Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppuelämä työttömänä?

Vierailija
16.03.2025 |

Olen 53- vuotias pätkätyöläinen, hyvä koulutus, mutta työttömänä viimeiset kaksi vuotta ja pätkien välissä. Tuskin työllistyn enää. Uudelleen koulutus ei kannata eikä käytännössä mahdollista.Kelpaisi mikä tahansa työ, mitä osaisin tehdä ja mistä saa palkkaa. Tarvetta ei ilmeisesti ole, kun ei paikkaa saa. Jännä seurata, kun esim. ukrainalaiset ja muualta tulleet saa helpommin töitä, vaikka eivät hallitse suomen kieltä. Samoin ihmiset, joilla vähemmän koulutusta tai kokemusta. 

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 54v, kohta 10 vuotta työttömänä. Lähden syksyllä opiskelemaan neljättä ammattia. En usko, että pääsen enää töihin.

Vierailija
2/92 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Vain 20-45 - vuotiaat kelpaavat töihin. Aika rankkaa heille elättää koko Suomen kansa ja valtio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä useammalle ja useammalle miehellä jää ylijäämämiehen osa: ei naista eikä työpaikkaa. 

Ainoa tapa olisi kansalaispalkka ja siihen päälle niin paljon osa-aikaista työtä kuin löytää. Vaatisi myös 100 000 turhaa virkamiestä ulos valtiolta, johon ei poliittista halua löydy sitten niin millään.

Vierailija
4/92 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanikäinen ja olen ollut työelämässä vuodesta 1989 vuoteen 2024. Nyt en kelpaa enää minnekään. Ikä? 

Vierailija
5/92 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samma här. Pari vakituista työtä saanut nuorempana. Vaihdoin ensimmäisestä toiseen ja tuli konkurssi. Ja taas pätkätöihin, joita en enää saa kun ikä lähempänä eläkeikää kuin 50v ikää. Näillä mennään, kun ei muuta voi. 

Vierailija
6/92 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana juttu ..opiskelemaan olen menossa kun se kuitenki on hyvää ylläpitoa ja haastamista..

Toinen asia miksi.olen menossa opiskelemaan on että pääsee pois työstä työkklärin kiusaamisesta ...

Vierailija
7/92 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku meistä voittaa lotossa miljoonia niin perustetaan firma mihin palkataan vain suomalaisia +50v miehiä.

M55

Vierailija
8/92 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50 vuotias ei enää kelpaa se on huomattu...muodon vuoksi hän töitä kun työkkäri käskee...

Kävin juuri ajokorttia hakemassa lääkärissä ja kun lääkäri kysyi ammattia sanoin että työtön..

Tähän lääkäri kysyi ivallisesti että luuletko pääseväni vielä töihin

Vierailija
9/92 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaikka alkaisi käyttämään rankasti päihteitä. Yli viiskymppisenä työn hakeminen on ihan turhaa touhua. 

Vierailija
10/92 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tyhmää hylätä kokeneita ihmisiä työmarkkinoilta.

Vierailija
11/92 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 50 vuotias ei enää kelpaa se on huomattu...muodon vuoksi hän töitä kun työkkäri käskee...

Kävin juuri ajokorttia hakemassa lääkärissä ja kun lääkäri kysyi ammattia sanoin että työtön..

Tähän lääkäri kysyi ivallisesti että luuletko pääseväni vielä töihin

Oletko varma että oli ivallinen, helposti lukee ihmisten sanoihin enemmän kuin mitä on tarkoitettu

Vierailija
12/92 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä 54v, kohta 10 vuotta työttömänä. Lähden syksyllä opiskelemaan neljättä ammattia. En usko, että pääsen enää töihin.

Ei mitään järkeä enää opiskella.

Vierailija
13/92 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Vain 20-45 - vuotiaat kelpaavat töihin. Aika rankkaa heille elättää koko Suomen kansa ja valtio.

Siinä ne loppuu Helsingin herroilla elättäjät. Ja Brysselin rahtautuminen. Vaan viimeiseen asti ne kyllä kuristavat kansalaisia. 

Vierailija
14/92 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sijaiseksi varhaiskasvatusyksikköön. Siellä on huutava työvoimapula varhaiskasvattajista.

Vierailija
15/92 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni voi saada töitä kielitaidon puutteen vuoksi, ei siitä huolimatta. 

Vierailija
16/92 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hei siellä! Nyt jotain kivaa elämään! Ootko miettinyt vaikka uusiin ihmisiin tutustumista, vaikka jotain lyhempääkin koulutusta, uutta harrastusta (ilmaiset on itseasiassa niitä parhaita omaan makuun) tms? Uudet kivat asiat elämään harvoin tulevat mukavuusalueella pysymisellä. Toi vaan kuulosti tutulta ja nyt oon tilanteessa jossa vapaa-aikaa ja aikaa vaan olemiselle on liian vähän (ääripää sekin), mutta tarkoitan vaan sitä että koskaan ei saa luovuttaa elämänsä ohjaksia siihen että "tällaista tää nyt vain on" Tsemppiä! N33

Vierailija
17/92 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei töitä niin menkää herraksi Helsinkiin kuin uuno Turhapuro. Hyvin pärjää Uunon konstilla siellä. 

Vierailija
18/92 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman ikäinen. Tein pitkän työuran, sitten 4 vuotta työttömänä, nyt kunnan työllistymistyöpaikassa vuoden. Tuskin tulen saamaan mitään työpaikkaa enää.

Vierailija
19/92 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

56-vuotias ja nyt kahdeksatta vuotta pois työelämästä ja kaikki toivo on mennyt. Elämän sisältö pitää keksiä ihan muista jutuista kuin työstä ja rahasta. Muuten ei pysy järjissään.

Vierailija
20/92 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei hei siellä! Nyt jotain kivaa elämään! Ootko miettinyt vaikka uusiin ihmisiin tutustumista, vaikka jotain lyhempääkin koulutusta, uutta harrastusta (ilmaiset on itseasiassa niitä parhaita omaan makuun) tms? Uudet kivat asiat elämään harvoin tulevat mukavuusalueella pysymisellä. Toi vaan kuulosti tutulta ja nyt oon tilanteessa jossa vapaa-aikaa ja aikaa vaan olemiselle on liian vähän (ääripää sekin), mutta tarkoitan vaan sitä että koskaan ei saa luovuttaa elämänsä ohjaksia siihen että "tällaista tää nyt vain on" Tsemppiä! N33

Kiitos positiivisesta ajattelusta ja tsempeistä kaikkien työttömien puolesta!

Ääripäiden elämää viettävien on joskus vaikea ymmärtää toisen todellisuutta. Usein kuultu lausahdus:" Nauti nyt elämästä ilman työvelvollisuuksia, ylimääräisestä lomasta" lähinnä osoittaa, kuinka toinen ei ymmärrä lainkaan tilannetta. Itse en ainakaan nauti köyhyydestä, Kelan ja työvoimapalveluiden kyykyttämisestä, työnantajien ja muiden ihmisten väheksymisestä ja arvostelusta, tappavan tylsästä elämästä, ja tämä kaikki johtaa eristäytymiseen ja yksinäisyyteen. Iloa saa hetkittäin liikunnasta, mutta ei se riitä elämän sisällöksi. Vaikka tekisi mitä, en voi vaikuttaa työllistymiseeni, toisin kuin paasataan. Hakemukset ja cv on viilattu, haen realistisia paikkoja, pidän huolen itsestäni ja osaamisestani, mutta en kelpaa työntekijäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan