Onko liian arkinen sunnuntaipäivällinen jonka aion tarjota appivanhemmilleni?

Vierailija

Itse tehty tsatsiki
Vihreä salaatti
Kanan rintafileitä pannulla paistettuna(en tee erikseen kastiketta koska tsatsiki korvaa sen)
Riisi
Lisäksi salaatinkastike, chilitahna riisille, leivät ja leivänpäällyset sekä ruokajuomat.

Kahvipöytään:
Kaakaokääretorttu kreemitäytteellä
Mansikkarahka
Piparit
+kahvi,mehu

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

Ihan ok omaksi ruuaksi, mutta vähän kuivaa ja mielikuvituksetonta vieraille. Mä en tarjoaisi kylmää tsatsikia broilerin kanssa näin kylmänä aikana, kesällä ehkä menisi. Tee jotain jouluisempaa, pipareiden kanssa homejuustoa+viikunoita. Kääretorttu ja mansikkarahka on kuin vanhainkodin jälkkärit. Mut jos appivanhemmat on jotain tosi maalaisjuntteja, jotka syö perunaa ja ruskeaa kastiketta joka päivä niin ehkä nämä menee. Mitään kokin leimaa et kyllä saa :)

Vierailija

Minusta kyllä vähän tylsää ruokaa tuo pääruoka, sellaista jota voi syödä arkipäivänä perheen kesken, mutta vieraille en itse tarjoaisi.

Tuota voisi toki tuunata vähemmän tylsäksi tekemällä siitä broilerista vaikka sitruunakanaa tai muuta mausteisempaa kanaa, laittamalla jonkun lämpimän kasvislisäkkeen iänikuisen salaatin sijaan. Itse voisin laittaa vaikka sitruunakana, riisi, peperonata-paprikalisäke.

Vierailija

Entä jos tekisit tuosta kanasta ja riisistä jonkun paistoksen? Esim sellaisen, johon tulee vuokaan kananfileitä, riisiä, persikkaa ja vaaleaa kastiketta ja kuorrutetaan juustolla. Siihen salaatti, jossa useampi aines. Ei tsatsikia.
Jälkiruuaksi tuo mansikkarahka.

Kahvipöytään kääretorttu ja piparit.

Vierailija

Minusta kuulostaa hyvältä, kunhan appivanhemmat eivät ole sitä väkeä jolle peruna ja punainen liha ovat ruuanlaiton kulmakivi.

Muista varoa, ettei mies syö kanoja pannulta :D

Vierailija

Moi,

Tosi hyvät ruoat! Minut kutsuttiin syömään ensimmäistä kertaa  poikani ja hänen tyttöystävänsä luo viikko sitten, tyttöystävä oli halunnut tehdä ruokaa. Ovat toki käyneet täällä meillä vierailulla jo useita kertoja. Menin iloisena, mutta sitten minua "kauhistutti", kun tajusin tyttöystävän jännittävän kauheasti, pidänkö hänen ruoistaan tms. En oikein edes tajunnut, että olen siinä tilanteessa "anoppina"! Toivon, että pojan ihanalle tyttöystävälle jäi hyvä muisto tuosta tilanteesta, minusta se oli aivan ihanaa, että kutsuivat syömään. Poika asuu 300km päässä opiskelupaikkakunnallaan tyttöystävänsä kanssa ja olin siellä työmatkalla käymässä.

T Anoppikokelas 44v.

Vierailija

Jos olet nuori, ok.

Mutta.. Kanan kanssa lämmin kastike( curry-pohjainen) ja riisiä tuunattuna( tuoretta yrittiä/sieniä). Tee reilu vihreä salaatti yksinkertaisin maustein. Ja jälkkäriksi rahka-mansikka ( tai lakkahillo tms) kääretorttu kahvilla. Nyt hieman liian sekavat maut.

Mukavaa iltaa!

H2O

Vähän arkinen on kyllä. Samoin tsatsiki on aika kesäinen juttu. Talvella kylmän sijaan ruokaa kaivataan usein lämpöä ja muhevuutta.

Mitä jos tekisit vaikka kukkoa viinissä, coq au vin? Täällä on simppeli, hyvä resepti:

http://www.menaiset.fi/artikkeli/ruoka/reseptit/coq_au_vin_eli_kukkoa_vi...

Riisin kanssa voi tarjota. Lisäksi hyvää maalaisleipää ja vaikkapa yrttistä tuorejuustoa.

Jälkkäriksi tarjoaisin lähestyvän joulun kunniaksi piparkakkuja ja vaikka luumurahkaa. Skippaa kääretorttu.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat