Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi silmälasipäiset ei käy silmäleikkauksessa?

Vierailija

En kysy tätä siis todellakaan pahalla. Mutta eikö nykyään huononäköisyyttä saa aika hyvin tuloksin ja helpolla leikkauksella korjattua? Eikä nyt maksakaan mitään överisummaa. Mun mielestä tosi harvalle oikeasti sopii rillit plus jo vanhoja ihmisiä rillit vanhentaa entisestään. Ja onhan se elämä nyt helpompaakin kun ei tarvitse lasien olla koko ajan silmillä. Ihmettelen vain miksi niin harvat menevät leikkaukseen? Itselläni ei ole rillejä ja on hyvä näkö.

Sivut

Kommentit (86)

Vierailija

Raha lienee suurin syy. Minä kävin pari vuotta sitten laserissa, joka maksoi rapiat 3000 euroa. Kaikki rillipäät jotka asiasta kyselevät, kauhistelevat aina tuota hintaa, vaikka minusta se oli todellakin pikkuraha saatuun hyötyyn nähden.

Rillipöllö

1. Mulla on vaan kaksi silmää. Ajatus siitä, että jokin menisi pieleen on jäätävä.

2. Mulla on rankka hajataitto, joten tuo leikkaus ei siihen oikein toimi. 

Vierailija

Liian kallis tässä elämäntilanteessa. Seuraavaksi sitä onkin jo niin vanha, että lähinäkö heikkenee ja lasit tarvitsee kuitenkin.

Vierailija

Ei jaksa vielä edes harkita kun edellisessäkin näöntarkastuksessa näkö oli muuttunut vaikka ikää reilusti jo yli 20-vuotta :)

Enkä jaksa tässä elämäntilanteessa tuhlata paria tonnia sellaiseen toimenpiteeseen, joista pahimmillaan tulee pitkäaikaisia elämää hankaloittavia ongelmia (osalla hämäränäön ja valojen kanssa ongelmia, en riskeeraisi koska ajan paljon) + jollain todennäköisyydellä laseista ei pääsisi edes kokonaan eroon jos näkö muuttuu taas yli vuosi leikkauksen jälkeen. Jos rahaa olisi kuin roskaa niin sitten voisin käydä ilmaisessa konsultaatiossa kuulemassa olisiko leikkaus edes mahdollinen.

Vierailija

Mulla on alkanut tosi nuorena "mummoikä". Vaikka oikea vaiva korjattaisiin leikkauksella, joutuisin silti käyttämään laseja. Ongelmana on myös se, että mulla on jo nyt huono hämäränäkö ja jos se leikkauksesta huononee vielä, en voi ehkä enää ajaa autolla pimeällä tai hämärässä.

Inhoan yli kaiken mun rillejä. Mä olen just se kenellä kaikki rillit näyttää huonoilta.

Vierailija

Silmälasit ei häiritse eikä ärsytä, enkä halua ottaa pienintäkään riskiä että joku menee pieleen - niinkin nimittäin joskus käy vaikka harvinaista onkin.

Vierailija

Minä näyttäisin aivan idiootilta ilman silmälaseja. Lasit on osa lookkiani. Näyttäisin hassulta ilman niitä. Lasit korjaa näön juuri oikein ja nukkuessa niiden puute ei haittaa kun silmät on yleensä kiinni ja huoneessa pimeää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat