Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä h*lvetin takia ette voi kävellä liukaportaita alas?!

Vierailija
22.11.2015 |

Ymmärrän kyllä, että liukuportaiden käveleminen ylöspäin on joillekin raskasta, joten sen annan anteeksi, mutta miksei niitä voi kävellä alaspäin mennessä? Joillakin ihmisillä on kiire esim. töihin eikä olisi aikaa seisoa tyhjänpanttina minuuttikaupalla...

Kommentit (311)

Vierailija
281/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähden töihin. Menen ensin Itäkeskukseen ja siellä metroon. Joka aamu huvittaa metroon juoksijat. Tekee mieli huutaa, että juoskaa lujempaa, se on maailman viimeinen metro.

Onneksi itsellä on aikaa seisoa liukuportaissa, sillä minä tiedän seuraavan metron tulevan 3 minuutin kuluttua.

Mutta meille jotka joudutaan menemään haarukanpiikin toiseen kärkeen, 6 minuutin kuluttua. Jos myöhästyy 3 minuuttia bussista, voi joutua odottamaan seuraavaa aamullakin jopa 15-20 min.  Eli näin ne myöhästymiset kertaantuu. Mutta siksi kannattaakin ottaa vähän varmuusmarginaalia. Katson itse aikataulut appsista etukäteen.

Jos tähän vielä lisää sen, että metroon päästäkseen joutuu ensin ajamaan bussilla, tulee matkaan helposti 20+ minuuttia vielä lisää, koska bussit eivät kulje 3 eivätkä edes 6 minuutin välein. 

Kannattaa muuttaa 550:n reitille. Se kulkee ruuhka-aikaan 5 minuutin välein.

Vaihdanko kouluni ja työpaikkanikin sitten 550:n reitille? -AP

Vierailija
282/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähden töihin. Menen ensin Itäkeskukseen ja siellä metroon. Joka aamu huvittaa metroon juoksijat. Tekee mieli huutaa, että juoskaa lujempaa, se on maailman viimeinen metro.

Onneksi itsellä on aikaa seisoa liukuportaissa, sillä minä tiedän seuraavan metron tulevan 3 minuutin kuluttua.

Mutta meille jotka joudutaan menemään haarukanpiikin toiseen kärkeen, 6 minuutin kuluttua. Jos myöhästyy 3 minuuttia bussista, voi joutua odottamaan seuraavaa aamullakin jopa 15-20 min.  Eli näin ne myöhästymiset kertaantuu. Mutta siksi kannattaakin ottaa vähän varmuusmarginaalia. Katson itse aikataulut appsista etukäteen.

Jos tähän vielä lisää sen, että metroon päästäkseen joutuu ensin ajamaan bussilla, tulee matkaan helposti 20+ minuuttia vielä lisää, koska bussit eivät kulje 3 eivätkä edes 6 minuutin välein. 

Vaihdanko kouluni ja työpaikkanikin sitten 550:n reitille? -AP

Kyllä. Ei pitäisi olla ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritätkö keretä sen metron jälkeen tiettyyn bussiin? Tai jopa 2 bussiin? -AP

Bussiin kyllä mutten tiettyyn, koska siitä tulee liikaa stressiä. Ja se jatkobussi voi olla juuri siinä, ettei odotusaikaa jää yhtään tai vaihtoehtoisesti näen sen juuri lähtevän, jolloin odotusaika on 15 min. tai jotain siltä väliltä mutta se ei minua haittaa. Minulla on aikaa, olenhan lähtenyt kotoa ajoissa enkä myöhästy töistä vaikken ehtisikään tiettyyn bussiin. Eikä odottelu harmita, onhan minulla älypuhelin, jolla voin viihdyttää itseäni. Minulla onkin ikää tuplaten.

Olen kotoisin Kainuun korvesta, jossa meni aamulla yksi bussi kirkonkylälle ja iltapäivällä tuli toinen takaisin. Silloin kannattaa kiirehtiä, jos seuraava bussi tulee vasta vuorokauden kuluttua (tai jos perjantaiaamu, niin tulee vasta 3 vrk kuluttua). Mutta jos odotusaika on vain 15-20 minuuttia, hötkyily on tarpeetonta. Kannattaa käydä oleilemassa jossain haja-asutusalueella, niin saa asioihin vähän perspektiiviä.

Nyt olen asunut Helsingissä 27v enkä juokse bussiin, ratikkaan, metroon tai junaan, koska seuraava tulee joka tapauksessa pian. Enkä kävele liukuportaissa.

Minulla ei ole älypuhelinta, jolla voisin viihdyttää itseäni. Mieluummin minä matkustan ilman 15 minuutin odotteluja jos vain suinkin mahdollista, koska haluan säästää ne vartit kotona olemiseen, johon minulla on koulun ja kahden työn lisäksi aivan liian vähän aikaa. Minullakin on asioihin perspektiiviä, koska olen asunut pikkukaupungissa nuoruuteni. Kuten jo aiemmin sanoin: Helsingissä matkustamiseen saa helposti kulumaan päivässä 2-3 tuntia kun käy sekä koulussa että töissä. Pikkukaupungissa tämä ei ole mahdollista. -AP

Varmaan sun olisi kannattanut pysyä siellä pikkukaupungissa, koska hermosi eivät selvästikään kestä Helsinkiä.

Vierailija
284/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen liukuportaissa kävelijöitä. Liukuportaiden idea on se, ettei tarvi kävellä, ei ylös eikä alas.

Minullakin on kiire töihin, mutta lähden kotoa sen verran ajoissa, että ehdin seisomaan liukuportaissa. Samaa suosittelen sinullekin. Ja kyllä, olen ennen töihin menoa vienyt kolmea lasta tarhaan. Nyt ovat jo isoja.

En ole ap, mutta tuosta kiireestä.. Joskus (usein) bussi tulee myöhässä asemalle ja on kiire junaan. Tai toisinpäin, juna on myöhässä ja on kiire bussiin. Ei se ajoissa kotoa lähteminen silloin auta.

Junat voikin olla myöhässä, mutta metrojunat eivät melkein koskaan.

Vierailija
285/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiire on ososquash itus huonosta organisointikyvystä. Kuinka hyvin pärjäätte työelämässä, kun ette osaa edes aikatauluttaa työmatkojanne siten, että on pelivaraa ilman ryntäilemisiä.

Et itsekään halua varata matka-aikaan 30-45 minuuttia ylimääräistä vain sen varalle, jos vaikka bussiin tulee kaksi rollaattorimammaa tai koululainen, jolla ei ole kortissa aikaa eikä taskussa rahaa. 

Miten se koululainen sen sitten maksaa?

Vierailija
286/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se helpottaa vain toisesta päästä. Lisäksi saa varautua seisomaan, koska 550 on aina täynnä, nykyisin vielä enemmän kun vokkimatkalaiset kansoittaa sitä

Siinä missä varakkaat kulkevat autoillaan istumatöihinsä me köyhät ja sairaat kuljemme työkkärin 9/e päivä seisomatöihin kipeäjalkaisina ja joudumme seisomaan, kun bussissa ei ole tilaa. Ja sivistyneet varakkaat saavat taas kiillottaa kruunujaan ja me köyhät olemme juntteja. Kyllä, tämänkin ketjun me köyhät pilasimme inhorealismillamme.

Vierailija
287/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavimpia liukuportaita Helsingissä on Kampin keskuksen Lidlin luona olevat lyhyet ja aika loivat liukumatot. Askeleita on vain muutama, mutta suurin osa vaistonomaisesti matolle astuessaan lakkaa kävelemästä eteenpäin. Vaihtoehtona on myös tavalliset portaat joita pitkin pääsee nopeammin, mutta mieluummin ihmiset tuntuvat haluavan seistä jonossa.

Myös ne muutaman askelman rullaportaat ovat laiskuuden monumentteja. Tai lentokenttien rullamatot, jotka ovat tarkoitettu myös nopeaan etenemiseen, ei tientukkeena liukumiseen.

Olen joskus itsekin kipeä, vaivainen ja väsynyt, mutta muutoin yritän vaikka pelkästään liikunnan takia kävellä portaat, olla käyttämättä hissiä jne. Suuri osa meistä kuitenkin istuu päivät pitkät.

Niissä Kampin liukumatoissa oikeasti pelkää kaatuvansa. Mieluummin menisinkin portaita, mutta väkeä tulee aina niin paljon vastaan, että mieluummin liukumatot, kun kukaan ei ainakaan niissä voi tulla vastaan.

Vierailija
288/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussiin kyllä mutten tiettyyn, koska siitä tulee liikaa stressiä. Ja se jatkobussi voi olla juuri siinä, ettei odotusaikaa jää yhtään tai vaihtoehtoisesti näen sen juuri lähtevän, jolloin odotusaika on 15 min. tai jotain siltä väliltä mutta se ei minua haittaa. Minulla on aikaa, olenhan lähtenyt kotoa ajoissa enkä myöhästy töistä vaikken ehtisikään tiettyyn bussiin. Eikä odottelu harmita, onhan minulla älypuhelin, jolla voin viihdyttää itseäni. Minulla onkin ikää tuplaten.

Olen kotoisin Kainuun korvesta, jossa meni aamulla yksi bussi kirkonkylälle ja iltapäivällä tuli toinen takaisin. Silloin kannattaa kiirehtiä, jos seuraava bussi tulee vasta vuorokauden kuluttua (tai jos perjantaiaamu, niin tulee vasta 3 vrk kuluttua). Mutta jos odotusaika on vaise n 15-20 minuuttia, hötkyily on tarpeetonta. Kannattaa käydä oleilemassa jossain haja-asutusalueella, niin saa asioihin vähän perspektiiviä.

Nyt olen asunut Helsingissä 27v enkä juokse bussiin, ratikkaan, metroon tai junaan, koska seuraava tulee joka tapauksessa pian. Enkä kävele liukuportaissa.

Mut entä vuositaso?

Vierailija
289/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta, en vain tajua ihmisiä, jotka eivät ehdi mihinkään, kun itse en myöhästy mistän. En myöhästynyt silloinkaan, kun tein kokopäivätyötä ja opiskelin tutkintoa sekä minulla oli kaksi lasta. 

Minäkin myöhästyn harvoin. Se ei ole se ongelma. Olisi vain mukavampaa viettää aikaa enemmän vaikka lojuen sohvalla lukien hyvää kirjaa kuin liukuportaissa! Minuutit muuttuvat vuositasolla aika helvetin moniksi tunneiksi. -AP

Ah, ne sanat, jotka ehtisit lukea kolmessatoista sekunnissa! Johan siinä tulisi elinaikana luettua yksi kirja enemmän.

Vierailija
290/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiire on ososquash itus huonosta organisointikyvystä. Kuinka hyvin pärjäätte työelämässä, kun ette osaa edes aikatauluttaa työmatkojanne siten, että on pelivaraa ilman ryntäilemisiä.

Et itsekään halua varata matka-aikaan 30-45 minuuttia ylimääräistä vain sen varalle, jos vaikka bussiin tulee kaksi rollaattorimammaa tai koululainen, jolla ei ole kortissa aikaa eikä taskussa rahaa. 

Miten se koululainen sen sitten maksaa?

Et näköjään ole sen vertaa bussilla ajanut, ettei tällaista tilannetta ole ikinä vastaan tullut? :D No, ensin siinä ihmetellään kortin aikapuolta, lapsi kokeilee, kuski kokeilee. Ei toimi. Sitten kokeillaan arvopuolta. ei toimi. Keskustellaan, miksi niin ei toimi, lapsi väittää kiven kovaan että kautta on "kuukauden loppuun asti". Soitetaan isille. Isi ei vastaa. soitetaan äidille. Äiti sanoo, että kortilla on kautta "kuukauden loppuun asti", yrittäkää vaan, kyllä se löytyy. Sitten etsitään rahaa. Ensin etsitään, onko lompakkoa takin taskuissa, haalarin taskuissa, repussa, repun taskuissa. Ei löydy.  Sitten etsitään kolikoita vastaavista paikoista. Ei löydy. Sitten lapsi ottaa surkea lapsi-ilmeen ja odotetaan, että joku bussissa olevista heltyy ja maksaa. 

Vierailija
291/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kotoisin Kainuun korvesta, jossa meni aamulla yksi bussi kirkonkylälle ja iltapäivällä tuli toinen takaisin. Silloin kannattaa kiirehtiä, jos seuraava bussi tulee vasta vuorokauden kuluttua (tai jos perjantaiaamu, niin tulee vasta 3 vrk kuluttua). Mutta jos odotusaika on vain 15-20 minuuttia, hötkyily on tarpeetonta. Kannattaa käydä oleilemassa jossain haja-asutusalueella, niin saa asioihin vähän perspektiiviä.

Minulla ei ole älypuhelinta, jolla voisin viihdyttää itseäni. Mieluummin minä matkustan ilman 15 minuutin odotteluja jos vain suinkin mahdollista, koska haluan säästää ne vartit kotona olemiseen, johon minulla on koulun ja kahden työn lisäksi aivan liian vähän aikaa. Minullakin on asioihin perspektiiviä, koska olen asunut pikkukaupungissa nuoruuteni. Kuten jo aiemmin sanoin: Helsingissä matkustamiseen saa helposti kulumaan päivässä 2-3 tuntia kun käy sekä koulussa että töissä. Pikkukaupungissa tämä ei ole mahdollista. -AP

Varmaan sun olisi kannattanut pysyä siellä pikkukaupungissa, koska hermosi eivät selvästikään kestä Helsinkiä.

Kyseisessä kaupungissa ei ollut yliopistoa, joten en voinut. -AP

Vierailija
292/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta, en vain tajua ihmisiä, jotka eivät ehdi mihinkään, kun itse en myöhästy mistän. En myöhästynyt silloinkaan, kun tein kokopäivätyötä ja opiskelin tutkintoa sekä minulla oli kaksi lasta. 

Minäkin myöhästyn harvoin. Se ei ole se ongelma. Olisi vain mukavampaa viettää aikaa enemmän vaikka lojuen sohvalla lukien hyvää kirjaa kuin liukuportaissa! Minuutit muuttuvat vuositasolla aika helvetin moniksi tunneiksi. -AP

Ah, ne sanat, jotka ehtisit lukea kolmessatoista sekunnissa! Johan siinä tulisi elinaikana luettua yksi kirja enemmän.

Mistä tämä ihmeellinen 13 sekuntia on tullut? Olen yrittänyt täällä puhua sen puolesta, että liukuportaiden vuoksi saattaa myöhästyä metrosta ja sen jälkeen muista kulkuneuvoista. -AP

Vierailija
293/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et opiskele mihinkään ihmisläheiseen ammattiin.

Vierailija
294/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan edes käyttää liukuportaita? Hirveää sähkön tuhlausta. Kävelkää rappusia. Siitä saa hyvää arkiliikuntaa.

Vierailija
295/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni portaissa kävelemättömyys ei sulje pois "ihmisläheistä ammattia", koska suurin syy kävelemättömyyteen on tottumus. Kun muut eivät kävele, ei itsekään viitsi, koska se ei ole yhtä helppoa silloin kun kaikki (kykenevät) ei kävele. Tavallaan opiskeluni liittyy tähän, tavallaan ei: opiskelen teatteritiedettä :) -AP

Vierailija
296/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan edes käyttää liukuportaita? Hirveää sähkön tuhlausta. Kävelkää rappusia. Siitä saa hyvää arkiliikuntaa.

Täällä on jo moneen otteeseen todettu, ettei metroasemilla ole rappusia. Sitäpaitsi päällähän ne liukuportaat on jokatapauksessa.

Vierailija
297/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei en lukenut koko ketjua mutta ylipäätään jos kaikki käyttäisivät rappusia ei liukuportaita tarvittaisi. T.294

Vierailija
298/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni portaissa kävelemättömyys ei sulje pois "ihmisläheistä ammattia", koska suurin syy kävelemättömyyteen on tottumus. Kun muut eivät kävele, ei itsekään viitsi, koska se ei ole yhtä helppoa silloin kun kaikki (kykenevät) ei kävele. Tavallaan opiskeluni liittyy tähän, tavallaan ei: opiskelen teatteritiedettä :) -AP

Näyttelijöillä on usein taipumus narsimiin, joten ymmärrän nyt aloituksesi paremmin.

Vierailija
299/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt vielä asemat ja kellonajat, niin tullaan kaikki porukalla tukkimaan portaat.

Vierailija
300/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttelijöillä on usein taipumus narsimiin, joten ymmärrän nyt aloituksesi paremmin.

Ei teatteritieteen opiskelu tarkoita, että opiskelen näyttelijäksi. -AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi