Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi silmälasipäiset ei käy silmäleikkauksessa?

Vierailija
30.11.2015 |

En kysy tätä siis todellakaan pahalla. Mutta eikö nykyään huononäköisyyttä saa aika hyvin tuloksin ja helpolla leikkauksella korjattua? Eikä nyt maksakaan mitään överisummaa. Mun mielestä tosi harvalle oikeasti sopii rillit plus jo vanhoja ihmisiä rillit vanhentaa entisestään. Ja onhan se elämä nyt helpompaakin kun ei tarvitse lasien olla koko ajan silmillä. Ihmettelen vain miksi niin harvat menevät leikkaukseen? Itselläni ei ole rillejä ja on hyvä näkö.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menettänyt näön toisesta silmästä, toista korjataan lasilla. Ei tee mieli leikkauttaa "tervettä" silmää kun ei ole pakko. Muita pöhköjä kysymyksiä?

Vierailija
22/86 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivoimaisesti tärkein syy on pelko komplikaatioista. Epäröintiäni ei suoraan sanoen vahvista se, että klinikat ilmoittavat esimerkiksi 100% leikkauksistaan olleen onnistuneita viimeisen 10 vuoden aikana. On äärimmäisen epätodennäköistä, että tuona aikana joku ei olisi kokenut esimerkiksi hämäränäön pysynyttä heikentymistä tai vaikka kuivuvien silmien aiheuttamia ongelmia. Onnistunut leikkaus ei tarkoita pelkästään parantunutta näköä hyvässä valaistuksessa, vaan myös sitä, ettei saanut huonon näön tilalle liutaa muita ongelmia. Ongelmat ovat hyvin epätodennäköisiä, mutta toteutuessaan todella ikäviä ja peruuttamattomia.

Toinen syy on hajataitto, jolle ei kaiketi leikkauksella juuri mitään voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarkoita pahalla? Just. Mulla on ollut silmälasit 4-vuotiaasta saakka ja vaikka varmaan olisin hyvä kandidaatti laserleikkaukseen, en todellakaan sellaiseen halua.

En nää sen olevan tarpeellinen ja mun ylimääräiset rahat menee täysin muuhun. Lasien pitämisessä ei ole mitään ongelmalista ja en missään nimessä haluaisi, että silmiäni sorkitaan.

Ala-asteella minua haukuttu rillipääksi, mutta se, että aikuinen sanoo jotain tuollaista on jo liikaa. Toki ihan oikeasti saan miehiltä enemmän huomiota ilman laseja, mutta halusin miehen, joka arvostaa minua tälläisenä kun olen. Löytyi onneksi.

Vierailija
24/86 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin leikkauksessa. Molempiin silmiin tuli iän ikuinen kuivumisvika. Ikinä ennen ei ole silmät kuivuneet. Nyt kuivat silmät herättää minut lähes joka yö. Jos olisin tämän tiennyt, en todellakaan olisi mennyt pilaamaan silmiäni... Nyt tämä riski tiedetään. Eli joillakin laser vahingoittaa pysyvästi silmän kostutusjärjestelmiä. En tiedä kertooko lääkäri kuitenkaan tästä riskistä leikkausta harkitsevalle...

Vierailija
25/86 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen B-to-B-myyntityössä ja näytän kakrulta ilman laseja. Jos en tarvitsisi niitä pitäisin varmaan feikkipokia ilman vahvuuksia uskottavuuden takia :D

Vierailija
26/86 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tosi harvalle oikeasti sopii rillit

Tämä nyt on ihan makuasia. Viime aikoina moni tuttavani on saanut silmälasit ja mielestäni he lähes poikkeuksetta näyttävät silmälasien kanssa paremmalta kuin ennen.

Vierailija
27/86 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana harkitsin, mutta silmissäni oli niin paljon miinusta, että kokonaan en olisi kumminkaan päässyt laseista eroon silloisilla tekniikoilla. Nyt on jo alkanut tulla ikänäköä, eli itse asiassa näkö on parempi kuin nuorempana, niin ei ole mitään järkeä enää mennä. Kumminkin sitten joutuisi hankkimaan lukulasit. Lisäksi on tuo aiemmin mainittu riski hämäränäön huononemisesta. 

Vierailija
28/86 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylivoimaisesti tärkein syy on pelko komplikaatioista. Epäröintiäni ei suoraan sanoen vahvista se, että klinikat ilmoittavat esimerkiksi 100% leikkauksistaan olleen onnistuneita viimeisen 10 vuoden aikana. On äärimmäisen epätodennäköistä, että tuona aikana joku ei olisi kokenut esimerkiksi hämäränäön pysynyttä heikentymistä tai vaikka kuivuvien silmien aiheuttamia ongelmia. Onnistunut leikkaus ei tarkoita pelkästään parantunutta näköä hyvässä valaistuksessa, vaan myös sitä, ettei saanut huonon näön tilalle liutaa muita ongelmia. Ongelmat ovat hyvin epätodennäköisiä, mutta toteutuessaan todella ikäviä ja peruuttamattomia.

Toinen syy on hajataitto, jolle ei kaiketi leikkauksella juuri mitään voi.

Niinpä. Itse olisin kiinnostunut silmäleikkauksen lisäksi rintojen suurentamisesta, mutta ajatus on turha koska en koskaan menisi yksityisellä puolella vain kosmeettisista syistä sellaisiin leikkauksiin, joista firmat eivät katso asiakseen edes ilmoittaa epäonnistumisia ja komplikaatioita / per vuosi, jne.

Vierailija
29/86 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa olisi, rohkeutta ei. Pelkään lääkäreitä, kipua, neuloja, leikkauksia ja kaikenlaisia lääketieteellisiä toimenpiteitä verikokeesta ja verenpaineen mittauksesta alkaen. En taatusti mene mihinkään leikkaukseen, mihin ei ole pakko mennä.

Vierailija
30/86 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän tyhmältä ilman laseja.

Vierailija
31/86 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska leikkauksilla voidaan korjata vain osa näkökykyyn liittyvistä ongelmista. Saisin elämän ilman silmälaseja, mutta hämärässä en näkisi enää oikeastaan mitään, joten ei enää autolla ajamista tai edes kävelyä ulkona, jos leikkauksen valitsen. Lisäksi joutuisin joka tapauksessa hankkimaan lukulasit, joten kallis juttu suhteessa hyötyyn. Jos vielä saisin silmiin arpikasvuston, niin nykyinenkin näkökyky voisi kadota.

Vierailija
32/86 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Mulla on vaan kaksi silmää. Ajatus siitä, että jokin menisi pieleen on jäätävä.

2. Mulla on rankka hajataitto, joten tuo leikkaus ei siihen oikein toimi. 

Mullakin on vain kaksi silmää, joten kysyin lääkäriltä, että mikä on pahinta mitä voi tapahtua, jos leikkaus epäonnistuu? Vastaus: ei yhtään mitään. Näkö ei parane eikä huonone, mutta rahat menee. Fine.

Rankka hajataitto myös korjattiin.

Olen ollut tosi tyytyväinen, lasik-leikkauksessa kävin. Hinta oli silloin kymmenen vuotta sitten 2850 €. On ollut jokaisen sentin arvoista.

Vierailija
33/86 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan rahani ruokaan ja matkailuun, kullakin omat prioriteettinsa. 

Vierailija
34/86 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Mulla on vaan kaksi silmää. Ajatus siitä, että jokin menisi pieleen on jäätävä.

Mullakin on vain kaksi silmää, joten kysyin lääkäriltä, että mikä on pahinta mitä voi tapahtua, jos leikkaus epäonnistuu? Vastaus: ei yhtään mitään. Näkö ei parane eikä huonone, mutta rahat menee. Fine.

Olen ollut tosi tyytyväinen, lasik-leikkauksessa kävin. Hinta oli silloin kymmenen vuotta sitten 2850 €. On ollut jokaisen sentin arvoista.

Outoa. Minulle lääkäri teki aika lailla selväksi, että jopa onnistuneen leikkauksen seurauksena näkö saattaa vanhemmiten huonontua rajusti.

Vierailija
35/86 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti miksei yksikään silmälääkäri käy silmäleikkauksissa?

Vierailija
36/86 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manimanimani....

Vierailija
37/86 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti miksei yksikään silmälääkäri käy silmäleikkauksissa?

Koska pelkäävät, että kollega tekee jäynän.

Vierailija
38/86 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Olen elänyt lasien kanssa yli 3/4 elämästäni. Minulle ne eivät ole mikään ongelma, päin vastoin. Rilleillä, jos millä, on helppo muuttaa ulkonäköään hetkessä. Sitä paitsi, olen itse sitä mieltä, että minulle rillit sopivat erittäin hyvin. Ne ovat osa identiteettiäni, mihin olen aivan tyytyväinen tällaisenaan. Miksi käyttäisin siis tonneja epämiellyttävään leikkaukseen, joka ei edes ole riskitön?

Vierailija
39/86 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Silmien kuivuminen

2. Hämäränäön heikkeneminen

3. Yli- ja alikorjaus

4. Valonarkuus

5. Sarveiskalvon pullistuma (Keratoconus)

6. Verkkokalvon vaurioituminen

7. Läpän alle kasvava epiteeli

8. Epätäydellinen läppä

9. Infektiot

Tämä lista riskeistä on muuten peräisin leikkauksia tekevän firman sivuilta.

Apropos. Tuotteen mainostaminen valehtelemalla foorumeilla ei herätä luottamusta.

Vierailija
40/86 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki vinohampaisetkaan käy hammaslääkärissä. Miksi? Esimerkiksi pelon takia.

Mä en ole koskaan välittänyt siitä, että osa hampaistani on vinot. Ei ollut varaa vanhempien käydä niitä oikaisemassa nuorena. Mitä väliä? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän