Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten juoda viinaa oikea oppisesti, neuvokaa joku?

Vierailija
04.12.2015 |

Mulla tahtoo karata usein mopo käsistä tuon alkoholin kanssa. Eli jos juon, niin otan alussa 2 lasillista todella nopeasti, sen jälkeen otan hitaammin. Eli hörpin lasista välillä vähäsen ja kun olen lasillisen juonut, pidän 10-15min tauon ennen kun haen lisää.

Sitten kun olen jo humaltunut jonkin verran, niin silloin yleensä innostun nopeuttamaan juomistahtia eli kiskon sitä hemmetin viinaa kaksin käsin.. Sitten naps, filmi poikki... Aamulla herään joko sohvalta tai sängystä. Koko ilta menee pilalle, kun ite sammun kesken kaiken.

Miten helvetissä sitä oppisi juomaan hitaasti koko illan/yön ajan, että vaikka on päissään, niin ei sammu kuitenkaan yhtäkkiä vaan nautiskelisi koko yön juomisista ja osaisi juoda hitaammin?!

Pitäisikö heti alussa pitää vaikka 20-30min taukoja edellisestä lasilisesta? Eli kun juon lasillisen, juon mahd. hitaasti ja kun olen juonut, pitäisin AINA 20-30min tauon ennen kun haen lisää?

Nämä on näitä elämää suurempia kysymyksiä.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En toki juo viinaa raakana vaan lantraan sitä esim. limukalla :D Toki sitten kun on kivasti jo päissään niin menee se viina jopa raakanakin.

Koitan nyt lauantaina ottaa iisisti ja pidän pitkiä taukoja juomisten välissä. Aina vaan tulee se tunne, että jos juon näin hitaasti, niin enhän mä tule humaltumaan ollenkaan. Ja aina olen ollut väärässä, niin väärässä... :D 

Mulla siis vakiona 0.7 L viinapullo, jonka juon + lonkeroita päälle. Oon miettiny et puolen litran pullokin vois mulle riittää, jos sen lisäksi tulee juotua noita lonkeroitakin tai jos ostais vaikka sen puolen litran viinapullon + yhen valkkaripullon niin eiköhän tuollakin saa jotain jo aikaseksi.

AP

Slaavit siis ryssät ja polakit juovat kirkasta viinaa, mutta heti sen päälle mehua tai muuta alkoholitonta. Pöydässä on myös suolakurkkuja ja suolattuna tai kuivattua tai purkitettua kalaa rasvaisia makkaroita ja kaikkea.

Eivät tosiaan ymmärrä suomalaista barbaarista tapaani että juon viinan viinana. En nyt vaan jaksa mussuttaa sitä zakuskaa ja mehut ei kiinnosta.

Mutta luulen että slobojen tapa juoda viinaa on parempi, kuin omani. Baltiassa juodaan myös samaan tapaan kuin Venäjällä. Jos porukka menee vaikka yökerhoon ja heillä on matka evääksi yksi vodka pullo, niin sen kanssa on aina jotain muutakin. Kerran menin samalla bussilla ja pojilla oli sitruunan palasia vodkan kyytipojaksi. Toinen juttu missä on myös barbaari, voin juoda pullon suusta, mutta venäläisillä pitäisi aina olla lasi mistä juovat.

Minun ei pitäisi juoda kirkkaita lainkaan, koska niitä tulee helposti otettua aivan liikaa. Mutta jos on olutta tarpeeksi alla asia välillä unohtuu.

Juurikin näin. Venäläisiä pidetään juoppoina (ja tokihan siellä alkoholisteja onkin), mutta kyllä suomalainen juomakulttuuri on heidän normaalitapoihinsa verrattuna (en tarkoita siis venäläisten alkoholistien tapoja) barbaarista. Ei venäläisiin tapoihin kuulu juoda votkaa tai olutta paljailtaan, vaan ruokaryyppyinä. Pöydässä pitää olla vähintään jotain naposteltavaa tai mielellään kunnon sapuskat (=zakuskat), Tokihan humaltuu siinä sitten pitemmän päälle venäläinenkin, mutta ei juomista ei aloiteta suomalaistyyliin paljailtaan pullon suusta kuin rappioalkoholistit.

Taitaa olla erilaisia tapoja eri suunnilla tai jotain. Mun mieheni exä oli venäläinen, ja aina kauhisteli sitä juomista kun tämän vaimon suvun kanssa kohdattiin. Jatkuvasti kuulemma vodkasnapseja kumottiin, ja niin että kaikki kumosivat yhtä aikaa, ei voinut huomaamatta jättää välistä ja sellaista mieheltä paheksuttiinkin jos ei ottanut kun joku taas yhtä maljaa ehdotti. Miehelläni on erittäin huono viinapää ja piti ihan kauheana niitä venäläisten juomatapoja. Yleensä söivät kai ennen juomaan aloittamista, mutta kyllä ruoan ja ruokajuomien jälkeen jatkui ihan pelkkä vodkan juonti.

Vierailija
22/52 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole mitään ongelmia alkoholin kanssa, juon kerran kuussa :D Jos se jonkun mielestä on paljon niin ok..

Ja juomisen tarkoitus mulla nimenomaan onkin humaltua, mutta en halua juoda liikaa, eli että sammun yhtäkkiä. Siksi haluan opetella oikeanlaisen tavan juoda, joka sopii itelle. Ja nyt aion koittaa eli pitää pitkiä taukoja juomisten välissä :)

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mustan aukon jahtaaminen on sun ominaisuus ja vaikuttaa siihen miten juot. Oikeasti sinussa on puoli, joka on tyytyväinen vasta kun filmi menee poikki.

Siksipä seuraavanlaiset ohjeet:

Kannatta syödä ensin raskaasti ja paljon.

Juo VAIN mietoja (olut, sidukka tai lonkero). Pysy yhdessä juomassa. Tiukkaa ei edes "lantrattuna". Ne drinksut väkevöityy sitä mukaa kun kuuppa himmenee. Ei myöskään viiniä. Sekään ei sovi psyykelle, joka kaipailee tajun lähtemistä.

Älä yritä pitää mitään taukoja - sun jano vaan kasvaa tuosta alkuvaiheen kikkailusta ja otat vahingon takasin kun alat olla hönössä.

Varaa sen verran juotavaa, että sitä on varmasti tarpeeksi - muuten alat kännissä kiskoa nopeammin, että tulisit "tarpeeksi" humalaan.

Jos tällainen ei tunnu kyllin tyydyttävältä (nousuhumala ei lähde kiksaamaan tarpeeksi nopeasti, alkaa tehdä mieli syventää jne.) niin varaa MAXIMISSAAN 0,2 l pullo jotain tuikeampaa ainetta "hätätilanteeseen". 

Vierailija
24/52 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalahakuinen juominen on ihan tavallista ja ihan yhtä oikein kuin muukin juominen, kunhan se humalan taso pysyy itselle sopivana :)

Vierailija
25/52 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Humalahakuinen juominen on ihan tavallista ja ihan yhtä oikein kuin muukin juominen, kunhan se humalan taso pysyy itselle sopivana :)

Niin kun edellinen tuossa selitti, humalan tason hallinta on humalahakuisessa juomisessa vaikeaa, jos psyyke on sellainen että humalassa alkaa tavoitella aina kovempaa humalaa. Sehän päätyy väistämättä sammumiseen.

Vierailija
26/52 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa sen verran juotavaa, että sitä on varmasti tarpeeksi - muuten alat kännissä kiskoa nopeammin, että tulisit "tarpeeksi" humalaan.

Tämä on muuten oikeasti tosi hyvä neuvo. Itse nykyisin lähinnä kalsarikännään, ja jos ostan tyyliin sixpackin olutta, usein tulee juotua ne kauhean nopeasti siksi että tulisin edes känniin. Pelkällä kaljalla ja tuolla määrällä en oikein tule jos en juo tosi nopeaan. Lopulta olenkin sitten väsähtäneessä liikajurrissa, ei hyvä. Mutta jos vaikka on jääkaapissa täysi hanapakkaus viiniä, ja tietää että sitä taatusti riittää, niin tulee otettua paljon hitaammin ja ilman että känni menee överiksi.

Vierailija
27/52 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa juodaan oikeaoppisesti niin, että valitset ensin mahdollisimman laadukkaan juoman ja juot sitä hitaasti nautiskellen yhden annoksen. Loput jää odottamaan seuraavaa kertaa.

Vierailija
28/52 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä humalahakuinen juominen, jossa kerralla juodaan reippaasti yli 20 annosta (0,7 litran viinapullo + lonkeroita/pullo viiniä) ja joka päätyy tajunnan menettämiseen (=sammuminen) on ongelmallista ja ylittää turvalliseksi katsotut rajat selvästi.

Vierailija
29/52 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin useimmista kylistä ja pitäjistä löytyvän alan ammattilaisia, joilta voi rohkeasti kysyä neuvoa. Erityisen rahanarvoista tietoa on vihjeet vaihtoehtoisista tuotteista humalan saavuttamiseksi.

Vierailija
30/52 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindfullness harjoituksia! Sun pitää aina tiedostaa ja skarpata kun otat kuppia. Ole tietoinen kännisi tilasta onko se nousevaa vai laskevaa. Muistele ja keskity siihen mistä juttelet ja yritä pitää sama asialinja kuin selvinpäinkin. Tosi monella lähtee homma käsistä kun vetää liikaa. Älä siis juo liian nopeasti ja yritä olla oma itsesi. Muista myös välillä ottaa kunnon lasi vettä.

Vierailija
31/52 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole mitään ongelmia alkoholin kanssa, juon kerran kuussa :D Jos se jonkun mielestä on paljon niin ok..

Ja juomisen tarkoitus mulla nimenomaan onkin humaltua, mutta en halua juoda liikaa, eli että sammun yhtäkkiä. Siksi haluan opetella oikeanlaisen tavan juoda, joka sopii itelle. Ja nyt aion koittaa eli pitää pitkiä taukoja juomisten välissä :)

AP

Kyllä sinulla ongelma alkoholin kanssa on, vaikket sitä itse tunnistaisikaan. Mutta itsehän aloituksessasi juuri kerroit, että sinulla on ongelma alkoholin kanssa, kun et pysty hillitsemään juomistasi, kun sen aloitat, vaan se päätyy kaksin käsin viinan kiskomiseen ja sammumiseen. Että ongelma on, kuten itse kerroit.

Vierailija
32/52 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin useimmista kylistä ja pitäjistä löytyvän alan ammattilaisia, joilta voi rohkeasti kysyä neuvoa. Erityisen rahanarvoista tietoa on vihjeet vaihtoehtoisista tuotteista humalan saavuttamiseksi.

jep. Tämä aikoo tänään tempaista pullon Resilaria perjantaipulloksi.

Vierailija
33/52 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni olen kehittänyt hyvän kaavan, jolla saan n. kello 19-20 aloitellessa ja 00-01 baariin mentäessä hyvä nousuhumalan. Eli n. viiden tunnin aloitteluiden aikana kiskon pullon valkkaria ja kaksi olutta. Baarissa sitten kaksi puolen litran tuoppia. Hyvä humala, muttei sellainen että oksentelee ja avaimet häviää. Darra tulee, mutta sellainen kevyt ja kestettävä. Olen pienehkö nuori nainen, mutta hyvällä viinapäällä.

Vierailija
34/52 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile syödä ensin vasta täyteen niin ei viina pomppaa päähän kuin metrin halko.

Parempi olisi jos et joisi ollenkaan.

Vierailija
35/52 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä humalahakuinen juominen, jossa kerralla juodaan reippaasti yli 20 annosta (0,7 litran viinapullo + lonkeroita/pullo viiniä) ja joka päätyy tajunnan menettämiseen (=sammuminen) on ongelmallista ja ylittää turvalliseksi katsotut rajat selvästi.

Niin? Silloin se humalan taso ei ole pysynyt sopivana. Lähtökohtaisesti humalahakuisessa juomisessa (= alkoholia nautitaan koska siitä tulee hyvä olo) ei kuitenkaan ole mitään pahaa.

Vierailija
36/52 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole mitään ongelmia alkoholin kanssa, juon kerran kuussa :D

Sama juttu mulla. Juon yleensä pari viikkoa aamusta iltaan ja sitten olen selvinpäin pari viikkoa. 

Vierailija
37/52 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon viinaa riisuu nun alasti ja juoksen metsään juomaa viinaa, suomalainen mies juo viinaa metsässä alasti

Vierailija
38/52 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mies juo viinaa saunassa, alasti, pitää ottaa kunnon perskänni että kusi ja paska tulee jos on alasti ei housut sotkeennu. Perinteisesti pitää mennä metsään juomaan viinaa

Vierailija
39/52 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ottaa puhdasta etanolia.

Vierailija
40/52 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotava kunnolla,ns."kupit nurkkaan"....ilo ilman viinaa on teeskentelyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi