Millainen ihmisestä tulee jos polttaa pilveä päivittäin, joskus jopa aamusta iltaan?
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja toisten lompakoita ratsataan, että saadaan se iltapajautus, kun muuten ei saa unta.
Eipä ole näkynyt kovinkaan paljon uutisia lompakoiden ratsaamisesta kannabiksen takia.
Ei varmaan ole, itsekään en tehnyt rikosilmoitusta, kun itselleni näin tehtiin. Kaverin kaveri kyseessä.
Kyllä varmaan joku sentään tekisi rikosilmoituksiakin, jos lompakkoja ratsattaisiin kannabiksen takia niin paljon mitä nyt yrität esittää.
Jotenkin noloa, että mies on jonkun päihteen orja. Siis maskuliininen heteromies, tai sellaiseksi itseään väittävä. Nämä tyypit ei selvänä uskalla edes ovesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En väittänyt, että kaikki, mutta moni kannabiksen mukakäyttäjä käyttää paljon muutakin. T
Kuinka moni?
Seitsemän.
Eli hyvin vähän. Ei siis syytä huoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja toisten lompakoita ratsataan, että saadaan se iltapajautus, kun muuten ei saa unta.
Eipä ole näkynyt kovinkaan paljon uutisia lompakoiden ratsaamisesta kannabiksen takia.
Ei varmaan ole, itsekään en tehnyt rikosilmoitusta, kun itselleni näin tehtiin. Kaverin kaveri kyseessä.
Kyllä varmaan joku sentään tekisi rikosilmoituksiakin, jos lompakkoja ratsattaisiin kannabiksen takia niin paljon mitä nyt yrität esittää.
En ole väittänyt, että työssäkävijät niin tekisivät, mutta työttömissä näitä oikeasti on. Eihän tällä palstalla työttömiä kannabiksen käyttäjiä ole vaan kaikilla menee tosi hyvin.
Vaikea ymmärtää miksi meidän ainoa sallittu ns. vahva nautintoaine (eli alkoholi), on sellainen että sen vieroitusoireet ovat hengenvaarallisia, 1/5 ihmisistä alkoholisoituu ja on ihan yleistä että sitä käyttäessä ihmiset riitelevät, itkevät ja lyövät toisiaan. Kaiken lisäksi sen liikakäytöstä seuraa olo joka on verrattavissa erittäin kovien huumeiden aiheuttamiin laskuihin. Eikö tämä ole ihan hullua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En väittänyt, että kaikki, mutta moni kannabiksen mukakäyttäjä käyttää paljon muutakin. T
Kuinka moni?
Seitsemän.
Tuo seitsemän nyt oli heitto, minkä tosin varmaan tajusitkin. Onko oikeasti tyyppejä, jotka käyttää vain kannabista, ei muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että se vaikuttaa aivoihin negatiivisesti ja tämä on tutkitusti todistettu.
Kummallista asiassa on kuitenkin se, että kannabiksen lääkekäytössä ongelmia ei yleensä ole, vaikka kannabismäärät vuorokaudessa ovat todella suuria. Monisatakertaisia satunnaiseen päihdekäyttöön verrattuna. Vaikea on siis väittää, että satunnainen päihdekäyttö olisi niin haitallista, mitä sen yleensä esitetään olevan.
Miten sä jaksat järkyttää tätä samaa asiaa koko ajan? Luuletko, että kun tarpeeksi monta kertaa sitä toistat, niin siitä tulee jotenkin totta? Mä olen kumonnut tämänkin väitteen tuolla aikaisemmin jo niin monta kertaa ja monelta kantilta, että onko sulla oikeasti jotain vaikeuksia ymmärtää lukemaasi vai Etkö vain oikeasti tajua? Tätä se pilvipään kanssa väittely on, huoh.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tällä palstalla työttömiä kannabiksen käyttäjiä ole vaan kaikilla menee tosi hyvin.
Totta. Itse en oikein osaa edes kuvitella miten voisi enää mennä paremmin. Elämään tosi tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää miksi meidän ainoa sallittu ns. vahva nautintoaine (eli alkoholi), on sellainen että sen vieroitusoireet ovat hengenvaarallisia, 1/5 ihmisistä alkoholisoituu ja on ihan yleistä että sitä käyttäessä ihmiset riitelevät, itkevät ja lyövät toisiaan. Kaiken lisäksi sen liikakäytöstä seuraa olo joka on verrattavissa erittäin kovien huumeiden aiheuttamiin laskuihin. Eikö tämä ole ihan hullua?
Itse olen nyt juonut muutaman kaljan lähes joka päivä vuoden ajan ja pidän sitä huolestuttavana ja pohdin haittoja ja sitä olenko alkoholisti. Mutta samalla jotkut pajauttaa vuosikymmenet eivätkä näe mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen lääkekäyttäjät käyttävät jopa useita kymmeniä grammoja kannabista päivässä, eikä heistä ainakaan tule mitään ruikuttavia vätyksiä. Väite on lähinnä vain stereotypioihin pohjaava. Päihdekäytössä kannabista taas käytetään yleensä vain murto-osa lääkekäytön määristä, joten aika turha on väittää, että kannabiksen päihdekäyttö olisi jotenkin ongelmallisempaa kuin sen lääkekäyttö.
Perustele väitteesi.
MItä perustelemista tuossa on? Kannabiksen lääkekäyttäjä voi käyttää ongelmitta vahvaa kannabista useita grammoja joka päivä ja vuosienkin ajan, ja kannabiksen päihdekäyttäjä käyttää vahvaa kannabista satunnaisesti ja paljon vähäisemmän määrän. Koska raskaan sarjan lääkekäyttö ei aiheuta yleensä mitään merkittäviä ongelmia, on aika turha ainakaan kovin vakavalla naamalla väittää, että määrällisesti paljon vähäisempi ja satunnainen päihdekäyttö niitä aiheuttaisi niin paljon mitä joskus valistuksessa kerrotaan. Lääkekäytössä annostus on siis monisatakertainen satunnaiseen päihdekäyttöön verrattuna.
Suomessa on tasan kaksi hlöä,jotka saavat reseptillä lääkekannabista. Aika ontuva perustelu sulla...
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että kun tarpeeksi monta kertaa sitä toistat, niin siitä tulee jotenkin totta? Mä olen kumonnut tämänkin väitteen tuolla aikaisemmin jo niin monta kertaa ja monelta kantilta, että onko sulla oikeasti jotain vaikeuksia ymmärtää lukemaasi vai Etkö vain oikeasti tajua? Tätä se pilvipään kanssa väittely on, huoh.
Mitähän sinä olet omasta mielestäsi todistanut? Sinun on varmaan vaikea ymmärtää, kuinka kannabiksen todella runsas käyttö sen lääkekäytössä on erittäin ongelmatonta sen päihdekäyttöön verrattuna, vaikka kannabismäärät lääkekäytössä olisivat useita grammoja päivässä. Mikä on siis satunnaiseen päihdekäyttöön verrattuna todella runsasta (ja jokapäiväistä) käyttöä. Osoita nyt toki se, kuinka paljon enemmän haittoja kannabiksen lääkekäytössä esiintyy vaikkapa sen päihdekäyttöön verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tasan kaksi hlöä,jotka saavat reseptillä lääkekannabista. Aika ontuva perustelu sulla...
Valehteletko taas ihan pokkana, vai oletko taas vain tietämätön?
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/507358/Laakekannabiksen+kaytto+rajahti
"Lääkekannabiksen käyttö on huomattavassa kasvussa. Viiden viime vuoden aikana kannabiksen käyttö lääkkeenä on kymmenkertaistunut.
Vuonna 2012 lääkekannabiksen käyttöön myönnettiin 123 erikoislupaa. Määrä tuplaantui edelliseen vuoteen verrattuna.
Käyttäjien määrä lisääntyy edelleen tänä vuonna. Tammikuun ja toukokuun välillä lupia myönnettiin 57 kappaletta.
Lääkekannabiksen käyttö vaatii nykyisellään lääkärin reseptin lisäksi Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimean erityisluvan. Lupa myönnetään vuodeksi kerrallaan. Lupia on tällä hetkellä voimassa 105 kappaletta.
Viime marraskuussa Fimea vapautti kannabispohjaisen Sativex-suusumutteen käytön. Lääkkeen jakeluyhtiö Almirall lupaa MS-taudin aiheuttamaan lihasjäykkyyteen tarkoitetun Sativexin tulevan apteekkeihin myyntiin kuluvan vuoden aikana.
Suomessa on käytössä viisi lääkekannabisvalmistetta. Vastedes Sativex on ainoa, jonka käyttöön riittää lääkärin kirjoittama resepti.
Eniten lääkkeenä käytetään kannabiskukkavalmisteita. Näitä määrätään yleensä voimakkaaseen kipuun ja käyttö tapahtuu höyrystimen kautta hengittämällä tai kuumavesiuutteena.
Voimakkaimmin tällä hetkellä kasvussa on kuitenkin Sativexin käyttö. Vuonna 2011 valmisteella oli vain neljä käyttäjää Suomessa, tänä vuonna lääkkeelle oli myönnetty kesäkuun alkuun mennessä jo 16 erityislupaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni?
Seitsemän.
Tuo seitsemän nyt oli heitto, minkä tosin varmaan tajusitkin. Onko oikeasti tyyppejä, jotka käyttää vain kannabista, ei muuta?
Pelkkää kannabista käyttäviä on vaikka kuinka paljon. Ne vain ei halua huomiota kun tuomion lisäksi tulee paljon muitakin ongelmia. Huomaa että ne seuraukset tulee kiinni jäämisestä, ei käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni?
Seitsemän.
Tottakai on, ja aika tyhmä pitää olla, jos muuta edes luulee.
Tähän voisin kertoa omia kokemuksiani kannabiksesta. Kun aloitin polttelun se oli hyvin satunnaista, max 2 kertaa kuussa. Pidin pilven tuottamasta hyvänolontunteesta enkä huomannut että sen käyttö olisi muuten vaikuttanut omaan käyttäytymiseeni.
Tilanne kuitenkin meni siihen että aloin käyttämään päivittäin. Olin kokoajan pilvessä. Kävin asioilla paukuissa ja olin pari kertaa jopa töissä kannabiksen vaikutuksen alaisena. Siitä tuli minulle normaali olotila, en osannut olla polttamatta. Ei olisi tullut kuuloonkaan että olisin päässyt nukkumaan ilman kannabista.
Tätä jatkui jonkun aikaa kunnes en enää kertakaikkiaan pystynyt rahoittamaan tuota elämäntyyliä. Oli kamalaa olla ilman pilveä, valvoin monta yötä kun kertakaikkiaan uni ei vaan tullut. Selvinpäin tajusin myös miten passiivinen musta on tullut. Ennen olin kunnianhimoinen, reipas ja sosiaalinen. Noin muunmuassa. Nyt voisin sanoa olevani sen vastakohta. Tekisin mitä vaan että voisin palata ajassa taaksepäin enkä olisi polttanut rahojani(ja aivojani) savuna ilmaan. Koen että pilasin aivoni tolla maratonipolttamisella. Perustan väittämäni siihen että nykyään toimin hitaalla, mun on välillä vaikeaa ymmärtää lukemaani enkä opi uusia asioita yhtä nopeasti kuin ennen.
Mainittakoon myös että mulle kannabis toimi porttihuumeena, kannabiksen jälkeen rohkaistuin kokeilemaan myös mm. amfetamiinia ja ekstaasia.
En jaksa koko keskustelua lukea alusta loppuun asti mutta kerronpa oman tarinani. Muutamia vuosia sitten aloin polttelemaan kannabista, silloisen miesystäväni tutustutettua mut siihen. Alkuun polttelin noin kerran viikossa, lopulta joka päivä. Kaikenkaikkiaan poltin noin vuoden putkeen, ihan joka päivä. Työttömänä aamusta iltaan, ja kun kävin osa-aika töissä niin heti työpäivän päätyttyä sytytin jointin ja poltin iltaan saakka. Kannabista kului useita grammoja päivässä.
Aloin lihomaan. Kannabis saa aikaan mulla ne kuuluisat "mässyt", joka siis tarkoittaa sitä, että tekee mieli syödä jotain (mun tapauksessa ihan mikä vaan kelpasi) ja maha tuntui pohjattomalta. Lähes joka päivä söin jotain herkkuja. Minä joka olin aina pitänyt huolta mun kunnosta ja ulkonäöstä ja terveellisestä ruokavaliosta. En vaan voinut sille mitään, itsekuri katosi kokonaan. Sipsejä, karkkia, ihan mitä vaan. Tämän myötä mun ulkonäkö alkoi pikkuhiljaa mennä "homssuiseksi" (en keksi parempaa sanaa). Kulahtaneeksi, väsyneeksi, vähän suttuiseksi, musta tuli todella flegmaattinen, kaikki asiat tuntuivat ylitsepääsemättömiltä ja aloin vältellä sosiaalisia tilanteita. Tunsin niissä itseni vaivautuneeksi. Myös puhelut virastoihin yms. tuntuivat todella hankalilta ja aloinkin välttelemään vastuunkantoa ja -hoitoa ilveellä millä hyvänsä.
Mun ja meidän kaveriporukan päivät meni siinä, että juurikin soiteltiin, ajeltiin ja metsästettiin sitä pilveä. Autolla kuljettiin joka paikkaan, koska kävelymatka lähikauppaankin tuntui ylitsepääsemättömältä.
Noin vuoden jälkeen aloin huomaamaan vasta itsekkin olevani täysin eri ihminen, mitä olin ollut ennen kuin aloitin polttelun. Lopetin polttamisen kuin seinään ja aloin kuntoilemaan. Ja olin täysin unohtanut miten mahtavalta se tuntuikaan! Aloin taas nauttimaan elämästä uudestaan. Nykyään poltan silloin tällöin, ehkä kerran kolmen kuukauden sisään, mutta osaan nauttia siitä nykyään aivan eritavalla kuin tuon vuoden aikana.
Kannabis - vähähaittaisin päihde:
https://www.thl.fi/fi/web/alkoholi-tupakka-ja-riippuvuudet/ehkaiseva-pa…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että kun tarpeeksi monta kertaa sitä toistat, niin siitä tulee jotenkin totta? Mä olen kumonnut tämänkin väitteen tuolla aikaisemmin jo niin monta kertaa ja monelta kantilta, että onko sulla oikeasti jotain vaikeuksia ymmärtää lukemaasi vai Etkö vain oikeasti tajua? Tätä se pilvipään kanssa väittely on, huoh.
Mitähän sinä olet omasta mielestäsi todistanut? Sinun on varmaan vaikea ymmärtää, kuinka kannabiksen todella runsas käyttö sen lääkekäytössä on erittäin ongelmatonta sen päihdekäyttöön verrattuna, vaikka kannabismäärät lääkekäytössä olisivat useita grammoja päivässä. Mikä on siis satunnaiseen päihdekäyttöön verrattuna todella runsasta (ja jokapäiväistä) käyttöä. Osoita nyt toki se, kuinka paljon enemmän haittoja kannabiksen lääkekäytössä esiintyy vaikkapa sen päihdekäyttöön verrattuna.
Lääke kannabis on eri lajia kuin yleisesti katukaupassa oleva kannabis. Vaikka sä käyttäisit lääke versiota, muut eivät käytä. Lääke kannabis on aina samaa lajiketta, katukaupassa on kaikkia mahdollisia lajikkeita sekaisin, joiden vaikutus on täysin erilainen, et voi varmasti tietää mitä ostat. Lääke kannabis on aina saman vahvuista, katukaupassa saa ihan mitä sattuu. Lääke kannabista ja sen käyttöä valvoo potilaan lääkäri, katukaupassa kukaan ei valvo käyttöä ja mahdollisia haittavaikutuksia. Lääke kannabista saavat ovat huonossa kunnossa olevia ihmisiä, jotka eivät pysty työskentelemään ja heillä ei ole esteitä siihen, että kannabiksen käytöstä ja sairaudesta johtuen he eivät pysty normaaliin elämään. Normaalilla ihmisellä kannabiksen käyttö voi vaikuttaa työssäkäyntiin, talouteen ja lähimmäisiin. Lääke kannabiksen käyttö on laillista potilaalle, katukaupassa ei ole. Tämä johtaa siihen, että katukaupasta ostava voi joutua rangaistuksi, joka johtaa moniin elämänhallinnan ongelmiin ja esim. rikosrekisteri vaikeuttaa elämää.
Tästä kaikesta voimme vetää johtopäätöksen, että näitä kahta kannabiksen versiota ei voida mitenkään verrata keskenään. Eikä niiden käyttöä voida verrata potilaalla ja laittomasti käyttäjällä mitenkään. Nuo sinun mainitsemat määrät potilaiden käytöstä ovat täysin naurettavia. Jos joku hiisaa 10 g paukkua päivässä, hän EI TEE YHTÄÄN MITÄÄN MUUTA koko elämässään! Tuo on aivan naurettava määrä polttaa tavallista kannabista. Lääke kannabis on siis laimeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Mainittakoon myös että mulle kannabis toimi porttihuumeena, kannabiksen jälkeen rohkaistuin kokeilemaan myös mm. amfetamiinia ja ekstaasia.
Syytät siis kannabista siitä, että olet nykyisin "hidas", vaikka olet käyttänyt myös kovia huumeita, jotka varmasti tekevät aivoille vain hyvää ja parantavat niiden toimintakykyä. Eikö ekstaasi tuhoakin hermosolujen aksoneita? Näin olen muistavinani. Millä sinä rahoitit sen kovien huumeiden käyttösi, jos rahat eivät riittäneet edes kannabikseen?
Erikseenhän ne aina mainitaan ja ryöstäjät kiinni jäädessään oikein korostavat poliiseille, että ryöstin saadakseni rahaa laittomaan tuotteeseen.