Miten kukaan voi kokea olevansa oikeasti läheinen puolisonsa kanssa?

Vierailija

Kun eihän sille todellakaan kannata jatkuvasti tai oikeastaan ollenkaan avautua kaikista ajatuksistaan ja tunteistaan? Etenkin kun ne ovat enimmäkseen kielteisiä!

Sivut

Kommentit (88)

Vierailija

En tajua. Avautua? Kielteisiä? Tarkoitatko, että kielteiset tunteesi koskevat kumppaniasi? Silloin ei kannatakaan jokaista harmitusta purkaa hänelle ääneen. Mutta eikö teillä ole mitään muuta puhuttavaa, työ, harrastukset, lapset, muut ihmissuhteet, politiikka, filosofia? Me ainakin jaamme koko elämämme, eikä kukaan toinen tunne minua kuten puolisoni, ei edes äitini.

Vierailija

Kenellekään ihmiselle ei kannata kaikkia ajatuksia ja tunteita hallitsemattomasti vuodattaa. Ellei sitten omalle psykoterapeutille, joka jaksaa kuunnella tajunnavirtaa palkkansa avulla.

Vierailija

Me jaamme ihan kaiken. Kenenkään muun kanssa en jaa näitä ajatuksia näin paljon. Yhdessä 9v. Minulla ei ole kielteisiä tunteita kumppania kohtaan, toki joskus hän ärsyttää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kenellekään ihmiselle ei kannata kaikkia ajatuksia ja tunteita hallitsemattomasti vuodattaa. Ellei sitten omalle psykoterapeutille, joka jaksaa kuunnella tajunnavirtaa palkkansa avulla.

No niinpä. Ja kun nyt tilanne on se, että olen todella todella tyytymätön kaikkeen, minulla ei voi olla ketään läheistä. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Me jaamme ihan kaiken. Kenenkään muun kanssa en jaa näitä ajatuksia näin paljon. Yhdessä 9v. Minulla ei ole kielteisiä tunteita kumppania kohtaan, toki joskus hän ärsyttää.

Mutta sanoisin että suurin osa keskusteluista on meillä positiivisia. Jos ajattelen kumppaniani niin päällimmäisenä nousee mieleen kunnioitus, rakkaus ja ylpeys. Ei mitään ärsytyksen tunteita.

Vierailija

Olen sitä paitsi lukemattomia kertoja vuodattanut miehelle kielteisyyttäni, päätin lopettaa sen kokonaan, jonka jälkeen totesin, ettei mieheni tai kukaan (paitsi terapeutti jota näen aivan liian harvoin) ole läheiseni. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mutta sanoisin että suurin osa keskusteluista on meillä positiivisia. Jos ajattelen kumppaniani niin päällimmäisenä nousee mieleen kunnioitus, rakkaus ja ylpeys. Ei mitään ärsytyksen tunteita.

No onneksi olkoon. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen sitä paitsi lukemattomia kertoja vuodattanut miehelle kielteisyyttäni, päätin lopettaa sen kokonaan, jonka jälkeen totesin, ettei mieheni tai kukaan (paitsi terapeutti jota näen aivan liian harvoin) ole läheiseni. Ap

Mistä kielteisyytesi johtuu?

Vierailija

Minun ex-puolisoni otti itseensä kun avauduin hänelle usein työongelmista. Hän koki, että syyllistän jotenkin häntä (mitä en vieläkään pysty ymmärtämään). Enpä sitten enää uskaltanut hänelle mistään ongelmistani kertoa, joten välitkin viilenivät ja eroonkin sitten lopulta päädyttiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kielteiset tunteet koskevat häntä, itseäni, lapsia, koko tätä tilannetta josta itseni olen löytänyt. Ap

Kuulostaa siltä, että et voi hyvin elämässäsi tällä hetkellä. Ehkä puhuminen kuitenkin auttaisi? Ehkä miehesi jopa jakaa näitä tunteita ja ajatuksia enemmän kuin luuletkaan, ja ymmärtäisitte toisianne hyvin. Keskustelulukon avauduttua voisitte päästä toisianne lähemmäksi.

Voi toki olla niinkin, ettei miehesi ole sinulle sopiva kumppani. Varsinkin, jos koet, ettei voi tai halua hänelle puhua. Silloin juttukaveria kannattaa katsella muualta (ystävät, terapeutti), ja alkaa valmistautumaan eroon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mistä kielteisyytesi johtuu?

Helppo vastata. Psyykkisistä ongelmista, tyytymättömyydestä siihen, millaista elämä perheenäitinä on, en ehdi enkä jaksa keskittyä itseeni ja omiin asioihini tarpeeksi, mies ei kohtele minua kuten haluaisin (ei halua seksiä kuten haluaisin sen haluavan jne.) työ ei tarjoa positiivista sisältöä elämään, olen sairastellut todella paljon syksyn kulkutauteja jonka takia joutunut viikkokausien tauolle liikuntaharrastuksista jotka jotenkin pitivät pääni kasassa aiemmin. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kielteiset tunteet koskevat häntä, itseäni, lapsia, koko tätä tilannetta josta itseni olen löytänyt. Ap

Terve vaan taas! Kielteiset tunteesi koskevat etenkin äitiäsi? Mies hoitaa teillä lapset ja kodin. Sinä haikailet ihastuksesi perään. Ja kaiken kuuluu pyöriä Sinun ympärilläsi. Muilla ei ole väliä
Ei puolisosi jaksa kaiken lisäksi loputtomasti vatvoa sinua, sinua, sinua

Vierailija

ap, jaksaisitko itse kuunnella miestäsi, jos hän olisi samanlainen negatiivinen valittaja kuin sinä? Tahtoisiko kuulla valitusta virheistäsi, epäonnistuneista lapsista, kodista, kaikesta? Ei sellaista kitinää ja avautuilemista kukaan jaksa, ihan oikeasti.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat