Mikä vanha elokuva tai Tv-sarja josta pidit ei olekkaan enää hyvä
Tuon ketjun, jossa kysytään mitä vanhoja sarjoja halusit takaisin innoittamana kysyn, että mikä elokuva tai tv-sarja oli aikoinaan mielestäsi hyvä. Mutta kun olet pitkän ajan jälkeen nähnyt sarjaa uudelleen se tuntuukin keskiverrolta tai jopa huonolta.
Ja nyt ei siis haeta sarjoja, jotka ovat kuluneet loppuun tai muuttuneet huonoiksi.
Aloitan omasta eli Safiiri ja Teräs. Lapsena tuo oli niin jännitävä ja omasta mielestäni tosi hyvin tehty. Kun sitten näin vuosikymmenten jälkeen sarjasta jakson, en voinut katsoa ensimmäistä jaksoa edes loppuun. Näyttelijätyö oli aika karmeaa ja lavasteet aika kauheat.
Elokuvista Kummisetä oli pettymys. Muistelin, että aikoinaan pidin siitä paljon. Nyt tuntuu, että aika on ajanut siitä ohi. Elokuvan kerronta ei vain toiminut.
Kommentit (25)
Dallas oli aikoinaan tosi koukuttava, mutta ei se nyt myöhemmin katsottuna tunnukaan niin kovin ihmeelliseltä. Olin varmaan jotain 14-15 - vuotias kun sarja alkoi Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt ei siis haeta sarjoja, jotka ovat kuluneet loppuun tai muuttuneet huonoiksi.
.Mitä siis, jos ei juuri tätä?
Ilmeisesti niitä, joista on muuttanut mielipidettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaja varmaan tarkoitti, ettei haeta sarjoja jotka ovat tuotantokausien myötä huonontuneet vaan sitä että sarja ylipäätänsä ei tunnu enää nyt myöhemmin niin hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas huonosti kirjoitettu. Tarkoitan, että en hae sarjoja joiden kolme ensimmäistä tuotantokautta oli hyviä, mutta sitten sarja huononi.
Esimerkkinä omalta osalta Uutisvuoto, jota aluksi katsoin ja pidin siitä, mutta vuosien myötä tuntui siltä, että samat vitsit alkoivat toistaa itseään ja ohjelma alkoi kyllästyttää.
Eli etsitään sarjoja tai elokuvia, jotka loppuun asti aikoinaan koukuttivat, mutta tänään lähinnä ihmettelee miksi siitä aikoinaan pidin.
Vastaavalla tavalla jätetään pois ne sarjat, jotka on toistettu sata kertaa telkkarissa esim. Frendit ja toistojen takai ne maistuu puulta
ap
Avaruusasema Alfa ja Star Trek: uusi sukupolvi. Aikoinaan huippujänniä, nykysilmillä jäykän totista patsastelua niukoilla ja kierrätetyillä efekteillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaja varmaan tarkoitti, ettei haeta sarjoja jotka ovat tuotantokausien myötä huonontuneet vaan sitä että sarja ylipäätänsä ei tunnu enää nyt myöhemmin niin hyvältä.
Okei, nyt ymmärrän, ei tietenkään päde yksittäisiin elokuviin.
Minulle on käynyt niin, että sen aikaisia elokuvia ja sarjoja, joiden valmistumisen aikaan olen ollut nuori aikuinen, ei oikein enää kestä katsoa. Muoti ja kampaukset on kauheita. Mutta usein siis itse tarinatkin oli aika heppoisia, puhun siis 80-luvun lopusta, 90-luvun alusta. 70-luvun jutut näyttää sympaattisilta.
Töllö kaiken kaikkiaan oli lapsenkengissään ennen 2000-lukua, joten vähän kohtuutonta verrata jotain mun lapsuuden Ritari Ässää tai McGyveriä tämän päivän jatkuvajuoniseen tv-viihteeseen. McGyveriä katson edelleen mielelläni jos uusintoja kohdalle sattuu, ja jotkut komediat ovat ihan hauskoja (enimmäkseen Hugh Laurien, Stephen Fryn ja Rowan Atkinsonin jutut). Mutta ei niitä voi nykyajan juttuihin verrata. Katsojat ovat kasvaneet ymmärtämään nopeampaa dialogia ja monimutkaisempia juonenkäänteitä.
Poikkeus, joka vahvistaa säännön, on animaatiotaide. Disney ja itäeurooppalaiset kumppaninsa elävät yhä.
Rakastin ennen Xenaa, pari vuotta sitten nostalgian huumassa tilasin koko sarjan kotiin ja huomasin että sen sarjan hohto oli lakannut.
Ally McBeal. Nuorena katsoin joka jakson. Nyt aikuisena yritin katsoa sarjaa uudelleen ja se olikin ihan järkyttävän huono. En todellakaan voi käsittää, miten olen joskus siitä pitänyt. Ally juoksee itku silmässä pakkomieleteisenä Billyn perässä. Todella ahdas naiskuva koko sarjassa.
Fame. Niin tekemällä tehtyä ja epäaitoa näyttelemistä.
Pocahontas. Lapsena pidin sitä jotenkin maagisena ja ihanana leffana, oikein suosikki.
Aikuisiällä kun katsoin, niin leffahan on ihan hirveää ripulia. Juonen puolesta elokuvassa ei tapahdu MITÄÄN. Tyypit tulee, ei löydä etsimäänsä ja tyypit lähtee, Pocahontas on Pocahontas koko leffan ajan, ettei edes mikään kasvutarina.
Minä tykkäsin aikoinaan kovasti sarjasta Thirty Something, näin siitä muutaman jakson pari vuotta sitten. Se oli jotenkin kauhean kauhtunut ja ihmiset vaikuttivat pökkelöiltä, vaikka sen on sanottu olleen kovinkin uudenaikainen ja paljon tv:tä muuttanut sarja. On se varmaan ollutkin, muttei se ole kyllä kestänyt aikaa. Mutta toisaalta, hyvä ehkä niin.
Sinkkuelämää. Sisältö on niiiin vanhentunut! Vaatteita on toki kiva katsoa vieläkin, mutta muuten. Mm. Ärsyttää, että käydään koko ajan syömässä, mutta kukaan ei oikeasti syö.
Murhasta tuli totta, hauska katsoa lapsena, mutta nyt..
Yritin katsoa Rakkautta ja rimakauhua usean vuoden jälkeen ja siihen oli ajan hamas purrut.
Mutta esimerkiksi Sisko ja sen veli ja Kyllä Herra Ministeri naurattavat vieläkin vaikka molemmista huomaa, että sarjat ovat vanhoja.
Roswell ja Dawson's Creek. Ehkä oon jo kasvanut ohi siitä teinimeiningistä :D
Mitä siis, jos ei juuri tätä?