Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei naiset voi olla syvällisempiä ja empaattisempia?

Vierailija
29.11.2015 |

Otsikko on tahallaan tehty provosoivaan muotoon, sama ongelma koskee varmaan miehiäkin. Mutta heteromiehenä käsitykseni muista miehistä, johtuen kiinnostuksen puutteesta heitä kohtaan on huono. Parjataan siis naisia...

Tuntuu, että ainoat syvälliset naiset ovat joko kuuluisia kirjailijoita, uskovaisia tai muita poikkeustapauksia. Miksei tavallisten naisten parista löydy syvällisesti ajattelevia ja empaattisia tapauksia? Olen kyllä törmännyt fiksuihinkin yksilöihin, mutta heidänkin syvällisyys on ollut melko rajoittunutta. Heillä on voinut olla hyvä yleissivistys ja korkea äo ja ties mitä, mutta eivät ole kiinnostuneita ihmisyydestä. Kiinnostus omia ja muiden tunteita kohtaan on sitä syvällisyyttä, joka minua kiinnostaa. Pitääkö minun liittyä johonkin runoilijakerhoon vai mitä pitäisi tehdä? Tai sitten pitää vain tyytyä pyörimään miesporukassa ja puhumaan formuloista. Kimi taisi muuten tänään päästä palkintopallille. Onnea Kimille.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ap, ei ole tosiaan naisten ongelma pelkästään. Sama pätee miehiinkin. Ihmiset ovat enimmäkseen pinnallisia, tyhmiä ja epäempaattisia. Tämän vuoksi minullakin on vain pari läheistä ystävää.

Läheisiä ystäviä ei kenelläkään voi lla kuin muutama korkeintaan. Kaveruus ja ystävyys ovat eri asioita, kavereita voi olla monia mutta ystäviä ei.

Vierailija
42/45 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa.

Miehet huolehtivat yleensä lapsista ja kodeista, koska naiset ovat niin epäempaattisia.

Onneksi teitä ihanan empaattisia miehiä on maailma täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus luulin, että vain naiset ovat syvällisiä ja empaattisia. Tämä luuloni johtui siitä, ettei minulla ollut miespuolisia ystäviä. Nykyään tiedän, että syvällisiä ja empaattisia ihmisiä löytyy molemmista sukupuolista, näiden ominaisuuksien havaitseminen vain saattaa vaatia vähän syvempää tutustumista.

Vierailija
44/45 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/45 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, taidat olla vain harmissasi siitä, että ne naiset, joiden toivoisit olevan myös syvällisiä ja empaattisia, eivät kohdistakaan niitä sinuun. Ei kenelle tahansa paljasteta näitä ominaisuuksia itsestään, ja sinun ohimenevä tuttavuutesi jää juuri sellaiseksi. Et ole paremman tutustumisen arvoinen niiden naisten mielestä, joiden ulkomuoto vetää sinua puoleensa.

Oletko yrittänyt olla empaattinen ja syvällinen itseäsi vanhempia naisia kohtaan?