Naiset kertokaapa millaisia vaikeuksia teillä on elämässänne joista ette usko miesten tietävän mitään
Ja miehet samoin vaikeuksista, joista ette usko naisilla olevan aavistustakaan.
Kommentit (238)
Miehet eivät koskaan koe sitä, kun päässään aikatauluttaa elämäänsä sen mukaan, milloin pitää päästä vaihtamaan tamponi... Tänäänkin taas hirveä pohdiskelu siitä, kannattaisiko käydä vessassa ennen luentoa vai sen jälkeen :D
Vierailija kirjoitti:
Hirveä vikinä akoilla taas täälläkin, kun ovat uhriutuneet niin rajusti, että eivät vaan kykene käsittämään kuinka moninkertaisesti vaarallisempaa miehille on liikkua ulkona. Mutta ei, naisen pitää aina olla uhri numero yksi. Vitun vinkuvat neidit.
Kerro nyt ihmeessä perustelut, miksi miehille on oikein MONINKERTAISESTI vaarallisempaa liikkua ulkona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveä vikinä akoilla taas täälläkin, kun ovat uhriutuneet niin rajusti, että eivät vaan kykene käsittämään kuinka moninkertaisesti vaarallisempaa miehille on liikkua ulkona. Mutta ei, naisen pitää aina olla uhri numero yksi. Vitun vinkuvat neidit.
Kerro nyt ihmeessä perustelut, miksi miehille on oikein MONINKERTAISESTI vaarallisempaa liikkua ulkona?
Katsopa väkivaltatilastoja ja vertaile. Vaikka eipä se kai auta, naiset ei uhrien statuksestaan halua luopua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ihmetteli seurusteluaikana, miksi minulla oli aina kotiavaimet kädessä valmiina jo parkkipaikalla tai bussista poistuessamme. Tapa oli jäänyt sinkkuajoista. Hän oli hyvin hämmästynyt, että joutuuko naiset tosiaan pelkäämään niin paljon yksin liikkuessaan.
Tuo pelko ei johdu miehistä vaan asenteesta, että miehet nyt vaan tekee kaikkea pahaa JA VARSINKIN naisill teststeronin vähyydestä. Se, että naisella on pehmeä pää, ei ole kollektiivisesti miesten syy vaan naisen ominaisuus.
Voisiko alapeukuttajat perustella valintaansa? Todellako väitätte että jossain joskus tapahtuneet raiskaukset aiheuttavat naisten pelkotilat?
Pelkotilan aiheuttaa todennäköisyys sille kuinka potentiaalinen on uhrina.
Esim. minä lukuisten epämiellyttävien ja vaarallisten kokemusten jälkeen en enää vapaaehtoisesti uskaltaisi kävellä yksin pimeällä, esim. baarista kotiin. Ihan kammottavaahan se on, että Suomessa ei naisena ole turvallista liikkua yksin tiettyihin kellonaikoihin miesten takia.
Miksi tytöt ja naiset pelkäävät enemmän kuin pojat ja miehet vaikka useimmin väkivallan uhri on mies/poika?
Tämä johtuu siitä,että naisten ja miesten kohtaama väkivalta on suurilta osin erilaista. Nainen kävelee yksin yöllä kotiin. Jostain pensaasta hyökkää mies joka raiskaa. Miesten kohtaama väkivalta taas on monesti juoppojen keskinäisiä tappeluja. Tai mies porukat rähinöi keskenään. Ja taas jos joku yksi mies hyökkää toisen miehen kimppuun , on miehellä tasavertaisena (tai kenties jopa isompana) parempi mahdollisuus tapella vastaan, kuin naisella joka kuitenkin normaalisti on aina miestä heikonpi. Itse olen ihan tavallisen kokoinen nainen ( 168 cm /60 kg) mutta en taitaisi tosipaikan tullen pärjätä edes 15 vuotiaalle pojalleni. Täytyy olla tosi heiveröinen mies jolle pärjäisin.
Tuo voimaero totta kai aiheuttaa myös epäsuhdan raiskauksissa joita ihmeen kaupalla naisetkin silti pystyvät kuulemma suorittamaan. Ehkä tuotakin suurempi ero on kuitenkin se, että penis näistä on vain toisella. Ei sitä oikein velttona sisään saa ja sekin tekee yhdyntäraiskauksesta naisen suorittamana vaikean.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ihmetteli seurusteluaikana, miksi minulla oli aina kotiavaimet kädessä valmiina jo parkkipaikalla tai bussista poistuessamme. Tapa oli jäänyt sinkkuajoista. Hän oli hyvin hämmästynyt, että joutuuko naiset tosiaan pelkäämään niin paljon yksin liikkuessaan.
Tuo pelko ei johdu miehistä vaan asenteesta, että miehet nyt vaan tekee kaikkea pahaa JA VARSINKIN naisill teststeronin vähyydestä. Se, että naisella on pehmeä pää, ei ole kollektiivisesti miesten syy vaan naisen ominaisuus.
Voisiko alapeukuttajat perustella valintaansa? Todellako väitätte että jossain joskus tapahtuneet raiskaukset aiheuttavat naisten pelkotilat?
Pelkotilan aiheuttaa todennäköisyys sille kuinka potentiaalinen on uhrina.
Esim. minä lukuisten epämiellyttävien ja vaarallisten kokemusten jälkeen en enää vapaaehtoisesti uskaltaisi kävellä yksin pimeällä, esim. baarista kotiin. Ihan kammottavaahan se on, että Suomessa ei naisena ole turvallista liikkua yksin tiettyihin kellonaikoihin miesten takia.
Miksi tytöt ja naiset pelkäävät enemmän kuin pojat ja miehet vaikka useimmin väkivallan uhri on mies/poika?
Tämä johtuu siitä,että naisten ja miesten kohtaama väkivalta on suurilta osin erilaista. Nainen kävelee yksin yöllä kotiin. Jostain pensaasta hyökkää mies joka raiskaa. Miesten kohtaama väkivalta taas on monesti juoppojen keskinäisiä tappeluja. Tai mies porukat rähinöi keskenään. Ja taas jos joku yksi mies hyökkää toisen miehen kimppuun , on miehellä tasavertaisena (tai kenties jopa isompana) parempi mahdollisuus tapella vastaan, kuin naisella joka kuitenkin normaalisti on aina miestä heikonpi. Itse olen ihan tavallisen kokoinen nainen ( 168 cm /60 kg) mutta en taitaisi tosipaikan tullen pärjätä edes 15 vuotiaalle pojalleni. Täytyy olla tosi heiveröinen mies jolle pärjäisin.
Tuo voimaero totta kai aiheuttaa myös epäsuhdan raiskauksissa joita ihmeen kaupalla naisetkin silti pystyvät kuulemma suorittamaan. Ehkä tuotakin suurempi ero on kuitenkin se, että penis näistä on vain toisella. Ei sitä oikein velttona sisään saa ja sekin tekee yhdyntäraiskauksesta naisen suorittamana vaikean.
Tämä on lisäksi seikka jota uhriutumistarkoituksessa on tarve korostaa ja raiskausten sukupuoliepäsuhdan osa-aiheuttajana taas vähätellä. Sama asia se silti on.
Vierailija kirjoitti:
Puhut aivan täyttä paskaa.
Fakta on se, että naisten kohtaama väkivalta on sitä, että oma mies hakkaa. Raiskaaja on lähes aina oma mies tai joku tuttu. Tuntemattomien tekemät puskaraiskaukset ovat erittäin harvinaisia.
Pysytään kaikki vaan yksin neljän seinän sisällä, niin eipähän enää tarvitse tapella siitä kuka kohtaa enemmän väkivaltaa!
Voi vittu oikeasti, eikö voida vaan todeta että kummallakin sukupuolella on mahdollisuus joutua jonkun pieksemäksi tai raiskaamaksi? Ei kai kukaan tässä maailmassa ole sen enempää turvassa kuin toiset, mitä vaan voi tapahtua milloin vaan. Tietysti omilla valinnoilla pystyy jo jonkin verran vaikuttamaan (esim. ettei kulje missään yksin yöllä tai haasta riitaa muiden kanssa).
Vierailija kirjoitti:
Et taida ymmärtää,että raiskaaminen painii ihan eri sarjassa, kuin PELKKÄ pahoinpitely? Ei pelota ollenkaan paljoa se,että joku tulee ja lyö, kuin se,että joku tulee ja raiskaa. Pahoinpitelyn jälkeen pystyisin elämään normaalisti, mutta raiskauksesta tuntuisi mahdottomalta toipua. Siinä kajotaan niin perusteellisesti toisen ihmisen kehoon ja ...(en edes osaa selittää, mitä tarkoitan, mutta jokainen nainen/tyttö ymmärtää mitä tarkoitan) Siinä ero miksi naiset pelkää. Ja myöskin se,että naisena sinulla ei juurikaan ole mahdollisuutta puolustautua, koska hyökkääjä on yleensä aina mies ja voimakkaampi. Jos hyökkääjä olisi saman kokoinen nainen ,ei se niin pelottaisikaan.
Miksi kuvittelet pystyväsi elämään pahoinpitelyn jälkeen normaalisti? Pahoinpitely voi vammauttaa sinut loppuiäksesi sekä henkisesti että ruumiillisesti. Voit jäädä vaikka neliraajahalvaantuneeksi. Sekö ei mitenkään vaikuttaisi normaaliin elämääsi? Useimmat pahoinpitelyn uhrit saavat traumoja pahoinpitelystä, sekä henkisiä että ruumiillisia.
Tutkimusten mukaan ensisynnytys on traumaattisempaa kuin raiskatuksi tuleminen. Jos olet synnyttänyt, ja toipunut siitä henkisesti ja ruumiillisesti, toipuisit myös raiskauksesta niin henkisesti kuin ruumiillisestikin.
Minun (naisen) mielipide: Ei oo mikään pakko olla raskaana ja synnyttää jos sitä ei halua joten turha valittaa siitä. Seksuaalinen kommentointi; ne miehet saa kyllä hiljaseksi jäätävällä tuijotuksella suoraan silmiin niin kauan et se nolostuu. Se että naisia vähätellään "joka asiassa" on mun mielestä aika vähäistä nykyään ja mielestäni siihenkin pystyy omalla asenteellaan vaikuttamaan. Mutta itselleni ongelmana on pelko kävellä yksin pimeällä esim. puistossa ja ajattelinkin aloittaa jonkin itsepuolustus harrastuksen jotta tulisin itsevarmemmaksi sen suhteen, että kykenen puolustamaan itseäni tarvittaessa. Joten vinkkinä vaan ettei kannata uhriutua vaan sen takia että olemme naisia vaan tehdä asioille itse jotain.
Miestä ei taputeta päähän, jos hän sanoo haluavansa erikoistua lääkärinä kirurgiaan. Naisen sen sijaan kannattaisi kuulema harkita hieman helpompaa erikoisalaa, kun eihän niitä kirurgin työtunteja kestä enää sitten, kun on lapsiakin hoidettavana. Miehelle ei kukaan väitä vastaan, jos hän sanoo, ettei mieti juuri nyt perheen perustamista, mutta jos naisena vastaa samoin, niin vastapuoli alkaa 90 prosenttisen varmasti hymisemään, että kyllä se mieli siitä vielä muuttuu.
Kuten tässä ketjussa on monta kertaa aiemminkin sanottu: miehet eivät oikeasti ymmärrä miltä naisista tuntuu, kun miehet kerta toisensa jälkeen ottavat oikeuden rikkoa naisten fyysistä koskemattomuutta.
Humalaisten kähmintää ja ruokottomuuksia saa joinakin iltoina suorastaan väistellä, jos erehtyy lähtemään yöelämään. Toisen tisseihin ja pyllyyn koskeminen ilman lupaa ei todellakaan ole OK, mutta jotkut burgerimiehet oikeasti kuvittelevat että naiset oikein toivovat sellaista huomiota.
Eka mies joutui vankilaan, toinen häipyi yhtenä yönä rahojeni kanssa, kolmas kuoli liikenneonnettomuudessa. Ja nykyinen (tietenki jo entinen) jäi kiinni pedariansaan. Mitä pitäs aatella? Saatana vittu perkele mitä tää maa päällään kantaa! Ja jokainen näistä miehistä kuulu siihen minua parempaan kastiin muiden mielestä. mitä?!
Sain keskenmenon, eikä se tuntunut miestä liikuttavan, vaikka lasta oltiin toivottu tuossa vaiheessa 3 vuotta. Mies lähti asioille ja paiskasi oven kiinni. Mielellään itsekin olisin selviytynyt ilman supistuksia, verta ja kovaa henkistä kipua ja lähtenyt asioille. Vaikka on nyt lapsi sylissä, edelleen paha mieli. Siinä ymmärsin että mies ei ainakaan voi ymmärtää keskenmenon kipua.
Vierailija kirjoitti:
Minun (naisen) mielipide: Ei oo mikään pakko olla raskaana ja synnyttää jos sitä ei halua joten turha valittaa siitä. Seksuaalinen kommentointi; ne miehet saa kyllä hiljaseksi jäätävällä tuijotuksella suoraan silmiin niin kauan et se nolostuu. Se että naisia vähätellään "joka asiassa" on mun mielestä aika vähäistä nykyään ja mielestäni siihenkin pystyy omalla asenteellaan vaikuttamaan. Mutta itselleni ongelmana on pelko kävellä yksin pimeällä esim. puistossa ja ajattelinkin aloittaa jonkin itsepuolustus harrastuksen jotta tulisin itsevarmemmaksi sen suhteen, että kykenen puolustamaan itseäni tarvittaessa. Joten vinkkinä vaan ettei kannata uhriutua vaan sen takia että olemme naisia vaan tehdä asioille itse jotain.
Hienoa että olet selvinnyt helpolla elämässä, yritä silti muistaa että myös muiden naisten kokemukset lasketaan. Masentaa nähdä kun naisen noin typerästi sivuuttaa sivukaupalla muita naisia koska hänellä on asiat ok.
Ps. Itsepuolustus antaa itsevarmuutta mutta ei varsinaisesti suojele väkivallalta itsestään. Hyvin mahdollinen seuraus vastaan panemisesta on vakavammat vammat tai jopa kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on vaan sokeita sille, kun niille flirttailee. Sitten itketään kun ei saada huomiota. Hei pölvästi, me naiset flirttaillaan muilla tavoin kuin tarttumalla sua pakarasta, mikä ilmeisesti on miehille yleinen käsitys pienestä flirtistä...
Tähän oli pakko regoida. Miehenä tämä on juuri hankala rasti. Miehen on vaikea (mahdoton) erottaa, hymyileekö ja katsooko tuo nainen minua siksi, että flirttaa, vai siksi että haluaa olla ystävällinen? Vuosien harjoittelun jälkeen asian voi selvittää avaamalla tämän naisen kanssa keskustelun, ihan yleisellä tasolla: "On ilmoja pidellyt?". Jos nainen siinä kohdassa pelaa ns. poikaystäväkortin, niin halusi vain olla ystävällinen.
Et taida ymmärtää,että raiskaaminen painii ihan eri sarjassa, kuin PELKKÄ pahoinpitely? Ei pelota ollenkaan paljoa se,että joku tulee ja lyö, kuin se,että joku tulee ja raiskaa. Pahoinpitelyn jälkeen pystyisin elämään normaalisti, mutta raiskauksesta tuntuisi mahdottomalta toipua. Siinä kajotaan niin perusteellisesti toisen ihmisen kehoon ja ...(en edes osaa selittää, mitä tarkoitan, mutta jokainen nainen/tyttö ymmärtää mitä tarkoitan) Siinä ero miksi naiset pelkää. Ja myöskin se,että naisena sinulla ei juurikaan ole mahdollisuutta puolustautua, koska hyökkääjä on yleensä aina mies ja voimakkaampi. Jos hyökkääjä olisi saman kokoinen nainen ,ei se niin pelottaisikaan.