Muilla kuolamaakaria?

Vierailija

Poika on vauvasta asti kuolannut paljon, siis aivan jatkuvasti. Koskahan tuo loppuu? Voiko mitenkään vähentää kuolaamista? Tyhmä kysymys, mutta piti silti kysyä. :D

Paita aina, siis ihan aina märkä. Esikoinen ei kuolannut ollenkaan ja nyt taas nuorimmainen aivan tolkuttomasti. Poika kohta puolitoista vuotta joten olen tottunut itse tähän ja havahdun kuolaamiseen vain kun joku ihmettelee kuinka paljon lapsi kuolaa.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Mun kummilapsi oli kova kuolaaja. Kuolasi tosi isoksi asti, jos oli joku jännittävä juttu, saattoi kuola alkaa valua. Onneksi nykyään on niitä kuolalappuja, onko teillä semmoiet käytössä?

Vierailija

Voih, tuo tosi isoksi asti kuolaaminen , ei ollut se mitä halusin kuulla.

Pelkään jo että tarhassa 3-4 vuoden iässä  alkaa muut lapset jo sanomaan hyi yök jne. Ellei jo aikaisemminkin.

Vierailija

Apua, pitäisi lukea oma teksti aina ennen kuin lähettää, tuli kolme jo sanaa. Kuullostipa pahalta.

Kai kummilapsesi ennen kouluikää lopetti kuolaamisen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikäs kokoiset nielurisat on? Entä kitarisa?

Enpäs osaa vastata. 

Piti googlettaa, muita oireita ei ole suurentuneista kitarisoista kuin kuolaaminen.

Vierailija

Mutta vaikka olisi suurentuneet nielurisat, niin niiden leikkaus tuntui kauhealta ajatukselta, noin pienelle, ja ei se olisi edes mahdollista: "Toimenpidettä ei tehdä alle 4 –vuotiaalle lapselle." ainakin koskiklinikan sivuilla luki noin.

Vierailija

Vanhempi pojistani ei kuolannut lainkaan. Nuorempi oli kuolamaakari. :)

Kuolaaminen loppui siihen kun oppi juoksemaan 9kk ikäisenä.

Katsoin lapsuusenkodissani kuvia minusta vauvana. Olen aina luullut että kuvat liittyivät syömiseen, koska minulla oli kuvissa kaunis froteinen lappu, jota luulin ruokalapuksi.

Äitini kertoi että ompeli minulle kuolalappuja. :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Katsoin lapsuusenkodissani kuvia minusta vauvana. Olen aina luullut että kuvat liittyivät syömiseen, koska minulla oli kuvissa kaunis froteinen lappu, jota luulin ruokalapuksi.

Meillä juostaan ja kuolataan silti, ehkä sitten kun oppii hyppimään. :D

No eipä tässä mitään voi, pitää vain odottaa ja toivoa, koska menee ohi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Söpöä kuitenkin. :)

Vierailija

Olin aikanaan kassalla töissä ja usein mulle tungettiin käteen suoraan lapsen suusta joku ostos mikä valui kuolaa.Kyllä ällötti ja vitutti!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Meillä juostaan ja kuolataan silti, ehkä sitten kun oppii hyppimään. :D

No eipä tässä mitään voi, pitää vain odottaa ja toivoa, koska menee ohi.

Tuo ei mielestäni ollut koskaan mikään ongelma. Vaihdoin vain paitaa useita kertoja päivässä. En tajunnut ommella sellaisia kauniita kuolalappuja.

Terve lapsi on onni.

Vierailija

Puhuuko lapsi? Millaista on kommunikointi? Kuolaaminen voi joskus liittyä suun alikehittyneeseen motoriikkaan, tarjoa paljon karkeaa ruokaa jota pitää pureskella. Opeta juomaan pillillä yms. muita harjoituksia. Valitettavasti apua saa vasta kun lapsi on viisivuotias, siis kuolaamiseen, siihen saakka katsotaan normaaliksi.

Vierailija

Ei juuri puhu, äiti, on ainoa sana mikä kunnolla tulee, muita hakeilee vähän alkua. On ollut kova osoittelemaan ja sanoo vain tää. Pureskelee kyllä hyvin karkeampaakin ruokaa, on oikea ahmatti. Kauhulla odotan paljonko teininä syö...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat