Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inttiin käyneet naiset tai sinne hakeneet

Vierailija

Olen parikymppinen ja tällä hetkellä vähän jumissa sen suhteen, mitä haluan elämässäni tehdä. Opiskelen alaa, joka sinänsä on ihan mielenkiintoista, mutta ei tunnu minulle oikealta alalta eikä työllisyysnäkymätkään ole parhaat mahdollisuudet. Olen viime vuosina alkanut kiinnostua työskentelystä mm. poliisina, ensihoitajana, tullissa tai rajalla. Olen miettinyt myös armeijan käymistä. Siitä olisi varmasti etua, jos jonkun noista ammateista päättäisin valita.

Haluaisin kuulla etenkin naisten kokemuksia armeijasta. Tässä on nyt aika paljon tyhmiä kysymyksiä, sillä en tosiaan tiedä näistä asioista vielä mitään.
Missä varuskunnassa olit? Miten se varuskunta valikoituu? Voinko joutua minne päin Suomea tahansa?
Onko armeijaan vaikea päästä? Mistä syystä ei voi tulla hyväksytyksi?
Millainen kunto sinulla oli ennen inttiä?
Entä asumisavustus ja muut sellaiset? Tuleeko toimeen?
Olitko parisuhteessa ja kestikö se inttiajan?

Kommentit (4)

Vierailija

Missä varuskunnassa olit?

Draksvikissä peruskoulutuskauden ja sen jälkeen Pääesikunnassa Helsingissä

Miten se varuskunta valikoituu?

Olisikohan mennyt sen mukaan missä itse asuu, en muista kun armeijasta on aikaa jo n. 13 vuotta. Mulle sanottiin kutsunnoissa että "Kun sulla näyttää olevan kielipäätä niin lähtisitkö ruotsinkieliseen varuskuntaan?" Menin sitten kun en niistä asioista tiennyt suomeksikaan mitään :)

Voinko joutua minne päin Suomea tahansa?

Kai jos haluaa johonkin tiettyyn aselajiin. Ehkä?

Onko armeijaan vaikea päästä? Mistä syystä ei voi tulla hyväksytyksi?

Ei ole, olen käsittänyt että kaikki pääsee.
Millainen kunto sinulla oli ennen inttiä?

Tavallinen, kävin joskus jumpassa ja pyöräilin sekä kävelin paljon
Entä asumisavustus ja muut sellaiset? Tuleeko toimeen?

Tuli ihan yhtä hyvin toimeen kuin opiskellessa.
Olitko parisuhteessa ja kestikö se inttiajan?

En ollut.

Vierailija

Missä varuskunnassa olit? Kainuun Prikaati

Miten se varuskunta valikoituu? yleensä sijoitetaan lähimpiin varuskuntiin, saa esittää omia toiveita

Voinko joutua minne päin Suomea tahansa? et, esim. pk-seudulta laitetaan varsinkin Karjalan prikaatiin (kouvolan vieressä) tai Santahaminaan Helsingissä, siis suht lähelle/hyvien kulkuyhteyksien päähän jotta pääsee lomilla kotiin
Onko armeijaan vaikea päästä? ei, jos olet perusterve, fiksu ja kunto ok, jokaiselle löytyy sopiva tehtävä

Mistä syystä ei voi tulla hyväksytyksi? esim. rikosrekisteri, tosi huono kunto/ylipaino, asenteessa vikaa
Millainen kunto sinulla oli ennen inttiä? ihan peruskunto, ei mikään huippu, siellä kyllä kehittyy!
Entä asumisavustus ja muut sellaiset? Tuleeko toimeen? sain Kelalta sotilasavustusta oman vuokrakämpän pitoon, kun menot on pienet niin pärjää kyllä
Olitko parisuhteessa ja kestikö se inttiajan? en ollut mutta miehiä olisi kyllä riittänyt!

Vierailija

Olin Vekaralla. Itse toivoin sinne, pk-seudulta (Hki) iso osa menee Santahaminaan/Vekaralle ainakin majurin mukaan, hän yritti suositella Santista mutta itse toivoin pääseväni "oikeaan metsään" (en nyt näin sanonut, mutta ajattelin:D).

Tulin ihan hyvin toimeen, en ollut parisuhteessa. Ei kuitenkaan ollut ihan minun juttuni, halusin ja pääsinkin puolella vuodella. Keskeyttää en halunnut ja tein kyllä täysillä sen ajan, mutta mielelläni lähdin juhannuksena kesän viettoon ja elokuussa kouluun :D

Kunto oli ihan ok, olisi voinut olla parempikin. Umpihangessa taisteluvarustuksessa oli aika rankkaa, etenkin kun olin melko hoikka (n. 165/45k), olisi voinut harjoitella vähän enemmän raskaalla varustuksella jo kotioloissa.

Syitä ettei pääse voi olla kai joitakin, mutta perusterveenä jne kyllä varmasti pääsee.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat