Ikäero rasittaa suhdetta

Vierailija

Olen 23vuotias nainen ja mies on 40vuotias, kenellä on kaksi lasta ja avioliitossa ollut jo.

Asumme erillään (välimatkaa 150km) ja minä kovasti jo haluaisin asua yhdesssä. Yli kolme vuotta olemme seurustelleet.

En vain tiedä haluaako mies samaa. Kysynyt olen asiasta, mutta mitään muuta vastausta en saa kuin : "Elämäntilanne vaikea, kun lapset asuvat joka toinen viikko ja ei toimisi"

Tulen hyvin toimeen lasten kanssa, niin en ymmärrä mikä tässä on ongelmana enkä usko, että kovin vakavemmaksi tämä ei voi muuttua.

Mies ei myöskään enään halua lapsia.

Onko suhde ihan tuhoontuomittu ja onko järkevä jatkaa?

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Mies ei pysty muuttamaan pois, jos lapset ovat hänen luonaan joka toinen viikko. Olisitko sinä siis muuttamassa miehen kaupunkiin?

Mitä itse sanot, jos jäät lapsettomaksi, kun mies ei halua lisää lapsia?

Vierailija

Et kertonut mitä sinä haluat, paitsi asua yhdessä. Haluatko naimisiin ja lapsia? Haluatko muuttaa miehen luo vai aloittaa hänen kanssaan uudessa paikassa? Oletko valmis ottamaan vastuuta vieraista lapsista?

Vierailija

Minun mieheni seurusteli 37-38 v parikymppisen naisen kanssa. On sanonut, että kaikkihan sen tiesi, paitsi nainen itse, ettei se mitään vakavaa voinut olla, kun ikäero oli niin suuri. Mitä siitä olisi tullut, kun itse olisi jäänyt eläkkeelle ja " muuttaa espanjaan", kun vaimon pitäisi olla vielä töissä parikyt vuotta.

Vierailija

Olemme suunnitelleet jo jonkin aikaa, jos muuttaisin samalle paikkakunnalle kun valmistun opinnoista noin puolen vuoden päästä.
Mies oli asiasta iloinen, mutta mainitsi jos muuttaisin omaan asuntoon.
En halua asua taas yksin, kun olen sitä tehnyt jo kolme vuotta.
Tuntuu, että mies on sairaan itsekäs eikä ihan pysty ajattelemaan minun tunteita.
Ap

Vierailija

Minusta on kynnyskysymys, haluatko sinä omia lapsia tai et. Ja sellainen "nojoo, ehkä joskus, mutta ei vielä" tarkoittaa, että sinun ei kannata sitoutua "vanhaan" mieheen, joka ei isäksi enää rupea. Millaiset välit sinulla on miehen lasten kanssa? He ovat miehelle tärkeitä, kuten pitääkin, eikä hän halua muuttaa kauas heistä. Tämä on aika selvä tapaus, jos ja kun mies asettaa nykyisen elämäntilanteensa sinun edellesi. Tulee ongelmia, jos vaatisit miestä muuttamaan kauas lapsistaan tai vaatisit, että hänen on siitettävä sinullekin lapsi(a), jos hän ei sitä tahdo.

Itsekin tajuat, että ikäeronne on aika hulppea, varsinkin, jos olette seurustelleet jo muutaman vuoden.

Vierailija

Kaikki me olemme vastuussa omasta onnellisuudestamme. Mies on vain fiksu, että sanoo, ettei halua muuttaa yhteen. Kamalampaa olisi, että hän ajattelee niin, mutta sanoo toista vain miellyttääkseen.

Ei mies ole itsekäs. Hän vain kertoo, mitä haluaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olemme suunnitelleet jo jonkin aikaa, jos muuttaisin samalle paikkakunnalle kun valmistun opinnoista noin puolen vuoden päästä.
Mies oli asiasta iloinen, mutta mainitsi jos muuttaisin omaan asuntoon.
En halua asua taas yksin, kun olen sitä tehnyt jo kolme vuotta.
Tuntuu, että mies on sairaan itsekäs eikä ihan pysty ajattelemaan minun tunteita.
Ap

Onko miehellä talo tai iso asunto, johon haluaisit suorilta muuttaa? Jos näin, niin ymmärrän, ettei hän halua, varsinkaan, jos hän ei ole sinuun niin sitoutunut kuin sinä häneen. Talo/asunto on hänen ja hänen lapsiensa, eikä hän ilmeisesti näe sinua lastensa potentiaalisena äitipuolena. Mitä jos etsisit itsellesi parikymppisen miehen, jonka kanssa voisit aikanaan halutessasi perustaa ihan oman perheen.

Vierailija

Olen sanonut miehelle, että pystyn elämään asian kanssa jos mies ei halua lapsia, ja kunnioitan hänen päätöstä.
Miehen lapsista pidän, enkä ole vaatinut miestä muuttamaan yhtään mihinkään.

Yritän vain saada suhteen jotenkin järkevämmälle tasolle, että minullakin on hyvä olla, eikä hyväksikäytetty.
Tiedän, että mies rakastaa minua, mutta satuttaa, kun se ei halua mitään vakavaa yhdessäoloa kanssani.

Keinot alkaa olla aika vähissä. :(

Ap

Vierailija

Hän haluaa suhteelta vain parhaat puolet. Jaksaisitkohan saman katon alla itsekään vanhenevaa ukkoa kaikkine vikoineen. Ehkä hänkin haluaa suojella sinua. Itselläkin on kokemusta tuosta vastaavasta ikäerosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hän haluaa suhteelta vain parhaat puolet. Jaksaisitkohan saman katon alla itsekään vanhenevaa ukkoa kaikkine vikoineen. Ehkä hänkin haluaa suojella sinua. Itselläkin on kokemusta tuosta vastaavasta ikäerosta.

Niinpä. Vaikka mies on nyt vielä mahdollisesti salskea ja energinen, niin kunhan olet itse 40, mies on jo lähes kuusikymppinen ukko. Lisäksi olet lapseton kenties vasten omaa tahtoasi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat