Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen ja kaksi lasta kuolivat kolarissa - kenelläkään ei turvavyötä

Vierailija
02.12.2015 |

"Akaassa tiistaina sattuneessa kolarissa kuoli kolme ihmistä. Poliisi kertoi keskiviikkona, että kuolleet ovat autossa kuljettajana ollut 1985 syntynyt tamperelainen nainen ja matkustajina olleet tytöt, he olivat syntyneet vuosina 2011 ja 2000.

Tytöt olivat kotosin Pirkanmaalta, eikä autoa ajanut nainen ollut heidän äitinsä, kertoo tutkinnanjohtaja Antti Uusipaikka Sisä-Suomen poliisista.

Onnettomuushetkellä kukaan autossa ollut ei käyttänyt turvavyötä ja autossa olleet lensivät törmäyksen voimasta ulos autosta. Kaikki kolme löytyivät auton ulkopuolelta ja he olivat kuolleet heti. Poliisin mukaan turvavyö olisi saattanut pelastaa erityisesti takapenkillä olleet."

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1195008675837/artikkeli/akaan+kolarissa…

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myös niin arka liikenteessä etten lähtisi ohittelemaan liukkailla, mieluummin ajan johonkin pikkutielle odottelemaan että traktori häipyy tarpeeksi kauas ja kohta pian ne poikkeaa.

OT, mutta minua pelottavat noin epävarmat tapaukset liikenteessä. Eli jos traktorin ohittaminen henkilöautolla tuo vaikeuksia, niin ajaminen ei ole kovinkaan hyvin hanskassa. En toki halua, että tämänkään aloituksen kaltaisia kolareita tapahtuu, mutta sen verran pitäisi olla kykyä toimia liikenteessä, että traktorin ohittaminen ei ole ylivoimainen suoritus. 

Mutta jos tuntuu että ei uskalla ohittaa, niin on todellakin parempi jättää ohittamatta, kuin kokeilla että jos se vaikka onnistuisi vaikka ei tiedä että onnistuuko.

Tästä syystä naiset ajaa vähemmän kolareita kuin miehet. Valitettavasti naiset miehistyy liikenteessä ja ovat alkaneet ottamaan enemmän riskejä.

t.mies

Vierailija
82/136 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myös niin arka liikenteessä etten lähtisi ohittelemaan liukkailla, mieluummin ajan johonkin pikkutielle odottelemaan että traktori häipyy tarpeeksi kauas ja kohta pian ne poikkeaa.

OT, mutta minua pelottavat noin epävarmat tapaukset liikenteessä. Eli jos traktorin ohittaminen henkilöautolla tuo vaikeuksia, niin ajaminen ei ole kovinkaan hyvin hanskassa. En toki halua, että tämänkään aloituksen kaltaisia kolareita tapahtuu, mutta sen verran pitäisi olla kykyä toimia liikenteessä, että traktorin ohittaminen ei ole ylivoimainen suoritus. 

Mutta jos tuntuu että ei uskalla ohittaa, niin on todellakin parempi jättää ohittamatta, kuin kokeilla että jos se vaikka onnistuisi vaikka ei tiedä että onnistuuko.

Tästä syystä naiset ajaa vähemmän kolareita kuin miehet. Valitettavasti naiset miehistyy liikenteessä ja ovat alkaneet ottamaan enemmän riskejä.

t.mies

Kyllä, kunhan jättää niin pitkän välin traktoriin/muuhun edelläajavaan, että muut pääsevät helposti ohi. Itsekään en ole maailman innokkain ohittaja, mutta tuo on hyvä sääntö niin ei tarvitse hermoilla, että minä teen jonon sen toisen taakse. Ohitan kyllä, mutta vain satavarmoista paikoista (kuten tietysti kaikkien pitäisi). Traktorit ovat onneksi helpoimmasta päästä vauhtieron takia.

t.nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin voi olla mahdollista, että lapset ovat itse avanneet turvavyönsä ja sählänneet jotain sellaista, että ovat häirinneet kuljettajaa. Esimerkiksi " ... ei kun TÄTÄ musaa!!!!"

Tähän teoriaa  ei tosin sovi se, että myöskään kuljettajalla ei ollut turvavyö kiinni.

Pohjimmiltaan taitaa olla kyse vain siitä, tekikö tämä "sukulaisnainen" tuon ihan tahallaan, vaikka kostaakseen siskolleen (?) jotain, vaiko välinpitämättömyyttään.

Mainitussa vähemmistössä kostot on kai toteutettu yleensä perinteisemmillä välineillä, joten veikkaisin jälkimmäistä ainakin siinä tapauksessa, että oli mustahameinen.

Se on ihan siitä kiinni että mihin on opetettu. Kyllä meillä on osannut jo joku kolmevuotias huutaa että vyöt on auki, jos auto on meinannut liikkua, ennen kuin turvaistuimen vyöt on kiinni.

Vierailija
84/136 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin kerran kolarin romanin kanssa. Tuli kiertoliittymästä kolmion takaa kylkeen. Kuskin sylissä istui iso esimurrosikäinen lapsi, eikä kuski sen vuoksi nähnyt minua.

Vierailija
85/136 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.mies

Kyllä, kunhan jättää niin pitkän välin traktoriin/muuhun edelläajavaan, että muut pääsevät helposti ohi. Itsekään en ole maailman innokkain ohittaja, mutta tuo on hyvä sääntö niin ei tarvitse hermoilla, että minä teen jonon sen toisen taakse. Ohitan kyllä, mutta vain satavarmoista paikoista (kuten tietysti kaikkien pitäisi). Traktorit ovat onneksi helpoimmasta päästä vauhtieron takia.

t.nainen

Aivan. Ei sitä jonoa koskssn se ensimmäinen auto eli letkanvetäjä tee vaan se toisen auton kuljettaja, joka jää ajamaan siihen ekana menevä auton puskuriin kiinni, eikä ole aikomustakaan ohittaa. Näin ollen myöskään takana tulevat eivät pääse tekemään ohitusta turvallisesti. Jos siis haluat körötellä hitaamman auton perässä, niin jätä sellaine turvaväli, että muut voivat tehdä ohituksia.

Vierailija
86/136 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tässäkin tapauksessa kuitenkin ollut järkevämpää ajella siellä traktorin takana. Nyt nähtiin mihin ohittaminen johti. Vaikka turvavyöt olisivat olleet, kuski olisi kuollut joka tapauksessa. Hyvä kuski=rohkea kuski ei pidä paikkaansa. 

Totta, mutta hyvä kuski osaa toimia liikenteessä erilaisissa tilanteissa. Ja traktorin turvallinen ohittaminen ei voi olla haastava tehtävä. Tai jos on, niin ei todellakaan ole hyvä kuski. Ei tässä rohkeudesta puhuta nyt mitään.

Autokoulusta jäi mieleen lause "taitava kuski selviää helposti tilanteesta, johon HYVÄ kuski ei koskaan joudu".

Yrittänyt pitää tämän mielessä.

Tämä on itse asiassa typerä ilmaisu liikenteessä puhuttaessa. Monessa muussa asiassa pystyy paljon paremmin vaikuttamaan tapahtumiin. Liikenteessä taas on liikaa sattumista ja muiden toiminnasta kyse.

Otetaan vaikka tuo rekkakuski. Hänellä ei ollut mitään mahdollisuuksia välttää tuota tilannetta. Teki kuitenkin parhaansa, että vahingot olisivat olleet pienemmät.

Vaikka olisit kuinka hyvä kuski, niin vastaantulevista ei voi tietää ja kaikkeen ei voi varautua. Paitsi tiestysti pysymällä kotona.

Vierailija
87/136 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätetäänkö nyt jo ne stanan mustalaisjutut sikseen?!!?!?

Jätetään vaan

mutta  myönetään samalla että kotoutus kestää yli 500 vuotta

Vierailija
88/136 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.mies

Mutta jos traktorin ohittaminen tuntuu ylivoimaiselta suoritukselta, niin on parempi jättää kokonaan ajamatta.

Siinä olen samaa mieltä, että miehet ovat rämäpäisempiä liikenteessä. Kuitenkin toisessakin suunnassa on jossain oltava raja. Ei voi aina ajaa 40 km/h. Taitaa tulla lakikin jossain vaiheessa vastaan.

Vierailija
89/136 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t.nainen

Traktorin kohdalla en ole samaa mieltä, muuten ehdottomasti kyllä. Tarktorin nopeus poikkeaa niin paljon muusta liikenteestä (siis maanteillä 80-100km/h), että silloin pitäisi mennä muiden ryhmissä ohi. Muuten tämä "ylimääräinen" hidastelija saa turhaa hässäkkää aikaiseksi.

Mutta jos ei halua tai ole tarvetta mennä esimerkiksi rekan ohi, niin silloin ilman muuta pitäisi jättää kunnon väli. Pahimpia ovat nämä aivan rekan perässä roikkujat, jotka eivät kuitenkaan edes aio tehdä ohitusta. Siinä pitää sitten mennä erittäin pitkään ohi.

Vierailija
90/136 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autokoulusta jäi mieleen lause "taitava kuski selviää helposti tilanteesta, johon HYVÄ kuski ei koskaan joudu".

Yrittänyt pitää tämän mielessä.

Mutta tässäkin tapauksessa taitava kuski olisi mahdollisesti saanut autonsa hallintaan.

Itse esimerkiksi pelkään vaimoni kyydissä liukkaalla kelillä, koska en luota siihen, että hän saisi auton hallintaa, jos jotain yllättävää tapahtuu. Yllätyksiä voi tulla aina ja silloin pitää olla kyky reagoida niihin.

Vierailija
91/136 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä traktorikuskia, joka antaa kenenkään roikkua perässä kilometritolkulla antamatta tietä, yök

En ymmärrä autokuskeja, jotka eivät pääse traktorin ohi. Kortti pois ja bussilippu tilalle.

Vierailija
92/136 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan kansallispukuisia. Voi toki olla kantis- wt.

Tämä. Heillä näkee usein kuinka lapset poikkoilevat takapenkillä ilman vöitä. Kerrankin niitä lapsia oli ainakin viisi siellä takapenkillä ja liikehdinnän määrästä päätellen eivät olleet vöissä.

Mutta helkutin surullinen tapaus ja toivottavasti joku edes ottaa tästä opikseen.

Ungala-Bugala vaan sinnekin.

BT-sakkia juu.

Vierailija
94/136 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se nähdää kortin maksaa sossu ja autokulut/inssit antaa näille kortit vailla minkäänlaista tietotaitoa kautta osaamista! Ei käytetä vöitä ei tilannenopeustaitoa, mitään liikennesääntöjä näitten ei tarvitse osata.

Vierailija
95/136 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuttajanainen ja hänen kaksi turvapaikanhakijasukulaistaan

Vierailija
96/136 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niiin hienoo kun tulee näitä joilla on paperit, jollain harvinaisella arabian kielellä, että ajokorttia löytyy ja ai hups, kyllä täältä takataskusta löytyy myös kirurgin paperit. Eivät kai ehtineet kotouttaa heitä ajoissa, kunnolla kun näin kävi.

Vierailija
97/136 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aina surullista kun lapsia kuolee, ihan sama minkä maalaisia.

Vierailija
98/136 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kuvia turmapaikalta?

Vierailija
99/136 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneks oli turvapaikanhakijoita, onpahan niitäkin nyt muutama vähemmän!

Nettivinkkasin.

Vierailija
100/136 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko kuvia turmapaikalta?

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1195008644011/artikkeli/kuvat+ja+video+…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi