Onko liian arkinen sunnuntaipäivällinen jonka aion tarjota appivanhemmilleni?
Itse tehty tsatsiki
Vihreä salaatti
Kanan rintafileitä pannulla paistettuna(en tee erikseen kastiketta koska tsatsiki korvaa sen)
Riisi
Lisäksi salaatinkastike, chilitahna riisille, leivät ja leivänpäällyset sekä ruokajuomat.
Kahvipöytään:
Kaakaokääretorttu kreemitäytteellä
Mansikkarahka
Piparit
+kahvi,mehu
Kommentit (53)
Ihan ok. Kunhan et tee sitä perusvirhettä, että paistat kanat liian kuiviksi, etkä mausta niitä kunnolla.
Vähän tylsältä ja arkiselta kyllä kuulostaa.
Ihan ok omaksi ruuaksi, mutta vähän kuivaa ja mielikuvituksetonta vieraille. Mä en tarjoaisi kylmää tsatsikia broilerin kanssa näin kylmänä aikana, kesällä ehkä menisi. Tee jotain jouluisempaa, pipareiden kanssa homejuustoa+viikunoita. Kääretorttu ja mansikkarahka on kuin vanhainkodin jälkkärit. Mut jos appivanhemmat on jotain tosi maalaisjuntteja, jotka syö perunaa ja ruskeaa kastiketta joka päivä niin ehkä nämä menee. Mitään kokin leimaa et kyllä saa :)
Minusta kyllä vähän tylsää ruokaa tuo pääruoka, sellaista jota voi syödä arkipäivänä perheen kesken, mutta vieraille en itse tarjoaisi.
Tuota voisi toki tuunata vähemmän tylsäksi tekemällä siitä broilerista vaikka sitruunakanaa tai muuta mausteisempaa kanaa, laittamalla jonkun lämpimän kasvislisäkkeen iänikuisen salaatin sijaan. Itse voisin laittaa vaikka sitruunakana, riisi, peperonata-paprikalisäke.
Entä jos tekisit tuosta kanasta ja riisistä jonkun paistoksen? Esim sellaisen, johon tulee vuokaan kananfileitä, riisiä, persikkaa ja vaaleaa kastiketta ja kuorrutetaan juustolla. Siihen salaatti, jossa useampi aines. Ei tsatsikia.
Jälkiruuaksi tuo mansikkarahka.
Kahvipöytään kääretorttu ja piparit.
Muuten tosi hyvä mutta en välttämättä tarjoaisi rahkaa ja kääretorttua samassa kahvipöydässä.
Minusta kuulostaa hyvältä, kunhan appivanhemmat eivät ole sitä väkeä jolle peruna ja punainen liha ovat ruuanlaiton kulmakivi.
Muista varoa, ettei mies syö kanoja pannulta :D
Moi,
Tosi hyvät ruoat! Minut kutsuttiin syömään ensimmäistä kertaa poikani ja hänen tyttöystävänsä luo viikko sitten, tyttöystävä oli halunnut tehdä ruokaa. Ovat toki käyneet täällä meillä vierailulla jo useita kertoja. Menin iloisena, mutta sitten minua "kauhistutti", kun tajusin tyttöystävän jännittävän kauheasti, pidänkö hänen ruoistaan tms. En oikein edes tajunnut, että olen siinä tilanteessa "anoppina"! Toivon, että pojan ihanalle tyttöystävälle jäi hyvä muisto tuosta tilanteesta, minusta se oli aivan ihanaa, että kutsuivat syömään. Poika asuu 300km päässä opiskelupaikkakunnallaan tyttöystävänsä kanssa ja olin siellä työmatkalla käymässä.
T Anoppikokelas 44v.
Jos olet nuori, ok.
Mutta.. Kanan kanssa lämmin kastike( curry-pohjainen) ja riisiä tuunattuna( tuoretta yrittiä/sieniä). Tee reilu vihreä salaatti yksinkertaisin maustein. Ja jälkkäriksi rahka-mansikka ( tai lakkahillo tms) kääretorttu kahvilla. Nyt hieman liian sekavat maut.
Mukavaa iltaa!
Tähän vuoden aikaan joku pata- tai uuniruoka on sopivampi. Sun menu on mökkiruokaa, sori.
Vähän arkinen on kyllä. Samoin tsatsiki on aika kesäinen juttu. Talvella kylmän sijaan ruokaa kaivataan usein lämpöä ja muhevuutta.
Mitä jos tekisit vaikka kukkoa viinissä, coq au vin? Täällä on simppeli, hyvä resepti:
http://www.menaiset.fi/artikkeli/ruoka/reseptit/coq_au_vin_eli_kukkoa_v…
Riisin kanssa voi tarjota. Lisäksi hyvää maalaisleipää ja vaikkapa yrttistä tuorejuustoa.
Jälkkäriksi tarjoaisin lähestyvän joulun kunniaksi piparkakkuja ja vaikka luumurahkaa. Skippaa kääretorttu.
Kesämenuu keskellä joulukiireitä, no no.
Mä tekisin myös jonkun uuniruuan. Et varmaan halua paistella kanoja kun appivanhemmat ovat jo teillä mutta kanat kuivuu eikä oo hyviä jos paistat ne vähän etukäteen. (Kanasta tulee mun mielestä usein mureampaa uunissa, varsinkin jos on yhtään paksumpi file). Tsatsiki on kylmää, joten jos kanat on jäähtyneitä ei toimi yhtään, toisaalta taas lämpimän ruuan kanssa hassu yhdistelmä.
Jätä mansikkarahka pois jälkkäreistä.
Kaikista tärkeintä, älä stressaa. :)
Jos olisin anoppisi, niin miettisin, että mikä ihme on vihreä salaatti. Se kun saattaa olla ainoa asia, jota syön... Ihan OK tarjoilut, mutta en syö lihaa enkä mitään viljoja, joihin riisin ja hirssinkin joudun lukemaan.
Tilaa pitsa ja iske pöytään taskulämmintä kossua.
Jälkkäriksi jallusnapsit.
Olen niin vanhanaikainen että minusta riisi vaatii kunnollisen kastikkeen, joko pippurikastiketta tai currykastiketta =)
Paistettu kana, salaatti ja tsatsiki on hyvää. Ehkä parempaa.kesällä.
Tässä säässä tarjoaisin mieluummin keittoa ja itsetehtyjä sämpylöitä =)
Ja jälkiruoaksi takuuvatman mustikkapiirakan, ohjeen annan jos olet kiinnostunut =D
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin anoppisi, niin miettisin, että mikä ihme on vihreä salaatti. Se kun saattaa olla ainoa asia, jota syön... Ihan OK tarjoilut, mutta en syö lihaa enkä mitään viljoja, joihin riisin ja hirssinkin joudun lukemaan.
Kai olet myös vegaani?
Minusta tosi hyvä!