Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Periscope-sovellus

Vierailija

Nyt on minussa herännyt sisäinen kukkahattumatami!
Luettuani tämän Nytin jutun http://nyt.fi/a1448509221419
Olen huolissani. Tuo alkaa jo olee vähän vaarallista, milloinkohan tulee ensimmäinen tapaus kun joku viaton videoi itseään, joku katsojista tunnistaa paikan ja hyökkää paikalle suorassa lähetyksessä. Tai joku tekee itsemurhan kaiken kansan nähden.
Nuo esimerkitkin missä joku sivullinen tuli paljastaneeksi juttuja kaikelle kansalle. Järkyttävää.
t: N25

Kommentit (8)

Vierailija

Olen täysin samaa mieltä. Joku raja pitäisi jo laittaa noille uusille sovelluksille. Ei sen pidä tarkoittaa sitä että jos jokin asia voidaan teknisesti toteuttaa, että se täytyy myös toteuttaa. Noita erilaisia somekanavia alkaa jo olla niin pirusti muutenkin, ettei enempää tarvita. Kohta meillä ei kenelläkään ole enää yksityisyyttä ja tuota voidaan käyttää niin monella tavalla väärin. Tuo ei ole sovellus jota tarvitaan, vaan siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Miten nuorilla on enää aikaa edes tehdä mitään muuta kuin roikkua netissä, koska hehän eivät malta olla käyttämättä kaikkea, mitä joku saa päähän keksiä.

Minä kaipaan maailmaa, jolloin suurin osa asioista ei tapahtunut verkossa. Kuullostan varmaan vanhalta kääkältä, mutta internettiä ei enää käytetä vain asioiden helpottamiseen, vaan se on alkamassa kääntyä meitä vastaan ja tehnyt elämästä paljon monimutkaisempaa ja huonompaa. Luin tänään uutisen, jossa joku lastenlääkäri oli huolissaan, kun osa alakouluikäisitä lapsista ei osaa juosta. Siis JUOSTA? Siinä on jotkut vanhemmat varmaan niin huolissaan olleet siitä että tuleeko heidän lapsestaan varmasti diginatiivi, että eivät ole edes juoksemaan oppineet. Onneksi olkoon vain.

-Mies 31

Vierailija

Onhan noita itsareita tehty jo youtubessa tai jossain vastaavassa. Kuitenkin livenä katsojille. Joten ei toi mitään uutta ole. Samoin hyökkäyksiä on tehty suorissa lähetyksissä, ei siinäkään uutta ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onhan noita itsareita tehty jo youtubessa tai jossain vastaavassa. Kuitenkin livenä katsojille. Joten ei toi mitään uutta ole. Samoin hyökkäyksiä on tehty suorissa lähetyksissä, ei siinäkään uutta ole.

joo mutta nyt tää on tehty moninkerroin helpommaksi ja sovellus täynnä teinejä.

Vierailija

Juttelin muutaman naapurin nuoren kanssa (14 v.) ja kyllä he tuntuivat ymmärtävän hyvin mitä voi jakaa ja mitä ei. Mutta ei taida tosin kaikille olla ihan selvää kun kun kokeilin noita sovelluksia (periscope, snapchat, jouk, instagram...).

pikkukyläntypy

olen nuori 17v ja olen samaa mieltä tämän "vanhan kääkän" kanssa. Ei tämä maailma tarvitse tuota kaikkea... Ja juuri tuo itsemurha asia sekä hyökkäykset, en edes pysty sulattamaan mitään tuonlaista... Itsellä kyllä on älypuhelin mutta lähinnä käytän sitä viestittelyyn Whatsappissa ja puheluihin... Tämä periscope taitaa olla aika uusi juttu ja luin asiasta sekä kyselin kavereiltani siitä. En pidä siitä lainkaan. Instagramin hyväksyn ja facebookin sekä snapchatin jos kaverilistassa on oikeita kavereita mutta tuollainen että jokainen ihminen maan päällä voi nähdä "livenä" missä olet ja mitä teet. Onhan sitten vielä niitä hakkereita jotka pystyvät selvittämään missä tarkalleen olet... Itse haluan itsenäisyyttä ja omaa rauhaa omaan elämääni, en halua jokaisen tietävän jatkuvasti että mitä teen.

Vierailija

Vastaavia palveluita on ollut ennenkin; isoin ero on jakamisen helppoudessa. Hyvä että asiasta puhutaan mutta mihinkään paniikkiin ei ole syytä. Se ei ole periscopen vika jos jotkut käyttävät sitä väärin. Älä anna lapselle älypuhelinta ellet luota siihen että hän kykenee sitä käyttämään vastuullisesti. Vastuu on vanhemmilla eikä sitä voi sysätä toisten harteille.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat