Miten juoda viinaa oikea oppisesti, neuvokaa joku?
Mulla tahtoo karata usein mopo käsistä tuon alkoholin kanssa. Eli jos juon, niin otan alussa 2 lasillista todella nopeasti, sen jälkeen otan hitaammin. Eli hörpin lasista välillä vähäsen ja kun olen lasillisen juonut, pidän 10-15min tauon ennen kun haen lisää.
Sitten kun olen jo humaltunut jonkin verran, niin silloin yleensä innostun nopeuttamaan juomistahtia eli kiskon sitä hemmetin viinaa kaksin käsin.. Sitten naps, filmi poikki... Aamulla herään joko sohvalta tai sängystä. Koko ilta menee pilalle, kun ite sammun kesken kaiken.
Miten helvetissä sitä oppisi juomaan hitaasti koko illan/yön ajan, että vaikka on päissään, niin ei sammu kuitenkaan yhtäkkiä vaan nautiskelisi koko yön juomisista ja osaisi juoda hitaammin?!
Pitäisikö heti alussa pitää vaikka 20-30min taukoja edellisestä lasilisesta? Eli kun juon lasillisen, juon mahd. hitaasti ja kun olen juonut, pitäisin AINA 20-30min tauon ennen kun haen lisää?
Nämä on näitä elämää suurempia kysymyksiä.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
En toki juo viinaa raakana vaan lantraan sitä esim. limukalla :D Toki sitten kun on kivasti jo päissään niin menee se viina jopa raakanakin.
Koitan nyt lauantaina ottaa iisisti ja pidän pitkiä taukoja juomisten välissä. Aina vaan tulee se tunne, että jos juon näin hitaasti, niin enhän mä tule humaltumaan ollenkaan. Ja aina olen ollut väärässä, niin väärässä... :D
Mulla siis vakiona 0.7 L viinapullo, jonka juon + lonkeroita päälle. Oon miettiny et puolen litran pullokin vois mulle riittää, jos sen lisäksi tulee juotua noita lonkeroitakin tai jos ostais vaikka sen puolen litran viinapullon + yhen valkkaripullon niin eiköhän tuollakin saa jotain jo aikaseksi.
AP
Ala juomaan olutta. Sitä en kovin nopeasti ainakaan itse pysty juomaan, kun hiilihappo saa röyhtäyttämään. Itse en pystyisi viinan kanssa hillitsemään tahtia mitenkään, varsinkaan jos se on laimennettu limumaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Juotava kunnolla,ns."kupit nurkkaan"....ilo ilman viinaa on teeskentelyä.
Viinaa otetaan niin kauan että taju lähtee. Aamulla pitää heti juoda lisää tai alkaa maailmanlopun krapula.
Syö hyvin. Juo mietoja. Keskiolutta alkuun ja jossain vaiheessa juot väliin vaikka ykkösolutta.
Riippuvuussairas henkilö ei pitkässä juoksussa itse päätä juomiensa määriä tai aikatauluja.
Kannattaa kysyä itseltään ihan ekana miksi sitä viinaa juo? Juotko paetaksesi sitä mitä olet normaalisti vai juotko siksi, että pidät hauskaa? Jos juot jälkimmäisen syyn vuoksi niin kannattaa miettiä onko tuo kuitenkaan koko totuus, koska eihän sinulla lopulta kuitenkaan ole hauskaa? Jos tunnet olosi muutenkin mukavaksi niin ottaa vähän pienempää huikkaa kerralla ja äkkiä huomaat, että se yksi tuopillinen kestää yllättävän pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kysyä itseltään ihan ekana miksi sitä viinaa juo? Juotko paetaksesi sitä mitä olet normaalisti vai juotko siksi, että pidät hauskaa? Jos juot jälkimmäisen syyn vuoksi niin kannattaa miettiä onko tuo kuitenkaan koko totuus, koska eihän sinulla lopulta kuitenkaan ole hauskaa? Jos tunnet olosi muutenkin mukavaksi niin ottaa vähän pienempää huikkaa kerralla ja äkkiä huomaat, että se yksi tuopillinen kestää yllättävän pitkään.
