Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eksän kanssa viestittely

Mies 25v

Olemme seurustelleet nykyisen naiseni kanssa nyt melkein kaksi ja puoli kuukautta. Teimme sen virheen, että menimme yhteen lähes heti naisen erottua exästään, mutta tilanne meni siihen, että etsiessään omaa asuntoa oli hänen joko nukuttava exänsä, tai minun luonani.

Naiseni ja tämän exä viestittelevät kuitenkin edelleen päivittäin (siis konkreettisesti joka päivä) vähintään kerran tunnissa aamusta iltaan. Olen asiasta mustasukkainen, koska tiedän, että exä haluaisi palata vielä yhteen ja tuo sen puoliavoimesti ilmi. On OK, jos haluavat olla kavereita, mutta olen itse sitä mieltä, että uusi suhteemme ei voi täysin toimia, jos exä on tekstiviesteillä edelleen kiinni elämässämme päivittäin.

Naiseni tietää kyllä, etten pidä viestittelystä, mutta sanoo vaan, ettei ole syytä olla mustasukkainen. On kuitenkin vaikea olla olematta kun esim. 15 sekuntia seksin jälkeen on pakko mennä jo katsomaan, mitä exä on seksin aikana viestitellyt. Se loukkasi itseäni, mutta naiselleni tuntui olevan ihan OK. Asia voisi olla eri, jos hän tekstailisi myös muille kavereilleen yhtä paljon, mutta vain exälleen, ja siis päivittäin hyvän huomenen toivotuksesta hyvän yön toivotuksiin asti.

En haluaisi pistää naistani kuitenkaan valitsemaan minun ja exänsä väliltä, koska koen sen törkeäksi ja pelkään että jos otan välimatkaa, koska itseeni sattuu, nainen "lämpeää" exänsä "vonkaamiseen", koska ei tunnu ottavan viestittelystä yhtään pahakseen, vaikka se syö yhteistä aikaamme ja sattuu minuun.

Vinkkejä nyt, olenko vain turhaan mustasukkainen vai onko tässä tilanteessa ok tuntea olonsa halvaksi.

Kommentit (14)

Vierailija

Asia selvästi häiritsee sinua, eikä tilanne luultavasti parane.
Vaihtamalla paranee jos keskustelusta ei ole hyötyä.

Vierailija

Eihän tuo ole naiselta korrektia käytöstä. Kyse on priorisoimisesta, mitä asioita arvostaa.

En kyllä osaa neuvoa, mitä sinun pitää tehdä.

Vierailija

No eroa nyt hyvä mies. Olet kolmaspyörä tuossa suhteessa. Selvästi on naisellakin vielä tunteita exälleen.

Vierailija

Minä olisin harmissani vaikka viestittäisi noin tiheään tahtiin kenen kanssa hyvänsä, vaikka äitinsä. Yleensäkin ottaa päähän ihmiset, jotka eivät oikein koskaan ole läsnä, vaan kälättävät jonkun kolmannen osapuolen kanssa, joka ei ole edes vaivautunut paikalle. Siihen keskusteluun ei voi ulkopuoliset osallistua. On yhtä epäkohteliasta kuin kuiskailla seurassa.

Sanoisin, että tuollaisesta käytöksestä voi ja pitää huomauttaa.

Vierailija

Tee niin, että käske naisen lähteä kunnes on varma tunteistaan! Tuohoan on sinua kohtaan tosi törkeää. Tapasitteko siis vasta eron jälkeen vai kuinka nyt sitten noin pian muutti luoksesi?

Mies25v

Olemme tunteneet toisemme jo muutaman vuoden, olin hänen olkapäänään (siis ihan kuuntelijana) pitkän aikaa kunnes tajusin jossain kohtaa olevani rakastunut.

Vierailija

No tuo nyt ei ole tervettä käytöstä minusta vaikka kyseessä olisi kuka? Onko se luuri tosiaan kasvanut niin kiinni nykyihmisen käteen, että ihan jatkuvalla syötöllä pitää olla tekstaamassa tai tarkistamassa viestejä?

Vierailija

Ei tuo nyt hyvältä kuulosta..
Eikä reilulta sinua kohtaan.
Itse en katselisi tuota hyvällä vaan lopettaisin suhteen ellei muutosta tule.
Oletko kysynyt mitä he viesteilevät?

Mies25v

Ja tiedän kyllä, että nainen rakastaa minua, muttei ymmärrä, että sattuu tietää, että exä tietää tunnin tarkkuudella mitä nainen tekee joka päivä. Nainen itse kokee asian harmittomana.

Pelkään, että jos sanon suoraan, että valitsee meidän kahden väliltä lopullisesti nyt, hän suuttuu ja sortuu exänsä vonkaukseen (on kerran sortunut pari päivää eron jälkeen). Huomannut nyt vaan viimeaikoina, että se lähes hetkittäinen viestiääni saa sykkeen nousemaan aivan liikaa (tekstaa pelkästään exänsä kanssa Messenger-sovelluksella, tunnistaa jo äänestä että oliko hän vai joku muu kaveri WhatsAppista (erilaiset viestiäänet)). Välillä on huomannut, että kun yritän nukkua päiväunia (viestittelee silloin kahta kauheammin) laittaa vielä kännykän vaan äänettömälle kun kuulee hengityksestäni että alkaa potuttamaan taas. Mutta pakko silti on viestitellä.

Vierailija

Ala toimia samoin, jos viesti menis sillon perille. Sillä ei ole väliä kenelle tekstaat vai tekstaatko kenellekään oikeasti, mutta minä aloittaisin vastaavan viestittelyn. Se ei välttämättä tajua sun näkökulmaa ennen kuin kokee itse "saman".

Vierailija

Älä laita häntä valitsemaan, vaan valitse itse. Kuulostaa siltä, että olisi mietintätauon paikka. Ymmärrän, että pelkäät hänen palaavan eksän luokse, jos otat välimatkaa. Jos niin kuitenkin käy, hän ei missään nimessä ole valmis suhteeseen kanssasi. Parempi antaa hänen mennä.

Vierailija

Ehkä uhkavaatimus ei toimi mutta miksi annat itseäsi kohdella noin?

Tai jos tekisit uhkavaatimuksen ja hän valitsisi eksän niin eikö se jo kertoisi aika paljon?

Vierailija

On riippuvainen ex:stään, ennen kun ei ole valmis eroamaan kunnolla exästään  ei ole täysin valmis sitoutumaan suhun elikkä exä tulee kokoajan teidän suhteen mukana, ellei ihme tapahdu. Tosi voimavaroja vievä tilanne, ehkä kannattais jutella ja tehdä jokin päätös, jotta asiat selkenis, jopa sillä ajatuksella, että voit menettää ks. naisen, mutta ei suhteet pitäis ollakkaan mitään köydenvetoo tai prinssi taisteluu prinsessasta.  Näin asian ainakin näen ja tiedän, että helppo se on aina tulla neuvomaan. Mä ymmärrän jotenkin sun naistas, koska oon itsekkin ollut riippuvainen ex:stä ennen kun osasin erota sydämessäni, mutta mielestäni sun naisen tarvis tehdä joku valinta,kun tilanne on tuollainen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat