Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäriin Tallinnassa?

Vierailija
26.11.2015 |

Onko kellään kokemusta yksityiseltä vastaanotolta Tallinnassa. Miten helposti saa reseptin rauhoittaviin (diapam, xanor tms)?

Olen käyttänyt 2mg xanoria tarvittaessa pahaan ahdistukseen. Suomessa ei vain lääkärit tahdo tuota kirjoittaa enää.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kyllä paikalliselta lääkäriltä sitä mitä pyytää, eikä maksa montaa kymppiä.

Vierailija
2/19 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaksi Suomessa mennyt noiden bentosodiatsapiinejen saaminen valitettavasti. Ymmärrän itse xanorin käyttäjänä, että moni näitä oikeasti tarvitsee. Ikävää kuitenkin että käytetään paljon väärin ja päätyy ''pimeään myyntiin''. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo Xanorin idea on? Kaikki räppärit näyttää tietävän sen. Miksi bentsojen saanti on vaikeaa?

Vierailija
4/19 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kovinkaan helposti Virossa. Tarvii tietää lääkärit ihan kuten Suomessakin. Olen asunut Virossa 14 vuotta ja maailma on muuttunut tämänkin asian suhteen. Kekkulilääkäreitä sekä siellä että täällä.

Vierailija
5/19 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo Xanorin idea on? Kaikki räppärit näyttää tietävän sen. Miksi bentsojen saanti on vaikeaa?

Xanor poistaa tehokkaasti vaikean ahdistuksen tai esim. ahistuskohtauksiin liittyvät paniikkihäiriöt.

Kaikki räppärit näyttävät tietävän? En ymmärtänyt.

ap

Vierailija
6/19 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvis löytää lekuri joka kirjottaa lyytejä ja xanax

Vierailija
7/19 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan. Eu-aluetta.

Yksityinen tai julkinen, molemmat ok.

Eurooppalainen sairaanhoitokortti myös mahdollista käyttää.

Muista reseptit tai kopiot niistä mukaan.

Suomessa on heikkoa sairaanhoito lääkitysten saralla. Siitä voisi EU laittaa jo noottia!

Nim. kokemusta on

Vierailija
8/19 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistyt huumausaineiden salakuljetukseen, jos sinulla ei ole repetsin lisäksi Schengen-todistusta huumaavista lääkkeistä. Schengen-todistus myönnetään vakituisesti maassa asuville henkilöille. Suomessa vakituisesti asuvana et voi saada Virosta Schengen-todistusta.

Vierailija
9/19 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä olekaan niin helppoa! Juuri tämän ongelman takia ainakin asialliset lääkärit ja lääkäriasemat ilmoittaa jo nettisivuillaan että ko. lääkkeitä ei kirjoiteta. Esim, Valve-klinikalla jossa monta suomea puhuvaa lääkäriä, vain ylilääkärillä valtuudet kirjoittaa, ja hän on tiukka ja asiallinen mies. (On muuten minun perearsti eli omalääkäri, asun Virossa).

Vierailija
10/19 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä olekaan niin helppoa! Juuri tämän ongelman takia ainakin asialliset lääkärit ja lääkäriasemat ilmoittaa jo nettisivuillaan että ko. lääkkeitä ei kirjoiteta. Esim, Valve-klinikalla jossa monta suomea puhuvaa lääkäriä, vain ylilääkärillä valtuudet kirjoittaa, ja hän on tiukka ja asiallinen mies. (On muuten minun perearsti eli omalääkäri, asun Virossa).

Kovin hyvin et viroa kuitenkaan osaa. Se on perearst eikä eikä perearsti (joka on taivutusmuoto).

Näitä lääkkeitä saa Virossa vaikka vain soittamalla, jos tietää mihin soittaa.

Vierailija
11/19 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyllistyt huumausaineiden salakuljetukseen, jos sinulla ei ole repetsin lisäksi Schengen-todistusta huumaavista lääkkeistä. Schengen-todistus myönnetään vakituisesti maassa asuville henkilöille. Suomessa vakituisesti asuvana et voi saada Virosta Schengen-todistusta.

Joo, totta. Mutta xanor ei ole huumausaineeksi luokiteltava lääke niin siinä mielessä kyseistä ongelmaa ei ole.

Vierailija
12/19 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin hyvin et viroa kuitenkaan osaa. Se on perearst eikä eikä perearsti (joka on taivutusmuoto).

Näitä lääkkeitä saa Virossa vaikka vain soittamalla, jos tietää mihin soittaa.

Oi kiitos kirjoitusvirheen korjauksesta! Ihan punastun kun moisen mokan tein...

Luulen kyllä että mömmöjä saa ihan sieltä omilta kotinurkiltakin jos tietää mihin soittaa. Ei tarvitse Viroon asti lähteä hakemaan.

On todella noloa kun Suomen mömmökansan ja viinanhuuruisen renttusakin takia saa täällä hävetä. Tullaan pillereitä trokaamaan ja viinan perään. Monissa tilanteissa saa tosissaan hävetä suomalaisuuttaan.

Vierailija
13/19 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt aloittaisi vaikka asuinmaansa kielen opettelulla, ennen kuin ylenkatsoo muita. Enkä nyt sanoisi, ettei virolaisillakaan olisi aihetta hävetä kansalaistensa touhuista vaikkapa Suomessa.

Ihan samassa veneessä ollaan siinä suhteessa.

Vierailija
14/19 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa kovinkaan helposti Virossa. Tarvii tietää lääkärit ihan kuten Suomessakin. Olen asunut Virossa 14 vuotta ja maailma on muuttunut tämänkin asian suhteen. Kekkulilääkäreitä sekä siellä että täällä.

Asun myös Virossa ja näin on. Hyviä lääkäreitä täällä on yksityisellä, mutta psyykelääkkeiden reseptejä valvotaan tarkkaan. Pyysin yksityiseltä gyneltä rauhoittavaa kierukan laittoa varten, kertoi ettei voi kirjoittaa, koska ei joutuisi ongelmiin.

Vierailija
15/19 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ei voi kirjoittaa, koska joutuisi siitä ongelmiin tarkoitan.

Suomessa olen saanut esimerkiksi hammaslääkäriä varten kyllä rauhoittavia käyntiä varten.

Vierailija
16/19 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa olen saanut esimerkiksi hammaslääkäriä varten kyllä rauhoittavia käyntiä varten.

Oikeastiko joku pyytää rauhoittavia lääkkeitä hammaslääkäriin...

Vierailija
17/19 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilas tarvus tietoo vähä joku lekuri ja keskus missä bentsodietsobiinija märäätään ku pahaan tahdissa stukseen j paniikki häiriöön ku tää suomen btouhu mennyt niin Hankalaksi

Vierailija
18/19 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko joku pyytää rauhoittavia lääkkeitä hammaslääkäriin...

Miksi kärsiä jännityksestä hammaslääkärissä, kun siitä pääsee helposti eroon diapamilla.

Vierailija
19/19 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun myös Virossa ja näin on. Hyviä lääkäreitä täällä on yksityisellä, mutta psyykelääkkeiden reseptejä valvotaan tarkkaan. Pyysin yksityiseltä gyneltä rauhoittavaa kierukan laittoa varten, kertoi ettei voi kirjoittaa, koska ei joutuisi ongelmiin.

Ilmeisti siksi, että oli gyne. Omalääkärilla tai vastaavalla onnistuu, jos on todellinen tarve (siis Tallinnassa). Ei tietysti joka viikko, mutta vähän väliä. Omalääkäri tietää kaikki terveysongelmat ja ei siitä se lähtee.