Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoisin kieli mitä osaat puhua?

Vierailija
20.11.2015 |

Mulla se on varmaan saksa. Osaan sitäkin vaan yhden lauseen. Ich liebe dich. :-D

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esperantoa, vähän turkkia. Viroa ja venäjää mutta musta ne ei oo mitenkään erikoisia ainakaan omassa tuttavapiirissä.

Vierailija
22/53 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena osasin auttavasti hollantia ja tanskaa, mutta taito ruostuu käyttämättömänä. Minulle harvinainen on jopa englanti, sillä sitä en ole eläissäni tarvinnut kuin muutaman harvan kerran. Eli ruosteessa on sekin samoin kuin venäjä. Sen sijaan ruotsi ja saksa sujuvat vaivatta eli eivät ole minulle eksoottisia.

Pieni vinkki: Kun kirjoitatte faktatietoa esim. kielen puhujien määrästä, niin tarkistakaa nyt edes tietonne, ennen kuin kirjoittelette mitä sattuu. Suomen kielen puhujiakin on enemmän kuin 5 miljoonaa. Jo maan asukasluku on suurempi ja sitten kun lasketaan vielä maastamuuttajat (ensimmäinen ja useimmiten myös toinen polvi), niin puhujia on enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabia, eniten marokkoa ja farsia :)

Vierailija
24/53 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korea. Osaan myös mandariinikiinaa ja japania hieman mutta mielestäni korea kielenä erikoisempi kuin kumpikaan noista. :D

Täällä toinen korean osaaja! Mihinkään kovin syväluotaavaan filosofiseen pohdintaan ei tosin korean taitoni riitä.

25/53 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittomakieli on luultavasti se erikoisin, ja nimenomaan suomalainen viittomakieli. Jos small talk-keskusteluiden osaaminen jollain kielellä lasketaan mukaan, niin osaisin myös saksaa, venäjää, tietysti englantia, italiaa ja ranskaa. Viittomakieli on kuitenkin noista se vahvin englannin ohella.

Vierailija
26/53 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arabia, eniten marokkoa ja farsia :)

Farsi ei ole arabiaa vaan persiaa, vaikka kirjoitetaankin arabialaisin kirjaimin. Eihän suomikaan ole saksaa, vaikka kirjaimisto on sama.

Vierailija
27/53 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moyen français. "Vähän" erilaista kuin nykypäivän ranska.

No heitäpä jotain läppää. Kiinnostaa tietää. :)

Vierailija
28/53 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se on varmaan saksa. Osaan sitäkin vaan yhden lauseen. Ich liebe dich. :-D

Jassoo, miksihän alapeukut? Onhan jo sen yhdenkin lauseen osaaminen sen kielen puhumista. ;-D ap

Vierailija
29/53 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arabiaa Aleppon murteella.

Suomea lapin murtheela.

Vierailija
30/53 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kaikkia pohjosmaisia kieliä, eli tanskaa, norjaa (bokmål ja nynorsk), ruotsia, suomea, mutta myös islantia, grönlantia ja fääriä. Pohjoissaameksi pärjään jotenkuten arjessa, mutten pysty keskustelemaan esimerkiksi politiikasta. 

Skånen ruotsikin menee, sekä Suomen eri murrealueiden ruotsi.

Vierailija
31/53 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flaami.

Joskus osasin esperantoa ja suomalaista viittomakieltä, mutta valitettavasti ne on unohtuneet jo kauan aikaa sitten.

Vierailija
32/53 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavia nämä mammat, jotka pitävät maailman eniten puhuttuja kieliä erikoisina. Joku mainitsi jopa mandariinikiinan. Hih!

Minä osaan englantia. Onpa erikoinen kieli.

Vierailija
33/53 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavia nämä mammat, jotka pitävät maailman eniten puhuttuja kieliä erikoisina. Joku mainitsi jopa mandariinikiinan. Hih!

Minä osaan englantia. Onpa erikoinen kieli.

No tuskin kukaan nyt oikeasti ajattelee, että mandariinikiina on harvinainen kieli maailmassa. Suomalaiselle se toki on harvinainen kieli osata...

Vierailija
34/53 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea.

Vierailija
35/53 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa. Puhun aika hyvin kissaa ja oman kissani ymmärtää minua täysin ja minä häntä. Puhun myös tilaisuuden tullen muiden kissojen kanssa.

Vierailija
36/53 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelin aikoinaan taru sormusten herrasta haltia kielen ja vieläkin menee kevyt keskustelu esim. Ropeconissa sillä. Osaan suomenkielisen ja yleis viittomakielen.

Nämä näin erikoisimpina osaamisina kielellisesti minulla.

Tietenkin tämän normaalin kolmikon (suomi/ruotsi/englanti) lisäksi osaan alkeet venäjästä ja mandariinikiinasta sekä liuta muita kieliä menee sujuvasti.

Vierailija
37/53 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unkari, mutta eihän sekään kai mikään erikoinen kieli ole. Latinaa osaan myös.

Vierailija
38/53 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa. Puhun aika hyvin kissaa ja oman kissani ymmärtää minua täysin ja minä häntä. Puhun myös tilaisuuden tullen muiden kissojen kanssa.

Otapa lääkkeesi!

Vierailija
39/53 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japani ja latina lienee erikoisimmat, tosin nyt on japanin osaaminen heikentynyt taas. 

Vierailija
40/53 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan sanoo kymmenellä kielellä kiitos

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi