Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset kertokaapa millaisia vaikeuksia teillä on elämässänne joista ette usko miesten tietävän mitään

Vierailija
18.11.2015 |

Ja miehet samoin vaikeuksista, joista ette usko naisilla olevan aavistustakaan.

Kommentit (238)

Vierailija
41/238 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä sanoo, että ainut tehtävä on mennä rikkaisiin naimisiin. Pitää kuulemma syödä enemmän suklaata, jotta tissit kasvaisivat, ei kukaan minua muuten huoli.

Varmaan miehet eivät tiedä, millaista on istua bussissa, kun viereen istuu joku, joka alkaa vetää käteen.

Miehillä saattaa myös olla se harvinaisempaa, ettei esimies muista nimeä, vaikka on kaksi vuotta työskennellyt hänen kanssaan.

Myös oletetaan, ettei tietokoneisiin tai koneisiin liittyvät asiat voi mitenkään hoitua naiselta.

"Ei tytöt voi soittaa rumpuja"

Uskoisin myös, ettei miehillä ole siitä kokemusta, että treenikämpän vuokraisäntä ehdottaa, että parikymppiset tytöt voivat paikan päälle tuoda pehmoleluja. Ihan vaan noin niinku ku haluavat somistaa treenistä.

Miehillä ei ole tietoa siitä, miltä abortti tuntuu.

Aika harvalla myös raiskatuksi tuleminen, voisin verrata sitä puukotukseen. Siinä vasta fyysinen osuus.

Minäkin haluaisin joskus käydä ulkona sillä tavalla, että voisi olla vain ihminen. Että voisi olla päällä mitkä vaan vaatteet eikä saa ulkomuodostaan palautetta. Ei tarvitsisi olla miellyttävä eikä sietää kaikenlaista sontaa mitä kuulee. Olisi kiva, jos pillun ja tissit voisi jättää sinne eteisen naulakkoon, eivätkä ne määrittelisi kaikkea kanssakäymistä muiden ihmisten kanssa.

En tiedä, onko perheissä, joissa on vain poikia, poikien kesken eri kasvatussääntöjä. Ainakin veljien kanssa kasvaneena, mulle oli ihan eri säännöt. Ei alkoholia edes parikymppisenä, kun toiset sai juoda jo alaikäisenä. Ei miespuolisten kavereiden luona yötä, veljet sai tulla ja mennä miten halusivat. Oli tärkeää, että sain ajokortin, autoa en tosin saanut lainata. Veljet taas kävivät huvikseen pyörimässä autolla. Veljien tekemät tyhmyydet hauskoja, minun huonoja. Jos minä kerroin pitäväni jostain tv-ohjelmasta, sille pudisteltiin päätä, kunnes veli tuli huoneeseen ja kertoi pitävänsä samasta ohjelmasta, se yhtäkkiä olikin hyvä ja mielenkiintoinen.

Veljet saavat muuttaa työn perässä ulkomaille, minua toppuutellaan. Ei ilmeisesti voi pärjätä missään, oli se sitten työ, harrastus, muu vapaa-ajan toiminta, mikä vaan.

Vierailija
42/238 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa on sellaisia vaikeuksia, josta kukaan mies ei olisi esim. ammattinsa puolesta tietoinen, mutta tässä on joitakin vaikeuksia elämässäni, joita mies ei voi kokea.

Kun puberteetti alkoi, niin pojat kokivat oikeudekseen hiplailla rintoja, vetää rintikoista jne. Siihen aikaan 80-luvulla opettajat vain nauroivat, jos joku tyttö meni tästä kertomaan.

Runsaat kuukautiset: en voi mennä uimaan monena päivänä kuukaudesta. Tampooni ei riitä ja kuukuppi ei sovi.

Kivuliaat kuukautiset: kroppa jumittaa polvista hartioihin, koska ristiselän kipu aiheuttaa muidenkin lihasten jännittymisen.

Hormonaalinen migreeni pari päivää ennen kuukautisia. Tähän hormonaaliseen migreeniin ei oikein täsmälääkkeetkään auta.

PMS-oireet. On inhottavaa olla ärtynyt ilman selkeää syytä. Lisäksi rinnat tulevat niin kipeiksi jo viikkoa ennen kuukautisia, että kaikkein vahvimpien ja tukevampienkin urheilurintaliivien kanssa jo pelkkä kävely sattuu rintoihin.

Raskauksen ja synnytyksen tuomat vaikeudet: Suurella osalla nämä sujuvat ilman pitkäkestoisempia ongelmia, mutta itsellä on tullut jo pelkästään ulkoisiin häpyhuuliin sellaisia hermoratavaurioita, että välillä pelkästään housujen päälle laitto sattuu.

Ei myöskään ole mieltäylentävä muisto se, että imukuppia käyttäen lääkäri lähes roikkuu haarojen välistä ja vetää "väärinpäin" ollutta vauvaa sieltä jalkojen välistä.  Puhuttiin jo, että pitää viedä sektioon, kun lapsi ei meinannut liikkua eteenpäin. Tähän painajaiseen herään vähintään kerran kuukaudessa viläkin, vaikka lapsi on jo päälle 10-vuotias.

Googlaa vulvodynia, ja kuvittele mielessäsi se, että joka ikinen yhdyntä sattuu kuin veitsi leikkaisi lihaa. Lapsi saadaan alulle puudutusaineen kanssa, mutta koet olivasi huono ihminen, kun et edes siedä yhdyntää. jatkuva kiristys alapäässä 12-vuotiaasta alkaen.

Edellisiin vaivoihinhan ei ole (vielä) keksitty kunnon apukeinoja. Monet lääkärit ovat sanoneet, että miesten vastaavia kipuja on tutkittu paljon enemmän ja suuremmilla rahoilla.

Hormonikierukka?

Tarkoititko, että hormonikierukka parantaisi vaivat vai aiheuttaisi vaivat?

Ei ole käytössä, kunten ei mikään muukaan hormonaalinen ehkäisy. Ne ovat vain pahentaneet oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/238 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettama teknisestä ylivertaisuudesta ja kaikkivoipuudesta. Kaikissa asioissa.

Vierailija
44/238 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikea on löytää miestä tai parisuhdetta, kun on neljän lapsen äiti ja "yh". Lasten isä lähti suoraan uuteen suhteeseen ja tyttökavereita on ollut eronkin jälkeen. En ole totaali yh: lapset on paljon myös isällään. Enkä kaipaa isähahmoa lapsilleni. Mutta olisi ihana saada taas hellyyttä ja rakkautta. Mies, jonka kanssa voisi käydä konserteissa, teatterissa, lenkillä jne. Lapset on jo kouluikäisiä ja minulla ei työn ja urheiluharrastusten lisäksi ole mitään sisältöä elämälleni.

Olen 36-vuotias, ihan tavallisen näköinen urheilullinen suomalainen nainen. Teen töitä sairaanhoitajana. Neljä lasta on totaali turn off miehelle kuin miehelle.

Vierailija
45/238 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v kirjoitti:

Jos nainen repii miehen vaatteita, se on enintäänkin pahoinpitely. Jos mies repii naisen vaatteita, tutkitaan raiskauksen yrityksenä.

Jos nainen käsittelee miehen sukuelimiä niin, että miehellä on kiputiloja vielä kuukausienkin päästä, se on vain pahoinpitely. Jos mies käyttää sormea nopeasti vaginassa, se on raiskaus.

Jos jossain on vain yksi pukuhuone, niin on miehen tehtävä joustaa ja mennä vessaan riisumaan ja pukeutumaan.

Jos nainen nautiskelee alaikäisen pojan kanssa, se ei juuri ikinä johda toimenpiteisiin.

Mies voi joutua ympärileikkauksen uhriksi.

Naisella on oikeus pahoinpidellä mies, jos naista pelottaa ja haukkua mies pelottavaksi, jos mies ei enää kiinnosta.

Raiskaus on huvittavaa jos se tapahtuu miehelle.

Miesten vahvuudet ovat tabu, mutta naisten vahvuudet eivät.

Naisen ei ikinä tarvitse elää ilman vastakkaisen sukupuolen kehuja.

Jos huippu-urheilijanainen on tavallista miestä parempi, on oikein pilkata ja naljailla asiasta tavallisille miehille. Huippu-urheilijamiestä ei sen sijaan saa käyttää naisten loukkaamiseen.

-Mies 29v + 1v-

Alapeukutetaan tätä siksi että 9/10 on totta - ja niin ei saa sanoa!

Vierailija
46/238 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikea on löytää miestä tai parisuhdetta, kun on neljän lapsen äiti ja "yh". Lasten isä lähti suoraan uuteen suhteeseen ja tyttökavereita on ollut eronkin jälkeen. En ole totaali yh: lapset on paljon myös isällään. Enkä kaipaa isähahmoa lapsilleni. Mutta olisi ihana saada taas hellyyttä ja rakkautta. Mies, jonka kanssa voisi käydä konserteissa, teatterissa, lenkillä jne. Lapset on jo kouluikäisiä ja minulla ei työn ja urheiluharrastusten lisäksi ole mitään sisältöä elämälleni.

Olen 36-vuotias, ihan tavallisen näköinen urheilullinen suomalainen nainen. Teen töitä sairaanhoitajana. Neljä lasta on totaali turn off miehelle kuin miehelle.

Usko pois kyllä me tiedetään kun teitä vältelläänkin :D

Vierailija
47/238 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun mies jättää kesken rintasyöpähoitojen, koska olen turvonnut, rinnaton, kulmakarvaton, kalju ja ripsetön. Kun mies itkee lohduttomasti ettei enää voi katsoa minua ja tuntuu kuin olisin kuollut ja "ufo-olio" tuotu tilalle. Kun hän ei usko, että voin vielä palautua ennalleen, eikä osaa kuvitella, että implanteista ja siirretystä ihosta rakennetut rinnat enää voisivat olla luonnolliset. Että sellasta kuuluu tähän elämään.

Hyvin iso ja voimakas halaus <3 Tuollainen keskenkasvuinen nulikka ei saisi tuoda sinulle yhtään enempää mitä nyt jo joudut kestämään. Tuntuu varmasti kurjalta. Ihan ilman sarkasmia ja vaikka en edes tiedä seuraatko ketjua, mutta mitä muuta kuuluu? :)

Vierailija
48/238 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi neljän lapsen isä on paremmassa asemassa?

Vierailija
49/238 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska yleensä se ei ole niiden lasten lähihuoltaja.

Vierailija
50/238 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaikea sanoa näin miehenä. Kai se on se, että naiset yleensä saa huoltajuuden niin mies ei ole niin sidottu lapsiinsa.

Vierailija
51/238 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on monen miehen vaikea uskoa, mutta naistenkin tunnereaktioita vähätellään. Miehiltä kun ympäristö monesti vaatii sitä tunteiden salaamista, niin eivät meinaa uskoa, että ei se naisenakaan ole niin helppoa tunteitaan tuoda ilmi.

Itkuun purskahtaminen sun muut laitetaan helposti naiseuden piikkiin, ja vähätellään siten sitä oikeaa syytä tunnepurkaukselle. Naiselta sallitaan myös aggressiivisuutta ja päällepuskevuutta miehiä vähemmän. Ärsytettäessä kun ärähtää niin helposti saa raivottaren maineen tai laitetaan kuukautisten piikkiin. Miehillä sen katsotaan olevan ihan normitunnereaktio. 

Ei se vapaus tunteidensa näyttämiseen ole niin nannaa, kun kaikki laitetaan hormonien piikkiin. Muutenkin ihan yleisesti miesten on varmaan vaikea ymmärtää, miten paljon naisena joutuu kokemaan vähättelyä "koska ne on vain ne hormonit ja naisten ylitunteellisuus". Paras esimerkki on se, kun väittelyssä vedetään sukupuolikortti esille "No naiset ovatkin niin tunteellisia, että et sinäkään tätä rationaalisesti pysty näkemään."

Vierailija
52/238 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä miten roikun jatkuvasti määräaikaisena enkä saa ikinä vakituista työtä, vaikka lähiesimies käy säännöllisesti kehumaan minua ylemmälle johdolle. Vakkaripaikat menevät pelkän sukupuolen perusteella ilman tämän (hyvin spesifin) paikan työkokemusta oleville nuorille miehille, jotka hyvin usein ovat vielä niin pöllöjä ja ammattitaidottomia etteivät saa mitään tehtyä ainakaan oikein. Kiva toimia perehdyttäjänä...NOT. Näiden nuorten miesten ei myöskään tarvitse kuulla työkavereilta kommentteja painosta ja ulkonäöstä tai kaksimielisiä kommentteja mm. panemisesta.

Miehet eivät ehkä myöskään tajua, millaista on olla jatkuvan väkivallan uhan alla. Illalla ja yöllä yksin kulkiessa täytyy jatkuvasti olla varuillaan ja pitää jokaista miespuolista vastaantulijaa mahdollisena raiskaajana. En enää edes uskalla käydä pimeällä vuodenajalla iltalenkeillä, koska polkua ei ole valaistu kaikkialta ja siellä on tapahtunut päällekarkauksia.

Vierailija
53/238 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen suuttuu niin kysytään että onko kuukautiset. Jos mies suuttuu niin kukaan ei kysy kiristääkö pallit. Ehkä pitäisi?

Vierailija
54/238 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä miten roikun jatkuvasti määräaikaisena enkä saa ikinä vakituista työtä, vaikka lähiesimies käy säännöllisesti kehumaan minua ylemmälle johdolle. Vakkaripaikat menevät pelkän sukupuolen perusteella ilman tämän (hyvin spesifin) paikan työkokemusta oleville nuorille miehille, jotka hyvin usein ovat vielä niin pöllöjä ja ammattitaidottomia etteivät saa mitään tehtyä ainakaan oikein. Kiva toimia perehdyttäjänä...NOT. Näiden nuorten miesten ei myöskään tarvitse kuulla työkavereilta kommentteja painosta ja ulkonäöstä tai kaksimielisiä kommentteja mm. panemisesta.

Miehet eivät ehkä myöskään tajua, millaista on olla jatkuvan väkivallan uhan alla. Illalla ja yöllä yksin kulkiessa täytyy jatkuvasti olla varuillaan ja pitää jokaista miespuolista vastaantulijaa mahdollisena raiskaajana. En enää edes uskalla käydä pimeällä vuodenajalla iltalenkeillä, koska polkua ei ole valaistu kaikkialta ja siellä on tapahtunut päällekarkauksia.

tiedoksi vaan, että miehellä on paljon suurempi todennäköisyys tulla pahoinpidellyksi ulkona ollessaan.

Vierailija
55/238 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähättely siksi että on nainen. Etenkin työmaailmassa.

Älä muuta sano. Joudut perustelemaan asiat moneen kertaan.

Vierailija
56/238 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tiedä miten hirveää on tulla seksuaalisesti ahdistelluksi. Ahdistelija on itseäni fyysisesti kookkaampi ja miehillä on muutenkin yleensä enemmän lihasmassaa ja voimaa suhteessa muuhun kokoon toisin kuin keskivertonaisella. Olen hyvin pienikokoinen nainen (pituus 152 cm ja paino alle 50 kg), pidän kyllä fyysisestä kunnostani huolta mutta ei se paljoa auta jos joku kaksimetrinen 120 kg painava mies yrittää raiskata. Toki olen kaikin mahdollisin keinoin visualisoinut mielessäni sen tilanteen, miten reagoin jos joku käy kiinni, entä jos en pääse juoksemalla karkuun (puremista, silmiin tai kilpirustoon isku jos vaan pystyy, kovaa huutoa jos vaan mahdollista). Tietysti sekin on mahdollista, että sitten tositilanteessa lamaantuu täysin niinkuin usein raiskauksen tai pahoinpitelyn uhrille shokin takia käy. En usko että kovin moni mies joutuu tällaisia asioita miettimään, ainakaan kovin aktiivisesti.

On muuten ihan hirveää, jos vaikkapa bussissa ahdistellaan ja kaikki vaan kääntävät katseensa pois. Aika usein jos joku mies vaan sanoisi että jätä rauhaan niin ahdistelija lopettaisi touhun heti siihen. Jostain syystä miehen sana painaa paljon enemmän kuin naisen sana. Ja tämä sama pätee myöskin niihin inttäjiin jotka yrittävät iskeä baarissa, lähtentelevät, eivät jätä rauhaan ellei valehtele olevansa varattu tai jos se miesystävä yhtäkkiä tupsahtaa pöytään, niin sitten pyydetään anteeksi siltä MIESYSTÄVÄLTÄ eikä naiselta jota on ahdisteltu!

Vierailija
57/238 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 36-vuotias, ihan tavallisen näoköinen urheilullinen suomalainen nainen. Teen töitä sairaanhoitajana. Neljä lasta on totaali turn off miehelle kuin miehelle.

Koska yleensä se ei ole niiden lasten lähihuoltaja.

Yhtä paljon ne lapset on isällään kuin minunkin luona. Hän vie harrastuksiin, osallistuu kuluihin ym. Kolme lapsista on ala-asteikäisiä ja yksi yläasteella. Eivät siis ole mitään vaippaikäisiä "huollettavia". Minulla olisi vaikka kuinka paljon aikaa tapailla ilman lapsia. En ole mikään baarikärpänen ja ehkä siksi minun on niin vaikea tutustua kehenkään. Tämmönen tuikitavallinen koti-ihminen, joka lukee kirjoja, kokkaa ja sisustaa. En usko, että eronneilla miehillä on näin vaikeaa löytää uutta parisuhdetta. Edes yksinhuoltajaisien.

Vierailija
58/238 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat miehet eivät ymmärrä, miten turhauttavaa on, että mies laukeaa liian nopeasti. Ja nyt siis puhun jostain alle minuutissa tulemisesta.

Nainen voi jatkaa senkin jälkeen, kun on saanut orgasmin. Mies ei voi yhdyntää jatkaa, ja jos ei viitsi/osaa muutoin tyydyttää naista, niin homma lopahtaa todellakin juuri maalisuoralla.Miehen on vaikeaa edes kuvitella, että nainen lähtisi vaikka keittiöön tekemään voikkaria itselleen kesken yhdynnän...ja pahimmilöaan kun tuota jatkuu vuosia, mies vielä kehtaa ihmetellä että "onko silla jotain hormonipuutosta, kun ei seksi enää huvita..." Joopa, vaimon vika tiätty...

Vierailija
59/238 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiskivut, raskausajan pahoinvointi ja kivut, vaihdevuodet, onhan noita. Minun mielestä nykyään ihan yleisesti esim. raskautta kohtaan asenne on tosi ikävä, hoetaan jotain "raskaus ei ole sairaus" mantraa eikä ymmärretä että esim. viikko synnytyksestä ei vielä mitkään juoksulenkit tule kuuloon jne. Onhan se joillekin ihan oikeasti 9kk kestävä sairaus, ja useimmille ainakin sen alkuajan ja loppuajan.

Toinen mikä tulee mieleeni on se, että monet miehet eivät tunnu uskovan että suurin osa jo pikkutytöistä joutuu kokemaan vähättelyä sukupuoleensa liittyen ja vähintäänkin lievää seksuaalista ahdistelua. Tuolla joku emäntä jo totesi että tosikoita se vaan haittaa. Ei ole kyllä kovin tervettä ajatella, että esim. 7-vuotiaan tytön pitäisi painaa villaisella kun vanhempi mies koskettelee tai puhuu sinulle asiaankuulumattomalla tavalla. Ja noita lapsille perään huutelijoitahan näkyy joka päivä kaupungilla, ovat useimmat ihan vaaleaihoísia ja hyvin suurella todennäköisyydellä humalassa.

Minä taas mietin, että me naiset emme varmastikaan ymmärrä, että miehilläkin on tunteet vaikka ovat kasvaneet sellaiseen kulttuuriin ettei heille ole normaalia näyttää niitä. Emme myöskään ehkä ymmärrä, että miehillä saattaa olla kauniita ja herkkiä haaveita perheenperustamisesta sen oikean kanssa yms. Uskon myös, että meillä voi olla hankala ymmärtää että sinkkumiehen yksinäisyys on erilaista kuin sinkkunaisen yksinäisyys, sillä useimmat miehet eivät pidä niin paljon yhteyttä kavereihinsa 30+iässä, ja jos pidetään niin se tapahtuu oluen ääressä. Ja ne parisuhteissa ja perheissä elävät kaverit eivät sitten pääse tapaamaan niin usein. Naiset puolestaan enemmän ehkä pitävät yhteyttä sinkkukavereihin, on helppoa mennä vain muksujen kanssa kahville, se on ihan luonnollinen tapa tavata ystävää. Harva isä puolestaan nappaa muksut ja menee moikkaamaan sinkkukaveriaan tämän luo. Tästä on siis mieheni monesti puhunut minulle.

Vierailija
60/238 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v kirjoitti:

Jos nainen repii miehen vaatteita, se on enintäänkin pahoinpitely. Jos mies repii naisen vaatteita, tutkitaan raiskauksen yrityksenä.

Jos nainen käsittelee miehen sukuelimiä niin, että miehellä on kiputiloja vielä kuukausienkin päästä, se on vain pahoinpitely. Jos mies käyttää sormea nopeasti vaginassa, se on raiskaus.

Jos jossain on vain yksi pukuhuone, niin on miehen tehtävä joustaa ja mennä vessaan riisumaan ja pukeutumaan.

Jos nainen nautiskelee alaikäisen pojan kanssa, se ei juuri ikinä johda toimenpiteisiin.

Mies voi joutua ympärileikkauksen uhriksi.

Naisella on oikeus pahoinpidellä mies, jos naista pelottaa ja haukkua mies pelottavaksi, jos mies ei enää kiinnosta.

Raiskaus on huvittavaa jos se tapahtuu miehelle.

Miesten vahvuudet ovat tabu, mutta naisten vahvuudet eivät.

Naisen ei ikinä tarvitse elää ilman vastakkaisen sukupuolen kehuja.

Jos huippu-urheilijanainen on tavallista miestä parempi, on oikein pilkata ja naljailla asiasta tavallisille miehille. Huippu-urheilijamiestä ei sen sijaan saa käyttää naisten loukkaamiseen.

-Mies 29v + 1v-

Näitä... Pedofilia on rikos, josta tuomitaan sukupuoleen katsomatta. Kehuja voi saada molemmilta sukupuolilta, jos oma toiminta antaa siihen aihetta. Itse olen saanut esim. hyvästä työmoraalista ja saavutetuista tuloksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi