Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä h*lvetin takia ette voi kävellä liukaportaita alas?!

Vierailija
22.11.2015 |

Ymmärrän kyllä, että liukuportaiden käveleminen ylöspäin on joillekin raskasta, joten sen annan anteeksi, mutta miksei niitä voi kävellä alaspäin mennessä? Joillakin ihmisillä on kiire esim. töihin eikä olisi aikaa seisoa tyhjänpanttina minuuttikaupalla...

Kommentit (311)

Vierailija
261/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi kävellä, nehän liikkuu. Eikä sulla mihinkään kiire ole, teet vaan ittestäs tärkeetä. Lähde kotoas viisi minsaa aikaisemmin niin ei tarvii täällä nillittää.

Miten auttaa lähteä viisi minuuttia aikaisemmin, tällöin odottaa vaan juna-asemalla junaa viisi minuuttia pidempään pakkasessa, mutta ei silti ehdi jatkoyhteyksiin yhtään sen paremmin? Miksi lähtisi aikaisemmin kotoa kun voi nukkua pidempään ja liukuportaissa kävelemällä ehtiä ihan hyvin aikaisempaan jatkoyhteyteen? 

Sama se mulle jos laiskat seisoo liukuportaissa, mutta pitäkää nyt edes se oikea puoli vapaana.

Vierailija
262/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska liukuportaita ei ole tarkoitettu kävelyyn. Askelmakorkeus on liian suuri - käveleminen ei ole turvallista liukuportaiden käyttöä.

Tämä juuri, monet lonksuvatkin inhottavasti, jos niissä yrittää kävellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä321 kirjoitti:

Ap:llä oli tosi kova kiire työpaikalle. Nyt hän istuu kaikessa rauhassa työpaikallaan kirjoittelemassa vauvapalstalle siitä, kuinka kauheaa oli 13 sekunnin viivästys  liukaportaissa. Työnnantaja maksaa ap:lle tyhjäkäynnistä. AP: KERRO TYÖNANTAJASI.

Kyllä työnantaja tietää, että joskus työpaikalla on rauhallisempia päiviä. Koska kaikki hommat oli eilen hoidettu ajoissa, niin kirjoittelin tänne. Ei työnantaja siitä suuttuisi. Myöhästymisestä kylläkin. -AP

Vierailija
264/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap ajatellut, että et ehkä ole metropoliyhteensopiva? Suomessa on paljon pieniä paikkakuntia, joissa ei ole ollenkaan liukuportaita. Esimerkiksi Vääksy on kesällä todella kaunis ja talvella siellä on yhtä pimeää kuin muuallakin.

Vääksyssä ei ole yliopistoa eikä varmaan töitäkään. -AP

Vääksyssä on muutama tuhat työpaikkaa. Tosin ne ovat ihmisille, jotka pystyvät näkemään maailmasta muutakin kuin virheitä.

Hakusanalla "Vääksy" löysin työkkärin sivuilta 4 tulosta eikä nekään olleet ihan Vääksyssä? -AP

Vierailija
265/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähden töihin. Menen ensin Itäkeskukseen ja siellä metroon. Joka aamu huvittaa metroon juoksijat. Tekee mieli huutaa, että juoskaa lujempaa, se on maailman viimeinen metro.

Onneksi itsellä on aikaa seisoa liukuportaissa, sillä minä tiedän seuraavan metron tulevan 3 minuutin kuluttua.

Yritätkö keretä sen metron jälkeen tiettyyn bussiin? Tai jopa 2 bussiin? -AP

Vierailija
266/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki autoa, AP. Äläkä polkupyörää. Noin kärsimättömänä olisit liikenteessä vaarallinen ympäristöllesi ja itsellesi.

Nyt kun talvi tulee, kannattaa olla varovainen siinä jalkaisin kiiruhtamisessakin.

Vierailija
267/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta hyvä ap, jatka sinä sitä kiiren ja rahan perässä juoksemista. Jos juokset vielä nopeammin, niin ehkä voit ottaa vielä kolmannenkin työn ja voittaa ahkeruuspalkinnon.

Pakko sen rahan perässä on juosta, että saa laskut maksettua. Ahkeruuspalkintoa en tarvitse enkä kolmatta työtä halua, koska nykyisellään jää kuitenkin satanen käyttövaraa ruuan ja muiden välttämättömien menojen jälkeen. Hienoa, että sinulla on rauhallinen elämäntahti, siihen minäkin pyrin kun olen valmistunut :) -AP

Vierailija
268/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hanki autoa, AP. Äläkä polkupyörää. Noin kärsimättömänä olisit liikenteessä vaarallinen ympäristöllesi ja itsellesi.

Nyt kun talvi tulee, kannattaa olla varovainen siinä jalkaisin kiiruhtamisessakin.

Jos minulla olisi varaa autoon, niin tuskin minä tekisin kahta työtä. Pyöräily on mukavaa, mutta välimatkat kodin, koulun ja töiden välillä ovat siihen aivan liian pitkiä täällä Helsingissä. -AP

Vierailija
269/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähden töihin. Menen ensin Itäkeskukseen ja siellä metroon. Joka aamu huvittaa metroon juoksijat. Tekee mieli huutaa, että juoskaa lujempaa, se on maailman viimeinen metro.

Onneksi itsellä on aikaa seisoa liukuportaissa, sillä minä tiedän seuraavan metron tulevan 3 minuutin kuluttua.

Mutta meille jotka joudutaan menemään haarukanpiikin toiseen kärkeen, 6 minuutin kuluttua. Jos myöhästyy 3 minuuttia bussista, voi joutua odottamaan seuraavaa aamullakin jopa 15-20 min.  Eli näin ne myöhästymiset kertaantuu. Mutta siksi kannattaakin ottaa vähän varmuusmarginaalia. Katson itse aikataulut appsista etukäteen.

Jos tähän vielä lisää sen, että metroon päästäkseen joutuu ensin ajamaan bussilla, tulee matkaan helposti 20+ minuuttia vielä lisää, koska bussit eivät kulje 3 eivätkä edes 6 minuutin välein. 

Vierailija
270/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin aikaan metro kulkee 3 minuutin välein?

Ainakin aamulla klo 8 molemmin puolin ja iltapäivällä 16-18 välillä. Joskus väli voi olla vain 2 minuuttia. Siihen aikaan minä kuljen.

Vierailija
271/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen liukuportaissa kävelijöitä. Liukuportaiden idea on se, ettei tarvi kävellä, ei ylös eikä alas.

Minullakin on kiire töihin, mutta lähden kotoa sen verran ajoissa, että ehdin seisomaan liukuportaissa. Samaa suosittelen sinullekin. Ja kyllä, olen ennen töihin menoa vienyt kolmea lasta tarhaan. Nyt ovat jo isoja.

En ole ap, mutta tuosta kiireestä.. Joskus (usein) bussi tulee myöhässä asemalle ja on kiire junaan. Tai toisinpäin, juna on myöhässä ja on kiire bussiin. Ei se ajoissa kotoa lähteminen silloin auta.

Vierailija
272/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussiin kyllä mutten tiettyyn, koska siitä tulee liikaa stressiä. Ja se jatkobussi voi olla juuri siinä, ettei odotusaikaa jää yhtään tai vaihtoehtoisesti näen sen juuri lähtevän, jolloin odotusaika on 15 min. tai jotain siltä väliltä mutta se ei minua haittaa. Minulla on aikaa, olenhan lähtenyt kotoa ajoissa enkä myöhästy töistä vaikken ehtisikään tiettyyn bussiin. Eikä odottelu harmita, onhan minulla älypuhelin, jolla voin viihdyttää itseäni. Minulla onkin ikää tuplaten.

Olen kotoisin Kainuun korvesta, jossa meni aamulla yksi bussi kirkonkylälle ja iltapäivällä tuli toinen takaisin. Silloin kannattaa kiirehtiä, jos seuraava bussi tulee vasta vuorokauden kuluttua (tai jos perjantaiaamu, niin tulee vasta 3 vrk kuluttua). Mutta jos odotusaika on vain 15-20 minuuttia, hötkyily on tarpeetonta. Kannattaa käydä oleilemassa jossain haja-asutusalueella, niin saa asioihin vähän perspektiiviä.

Nyt olen asunut Helsingissä 27v enkä juokse bussiin, ratikkaan, metroon tai junaan, koska seuraava tulee joka tapauksessa pian. Enkä kävele liukuportaissa.

Vierailija
273/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta meille jotka joudutaan menemään haarukanpiikin toiseen kärkeen, 6 minuutin kuluttua. Jos myöhästyy 3 minuuttia bussista, voi joutua odottamaan seuraavaa aamullakin jopa 15-20 min.  Eli näin ne myöhästymiset kertaantuu. Mutta siksi kannattaakin ottaa vähän varmuusmarginaalia. Katson itse aikataulut appsista etukäteen.

Jos tähän vielä lisää sen, että metroon päästäkseen joutuu ensin ajamaan bussilla, tulee matkaan helposti 20+ minuuttia vielä lisää, koska bussit eivät kulje 3 eivätkä edes 6 minuutin välein. 

Kannattaa muuttaa 550:n reitille. Se kulkee ruuhka-aikaan 5 minuutin välein.

Vierailija
274/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire on osoitus huonosta organisointikyvystä. Kuinka hyvin pärjäätte työelämässä, kun ette osaa edes aikatauluttaa työmatkojanne siten, että on pelivaraa ilman ryntäilemisiä.

Vierailija
275/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin aikaan metro kulkee 3 minuutin välein?

Ainakin aamulla klo 8 molemmin puolin ja iltapäivällä 16-18 välillä. Joskus väli voi olla vain 2 minuuttia. Siihen aikaan minä kuljen.

Ja tämä pätee Itäkeskukseen saakka, ei kauemmas

Vierailija
276/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiire on osoitus huonosta organisointikyvystä. Kuinka hyvin pärjäätte työelämässä, kun ette osaa edes aikatauluttaa työmatkojanne siten, että on pelivaraa ilman ryntäilemisiä.

Et itsekään halua varata matka-aikaan 30-45 minuuttia ylimääräistä vain sen varalle, jos vaikka bussiin tulee kaksi rollaattorimammaa tai koululainen, jolla ei ole kortissa aikaa eikä taskussa rahaa. 

Vierailija
277/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuttaa 550:n reitille. Se kulkee ruuhka-aikaan 5 minuutin välein.

Se helpottaa vain toisesta päästä. Lisäksi saa varautua seisomaan, koska 550 on aina täynnä, nykyisin vielä enemmän kun vokkimatkalaiset kansoittaa sitä

Vierailija
278/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että liukuportaiden käveleminen ylöspäin on joillekin raskasta, joten sen annan anteeksi, mutta miksei niitä voi kävellä alaspäin mennessä? Joillakin ihmisillä on kiire esim. töihin eikä olisi aikaa seisoa tyhjänpanttina minuuttikaupalla...

Oletko huomannut seuraavan asian. Katso kun ne liukuportaat liikkuvat aivan itsekseen alaspäin! Ei siinä tarvitse kävellä on vaan kyydissä.

Vierailija
279/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et itsekään halua varata matka-aikaan 30-45 minuuttia ylimääräistä vain sen varalle, jos vaikka bussiin tulee kaksi rollaattorimammaa tai koululainen, jolla ei ole kortissa aikaa eikä taskussa rahaa. 

Olenkin varautunut käyttämään BMW:täni työmatkoihini. Lämpimästä lämpimään, kukas niitä lumia krapsuttelisikaan.

Voin suositella, mutta se vaatii PTS:ää.

Organisointikykyä, nääs tämäkin.

Vierailija
280/311 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussiin kyllä mutten tiettyyn, koska siitä tulee liikaa stressiä. Ja se jatkobussi voi olla juuri siinä, ettei odotusaikaa jää yhtään tai vaihtoehtoisesti näen sen juuri lähtevän, jolloin odotusaika on 15 min. tai jotain siltä väliltä mutta se ei minua haittaa. Minulla on aikaa, olenhan lähtenyt kotoa ajoissa enkä myöhästy töistä vaikken ehtisikään tiettyyn bussiin. Eikä odottelu harmita, onhan minulla älypuhelin, jolla voin viihdyttää itseäni. Minulla onkin ikää tuplaten.

Olen kotoisin Kainuun korvesta, jossa meni aamulla yksi bussi kirkonkylälle ja iltapäivällä tuli toinen takaisin. Silloin kannattaa kiirehtiä, jos seuraava bussi tulee vasta vuorokauden kuluttua (tai jos perjantaiaamu, niin tulee vasta 3 vrk kuluttua). Mutta jos odotusaika on vain 15-20 minuuttia, hötkyily on tarpeetonta. Kannattaa käydä oleilemassa jossain haja-asutusalueella, niin saa asioihin vähän perspektiiviä.

Nyt olen asunut Helsingissä 27v enkä juokse bussiin, ratikkaan, metroon tai junaan, koska seuraava tulee joka tapauksessa pian. Enkä kävele liukuportaissa.

Minulla ei ole älypuhelinta, jolla voisin viihdyttää itseäni. Mieluummin minä matkustan ilman 15 minuutin odotteluja jos vain suinkin mahdollista, koska haluan säästää ne vartit kotona olemiseen, johon minulla on koulun ja kahden työn lisäksi aivan liian vähän aikaa. Minullakin on asioihin perspektiiviä, koska olen asunut pikkukaupungissa nuoruuteni. Kuten jo aiemmin sanoin: Helsingissä matkustamiseen saa helposti kulumaan päivässä 2-3 tuntia kun käy sekä koulussa että töissä. Pikkukaupungissa tämä ei ole mahdollista. -AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi