Vegaaninen juusto, mistä etsin?
Isojen markettien juustohyllystäkö? Oletteko löytäneet pienistä lähikaupoista? Olisi tarkoitus tehdä "koepizza" maitoallergista ja kasvissyöjää varten (siis 2 eri henkilöä). Sekä onnistuuko pizza sillä? Reseptejä löytyy kyllä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
https://kotiliesi.fi/resepti/vegaaninen-juusto/
kokeilin kotona nyt tehdä, mutta
jäin miettimään, kaura-juustokerman sisällöstä . Aika paljon oli kaikenmaailman lisäaineita, voiko vegaaninen olla edes terveellistä ??
Ei ole terveellistä.
Olen kasvissyöjä, mutta minusta nuo vegejuustot on kaikki täysin sietämättömän makuisia. Itse jättäisin pizzasta mieluummin juustot kokonaan pois ja laittaisin vaan täytteeseen sitten vähän enemmän makua, vaikka tulisuutta.
Ei ole olemassa vegaanista juustoa.
Vierailija kirjoitti:
5: Kiitos vinkistä, voisi kokeilla. Mitä mahtaa olla "nutritional yeast", jos kaupasta lähtee Suomessa etsimään? Löysin kyllä mitä se suunnilleen on, mutta mitä kysyn ja mistä kaupasta?
Olut hiiva.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa vegaanista juustoa.
Älä kiusaa vegaaneja, eiväthän he ymmärrä. Heillä aivot on jäänyt ilman ravintoa.
Monta kertaa olen erehtynyt maistamaan erilaisia vegejuustoja, kun vegaanitutut suosittelee että nyt ihan oikeasti on tosi hyvä "vuusto" eli vegaanijuusto. Yhdestäkään en ole tykännyt yhtään. Viimeisin kammotus oli joku fetantyyppiseksi tarkoitettu kookosrasvavalmiste, joka kyllä näytti ihan fetalta mutta maku oli aivan järkyttävä. Samoin kerran tilasin pizzeriassa vönerpizzan, joka olisi ollut muuten hyvää mutta valitettavasti sen päällä oli vegaanista pizzajuustoa joka pilasi koko pizzan syömäkelvottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko EU määritellyt, mitä saa kutsua juustoksi? Kiinnostaisi vaan tietää.
EU 1308/2013 - vapaasti käännettynä juusto-nimellä saa markkinoida vain valmistetta, joka on maitopohjainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5: Kiitos vinkistä, voisi kokeilla. Mitä mahtaa olla "nutritional yeast", jos kaupasta lähtee Suomessa etsimään? Löysin kyllä mitä se suunnilleen on, mutta mitä kysyn ja mistä kaupasta?
Ravintohiiva, löytyy esim. punnitse ja säästä ja muut erikoiskaupat.
Myös Tokmannilta saattaa löytyä.
Voimia.