Miksi silmälasipäiset ei käy silmäleikkauksessa?
En kysy tätä siis todellakaan pahalla. Mutta eikö nykyään huononäköisyyttä saa aika hyvin tuloksin ja helpolla leikkauksella korjattua? Eikä nyt maksakaan mitään överisummaa. Mun mielestä tosi harvalle oikeasti sopii rillit plus jo vanhoja ihmisiä rillit vanhentaa entisestään. Ja onhan se elämä nyt helpompaakin kun ei tarvitse lasien olla koko ajan silmillä. Ihmettelen vain miksi niin harvat menevät leikkaukseen? Itselläni ei ole rillejä ja on hyvä näkö.
Kommentit (86)
Ilman rillejä näyttäisin meidän äidiltä. Olen niin pitkään pitänyt silmälaseja että aika alaston olo olisi ilman.
Meille kaikille se ulkonäkö ei ole se ykkösjuttu, toisin kuin ap:lle tuntuu olevan.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on heikko näkö ja joillain heikko äly.
Optikko tai lobotoomikko.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan tunnetusti silmälääkärit ei yleensä omia silmiään leikkele. Itse viihdyn hyvin silmälaseissa ja piilareissa, Miinusta on melko vähän (-2 / -2,5) enkä koe, että tällaista olisi mitään järkeä leikata pois. Todennäköisesti tilalle saisi sitten lukulasit. Kohtahan asia korjaantuu itsestään.
Useat silmäkirurgit ovat leikkauttaneet myös omat silmänsä. Eivät toki itse itseään operoi :D Mutta siis jo Kuopiostakin tiedän kaksi tapausta jotka kävivät leikkauksessa.
Itselleni vapaus silmälaseista ja piilolinsseistä on ollut ihan unelmaa, vaikka leikkaus olikin kivulias niin, kyllä lopputuloksen arvoista. En itse kyennyt enää piilolinssejä käyttämään, ja esimerkiksi baariin tai juhliin en halunnut enää mennä koska koin itseni rumaksi lasit päässä. Myös sateella juokseminen oli täysin mahdotonta. Nyt olen taas vapaa elämään! N25
Minkä ikäinen olet ap? Kysymyksesi on samaa tasoa, kuin miksi rumat ihmiset ei mene kauneusleikkaukseen, mitä HELEVETTIÄ SE KUULUU ULKOPUOLISILLE. Itselläni on lievä likinäkö -2, ja kohta tulee ikänäkö, eli en tarvitse lukulaseja, käytän laseja, enkä koe niitä hankalaksi. Mene kaduille kyselemään saatanan tonttu, ai niin kävelevä paskaläjä,
Mistä ihmeestä ap on saanut päähänsä, että lasit ovat hankalat käyttää?! Mä sain omani 4-vuotiaana, ja rillit on osa minua. En osaisi varmaan olla ilman... Enkä ole vielä tähän päivään mennessä hankaliksi niitä huomannut.