Jos haluaa päihtyä niin suomessa saa juoda alkoholia mutta mitään muuta päihdettä ei saa edes ajatella. Siksi on ihan turha vinkua alkoholin haitoista kun sille ei ole vaihtoehtoja.
Opettele juomaan viinin sijaan viiniä sitä harvemmin tulee juotuan nopeaan tahtiin.
Mene johonkin huippu kalliiseen cocktailbaarin, jossa sulla ei ole varaa juoda kuin yksi drinkki.
noi hyvät tavoitteet unohtuu heti kun vähänkin promilleja veressä. selvinpäin hienot suunnitelmat.
muuten toi niin yleistä, vaikka viiniä,että ne 2 lasillista peräkanaa ykkösellä. sitten moni että saa sen kivan alkutunteen ja sitten on kiva hitaammin maistaa lisälaseja. mutta kun kokonaismäärä vaan lisääntyyyyyy ja imeytyy, unohtaa hienon suunnitelman ja kun on näemmä alkohlismin lajiin taipuvainen, mielihyvä on niin suuri,että vetää loputkin putkeen. ja sitten kaatuu,sammuu tms ikävää.
et sää opi,se on fakta.vaikka kuinka tahtilaa olisi,ei onnistu. ei vaikka lonkka murtunut. joku 3pv,että ei enää ikinä,sitten se unohtuu ja taas mennään.
yks olisi,että et juo kuin vain kotonas ja ostat määrämitallisen, ei tule ylilyöntejä, ei uhkaa,että syttyy keittiöpalo tai olet putkassa.
maltaisitko ottaa vain 1 esim. matkalla alkoon jossain terassilla ja sitten kotiin. määrällinen summa rahaa mukaan niin et jää notkumaan raflaan. siitö kipität alkoon. niitä alkoon mitoitettuja rahoja et sitten käytä siihen terassiin,että joo mä lähden hakee lisää fyrkkaa. sitten on peli menetetty.
onks sulla taipumus lähtee hakemaan lisää alkosta tms- eli ns loppuuko kesken. silloin sun kohdalla vaikeaa toi,että opit tuntemaan itses mikä olisi ihannemäärä ja ostat just vain sen himaas. jos joitain tulis kylään heillä omat eväät,tuskin menisit kykkii heidän juomiaan,kai ne pitääkin omistaan huolen.
jos kapakkiin meet,ota vain minisumma rahnaa mukaan. pidähän huoli ittestäs..
Oikea oppinen juominen. Avaa pullo ja ota siitä huikka. Toista kunnes pullo on tyhjä. Avaa toinen pullo ja juo se. Jatka niin kauan kuin huvittaa.
Minulla on vähän auttanut kotona juopotellessa, kun kirjoittaa joka lasillisen jälkeen tunnelmiaan ja ajatuksiaan esim. läppärillä johonkin tekstidokumenttiin. (pun intended) Jos sen muistaa joka välissä jopa tallentaa, niin siinähän on sitten aamulla luettavaakin.
Olen kokeillut tehdä taulukkolaskentaohjelmaan etukäteissuunnitelman juomisista ja kelloajoista, mutta se ei toimi, ilman muuta raportointia.
Yleensä ottaen juodessa pitäisi olla jotain muutakin tekemistä, siis sellaista, että oikeasti tekee, eikä vain passiivisena tuijota esim elokuvaa tai TV:tä. Silloin kun vielä puuhaili musiikin parissa, sellainen kello 20.00 - 03.00 meni helposti lievässä nousussa.
Jäikö taas ryyppyputken päälle viikonlopusta? Pystytkö olemaan juomatta viikkoakaan?