapista on joutunut jostain syystä lähtemään kotoa pois, esimerkiksi puolison kanssa riideltyään tms. Tai sitten seillä on muuten vain joku joka tarvii apua.
Okei, ketjussa 3 on avannut ja aina on ollut poliisi ovella.
Eli jos et yöllä halua avata poliisille ovea, niin käännä kylkeä.
En avaa, otan puhelimen käteen valmiina soittamaan hätäkeskukseen, kysyn oven läpi mitä asiaa.
Vaan eipä poliisikaan taida kovin helposti vaivautua paikalle vaikka ovella olija pyrkisi aktiivisemminkin sisään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kerran myöhään yöllä koputettu ikkunaan. Asuin silloin kerrostalon maakerroksessa ja säikähdin ihan helvetisti! Menin kuitenkin katsomaan ja se oli poliisi, valaisi taskulampulla hihaansa eli sitä poliisinmerkkiä ja elehti että tulisin avaamaan ulko-oven. Kävin päästämässä sen rappuun mutta en jäänyt seuraamaan mitä teki, suuntasi siihen nimitaululle ihmettelemään sen verran kun vielä näin ennen kuin laitoin oman oven kiinni.
Kumma juttu kun olen luullut että poliiseilla olisi sellaiset yleisavaimet tai jotkut? Ettei nyt ainakaan naapuria häirittäisi jos rappikseen täytyy päästä.
Mistä ihmeestä poliisilla olisi avaimet kaikkien ihmisten koteihin? Meidän kotiin ei ole kenelläkään muulla avainta kuin meidän perheenjäsenillä.
En ainakaan avaa ovea!
Katson onko teinit huoneessa.
Onneksi kukaan ei ole soittanut ovikelloa.
Voihan joku teinin kaveri olla oven takana.
Meillä on kerran poliisi tullut yöllä ja silloinkin ne soittivat ensin. Sukulaisnainen oli lähtenyt väkivaltaista miestään karkuun, eikä hänellä ollut oikein muuta paikkaa mihin mennä, niin poliisit toi meille.
Joskus on joku lapsista soittanut ovikelloa yöllä, kun on unohtanut avaimen kotiin.
Kyllä se nykyisin on aika harvinaista että kukaan tuttu tulee yöllä ilmoittamatta.
Jaaha. No kävi kerran just näin. Asuin kerrostalossa. Joku tuli just yöllä soittaan ovikelloa ja mä olen kyllä aika helvetin vihainen tollasessa tilateessa jos joudun heräämään. Siis sillä tavalla vihainen että päässä pimenee. Juoksin ovelle ja täräytin sen katsomatta auki niin kovaa kun lähti. Takana oli joku känninen jamppa joka oli oikeesti menossa naapuriin, mutta erehtyny ovesta. Siltä sitten murtui nenä, lähti hampaita ja päälle vielä aivotärähdys. Ja verta oli perkeleesti ympäri rappua. Käräjillehän siitä mentiin.
Että kannattaa vähän myös miettiä ennenko menee soitteleen toisten kelloja yöllä.
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan avaa ovea!
Katson onko teinit huoneessa.
Onneksi kukaan ei ole soittanut ovikelloa.
Voihan joku teinin kaveri olla oven takana.
Ei meillä lasten kaverit soita koskaa ovikelloa. Ne soittaa tai lähettää viestin kun ovat oven takana.
Olisin ensinnäkin ihan paniikissa ja toiseksi avaisin viereisen huoneen verhoja sen verran että näen kuka ovella on (ulkovalo on aina päällä), jos näyttäisi ns asiatyypiltä esim poliisilta tai naapurilta, avaisin sitä ikkunaa ja kysyisin mitä asiaa. Jos olisin ylsin kotona, niin en avaisi poliisillekaan ilman että olen soittanut ensin hätänumeroon ja kertonut että mun ovella on poliisi. Jos olisi joku tuntematon/hämäräveikon oloinen, soittaisin hätänumeroon.
Pitäisi selvittää, miten oikeasti saa selville onko poliisi oikea poliisi, eikä joku poliisiksi pukeutunut rikollinen.
Meille on tullut muuten kerran poliisi hyvin myöhään illalla ovelle. Asiana oli, että isoisä on kuollut ja löytynyt hetki sitten. Ei se poliisi tule ovelle ilman tärkeää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha. No kävi kerran just näin. Asuin kerrostalossa. Joku tuli just yöllä soittaan ovikelloa ja mä olen kyllä aika helvetin vihainen tollasessa tilateessa jos joudun heräämään. Siis sillä tavalla vihainen että päässä pimenee. Juoksin ovelle ja täräytin sen katsomatta auki niin kovaa kun lähti. Takana oli joku känninen jamppa joka oli oikeesti menossa naapuriin, mutta erehtyny ovesta. Siltä sitten murtui nenä, lähti hampaita ja päälle vielä aivotärähdys. Ja verta oli perkeleesti ympäri rappua. Käräjillehän siitä mentiin.
Että kannattaa vähän myös miettiä ennenko menee soitteleen toisten kelloja yöllä.
XD Mikä salkkarijakso tuo oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
XD Mikä salkkarijakso tuo oli?
Ei tarvi uskoo vtun runkku. ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Tää on yksi mun pahimmista peloista. Asun vielä kotona, mutta en uskalla avata ovea tuntemattomille ja se on kamalaa jos joku on ovella koska kolkuttelija näkee suoraan ikkunasta sisään niin n voi edes kurkkia mistään.
Kerran olin yksin kotona kun toisella ovella joku koputteli. Olin niin peloissani että hain hiilihangon ja sammutin kaikki mahdolliset valot ja puhelin kourassa odotin että koputtelija lähtisi pois. Oli varmaan vaan humalainen naapuri etsimässä isääni. Asumme vanhassa isossa puutalossa joten pienemmästäki tulen vainoharhaiseksi täälä.
Mutta siis en avaisi kenellekään ovea keskellä yötä. Ellei vaikka mahdollisesta ovisilmästä tai vastaavasta näkisi kuka kn kyseessä.
Heh heh!
En avaisi. Viime yönä soi ovikello 2 kertaa ja pelotti. Rivitalo. En avaa päivälläkään ellen tiedä jonkun tutun olevan tulossa. Helsingin Kalliossa vietin lapsuuteni ja nuoruuteni. Sieltä on jäänyt ettei ovea saa avata.