Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskellä yötä soi ovikello - mitä teet?

Vierailija
05.12.2015 |

Menetkö avaamaan?

Kommentit (252)

Vierailija
21/252 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ovikelloa. Soitan poliisit jos epäilyttää jos joku melskaa ovella.

Vierailija
22/252 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin katsomaan kuka siellä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/252 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostaloasunnossa yksin eikä ole ovisilmää tai ovikelloa, joten varmasti en avaisi keskellä yötä ovea kellekkään. 

Vierailija
24/252 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain kannattaa tehdä / pitää meteliä. 

Nimittäin saattaa alkaa tunkea sisälle jos on vaikka latvialainen varas ja luulee, ettei kohteessa ole ketään. 

Miksi juuri latvialainen?

Vierailija
25/252 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säikähtäisin todella, koska meillä ei ole ovikelloa.

Vierailija
26/252 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa näppärä heitto! Uniikki.

Vierailija
27/252 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on yksi mun pahimmista peloista. Asun vielä kotona, mutta en uskalla avata ovea tuntemattomille ja se on kamalaa jos joku on ovella koska kolkuttelija näkee suoraan ikkunasta sisään niin n voi edes kurkkia mistään.

Kerran olin yksin kotona kun toisella ovella joku koputteli. Olin niin peloissani että hain hiilihangon ja sammutin kaikki mahdolliset valot ja puhelin kourassa odotin että koputtelija lähtisi pois. Oli varmaan vaan humalainen naapuri etsimässä isääni. Asumme vanhassa isossa puutalossa joten pienemmästäki tulen vainoharhaiseksi täälä.

Mutta siis en avaisi kenellekään ovea keskellä yötä. Ellei vaikka mahdollisesta ovisilmästä tai vastaavasta näkisi kuka kn kyseessä.

Vierailija
28/252 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen ovikelloa soitettiin muinoin keskellä yötä. Siellä oli poliisi, joka tuli kertomaan, että joku oli yrittänyt varastaa mieheni moottoripyörää.

Vierailija
29/252 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa näppärä heitto! Uniikki.

Ei se ollut heitto, vaan vastaus kysymykseen. Vastasitko itse jo?

Vierailija
30/252 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimittäin saattaa alkaa tunkea sisälle jos on vaikka latvialainen varas ja luulee, ettei kohteessa ole ketään. 

No kuka muu siellä voisi olla?

Vierailija
31/252 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuka muu siellä voisi olla?

Ei tietenkään kukaan. Kaikki maailman asuntomurrot tehdään latvialaisten varkaiden toimesta.

Vierailija
32/252 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaisi. Katsoisin ovisilmästä, onko brankkari tai kyttä. Jos ei kumpikaan, kysyisin oven läpi, mitä asiaa. Jos ei mitään järkevää selitystä tai tuttu naama, esmes naapuri, niin sanoisin soittavani poliisille. Tietyissä tapauksissa soittaisinkin. En avaa ovea edes päivällä, jos tuntematon tyyppi.

Vierailija
33/252 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäisin kylkeä ja jatkaisin uniani.

Vierailija
34/252 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira alkaa murista niin käsken sen olla hiljaa. Hiivin ovisilmän luokse ja kurkkaan varovasti. Oon lukenut muutaman Maria Kallio -romaanin tässä viime aikoina niin oon varmaan aika huolissani :D

Vierailija
35/252 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännän kylkeä. Meidän ovikello ei ole ollut toiminnassa yli 30 vuoteen. :D

Luultavasti siis olisin jossain aivan muualla ja tsekkaisin kyllä rohkeasti mistä on kyse. Kotona ovikelloa ei edes tarvita. Sen hoitaa koirat ja uskallan kyllä niiden kanssa mennä ovelle, jos joku on sen takana kolkuttelemassa.

Vierailija
36/252 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kattomaan kuka oven takana on, ovisilmä.

Vierailija
37/252 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kerran myöhään yöllä koputettu ikkunaan. Asuin silloin kerrostalon maakerroksessa ja säikähdin ihan helvetisti! Menin kuitenkin katsomaan ja se oli poliisi, valaisi taskulampulla hihaansa eli sitä poliisinmerkkiä ja elehti että tulisin avaamaan ulko-oven. Kävin päästämässä sen rappuun mutta en jäänyt seuraamaan mitä teki, suuntasi siihen nimitaululle ihmettelemään sen verran kun vielä näin ennen kuin laitoin oman oven kiinni.

Kumma juttu kun olen luullut että poliiseilla olisi sellaiset yleisavaimet tai jotkut? Ettei nyt ainakaan naapuria häirittäisi jos rappikseen täytyy päästä.

Vierailija
38/252 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanoin "vaikka". Eli se oli esimerkki. Voi olla mistä tahansa, se ei ollut tässä pointti. 

Tuli vaan mieleen kun kesällä ainakin täällä uutisoitiin kierrelleen noita baltialaisia liigoja. 

Vierailija
39/252 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näin kävikin joskus puolen yön jälkeen. Tai oveen vain koputettiin, edes ovikelloa ei soitettu. Itse olin sitä mieltä että en helvetissä avaa, mutta silloinen miesystävä lopulta turhautui ja kävi ovella kun koputus vain jatkui. Ovella oli poliisit, rivitalon ulkovarasto oli parahillaan ilmiliekeissä ja käskettiin varautua mahdolliseen hätäevakuointiin jos tuli leviää asuinrakennukseen.

En edelleenkään ymmärrä miksi eivät soittaneet ovikelloa tai huutaneet olevansa poliiseja tai että olisi iso tulipalo täällä. Jos olisin ollut yksin tai olisimme nukkuneet en olisi avannut/todennäköisesti kuullut koko koputusta.

Vierailija
40/252 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen avaamaan jos soittaa useamman kerran, koska vahtikoani on siinä vaiheessa karkottanut epämäräisen pimputtelijan, mutta jos soitto jatkuu on jollakulla luultavasti tärkeää asiaa.