Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

It-tukihenkilön työ?

Vierailija
02.10.2024 |

Onko tätä työtä tekeviä paikalla? Viihdytkö työssä? Oliko helppo työllistyä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistymisestä en tiedä, mutta viime talvena olin puoli vuotta ICT-lähitukihenkilönä ja viihdyin ihan pirun hyvin. Mitä olen alaa seurannut niin lähitukea ei oikein enää ole missään, työt on ulkoistettu eri firmoille ja tehdään etänä, tyyliin, jos tehdään.

Vierailija
2/11 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekijöistä ylitarjontaa alalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt, en jaksaisi enää loppukäyttäjiä.

Vierailija
4/11 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyo työ on nykyisin lähes kaikkialla etähommaa ei lähitukea. Eli ulkoistettu firmalle, joka etänä sitten yrittää auttaa, niin kuin joku kirjoittikin.

Vierailija
5/11 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin paljon kyselevä ei sitä hommaa jaksa, pitää olla samaistuva, ei neuvojajakeva-tyyppi.

Vierailija
6/11 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllistymisestä en tiedä, mutta viime talvena olin puoli vuotta ICT-lähitukihenkilönä ja viihdyin ihan pirun hyvin. Mitä olen alaa seurannut niin lähitukea ei oikein enää ole missään, työt on ulkoistettu eri firmoille ja tehdään etänä, tyyliin, jos tehdään.

Ihan kaikkea ei voi ulkoistaa. Kyllä niitä tietokoneita, palvelimia, tulostimia, verkkolaitteita jne. pitää välillä roplata ihan paikan päällä. Mutta toki on niin että IT-tukityö on pitkälti ulkoistettua ja etänä tehtävää.

Vierailija
7/11 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn työssäni, aika leppoisaa hommaa jos pääsee vaikka teollisuuteen sen omalle IT-osastolle. Melko päivystysluontoista hommaa. Vaikea työllistyä kasvukeskuksissa. Hakijoita on +13 tusinassa. Hain kauas syrjäseudulle ja paikka napsahti heti. Etuna mulla oli se, että tältä kylältä olen alun perinkin kotoisin. Tänne harvemmin tulee hakemuksia ja on vaikea löytää osaajia. Oli tosin pakko vääntää CV:ssä ja haastattelussa työharjoittelukokemukset kuulostamaan oikealta palkkatyöltä, jotta sekin vähäinen kokemus otetaan tosissaan.

Mutta niin vaan ollaan oltu useampi vuosi täällä töissä ja ylenemis/erikoistumismahdollisuuksiakin on.

Vierailija
8/11 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikkea ei voi ulkoistaa. Kyllä niitä tietokoneita, palvelimia, tulostimia, verkkolaitteita jne. pitää välillä roplata ihan paikan päällä. Mutta toki on niin että IT-tukityö on pitkälti ulkoistettua ja etänä tehtävää.

Tuolla missä itse olin, kaveri toisesta firmasta kävi sitten kerran viikossa hoitelemassa kiireisimmät, mutta ihan joka pulmaan ei ehtinyt ratkaisua löytämään, siksi väki vähän valitteli tilannetta, mutta tyytyivät ja yrittivät pärjätä ongelmineen.

1.

Vierailija
9/11 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alanvaihtaja ja kiinnostuin tästä koulutuksesta, mietin nyt haenko siihen ja työllistääkö ala.

Ap

Vierailija
10/11 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alanvaihtaja ja kiinnostuin tästä koulutuksesta, mietin nyt haenko siihen ja työllistääkö ala.

Ap 

No, mä oon just semmonen ku tarvii lähitukea edes puhelimen päässä. "Tulin lomalta, mun salasana ei toimi" "Tää jotenkin ei toimi, ei aukee"- Onko sulla töpseli seinässä? ja muuta t'mmöstä kivaa---

Vierailija
11/11 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etänä ei tosiaan voi tehdä kaikkea, eikä niinkään paljon kuin monet muut. 

Miellä ainakin on 300 hengen it-firmassa 2-3 hengen sisäinen it-tukitiimi, joka vastaa laitteista, verkkoyhteyksistä ja ohjelmistolisensseistä. Keväällä kun toimisto muutti, kaikki oli viikon verran etänä - paitsi it-tuki joka sinä aikana siirsi toimiston it-infran vanhasta toimistosta uuteen. 

Muutenkin toki helpompi jos kone tarvitsee jotain fyysistä päivitystä (lisää muistia yms.), että sen tekee joku joka osaa, eikä jokainen räpellä omaa konettaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan