Onko kenelläkään teistä perus puhelinta? Miten pärjäät nykymaailmassa?
Haluaisin todella kovasti pelkän normaalin puhelimen millä voi soittaa ja laittaa viestiä. Mutta! En tiedä miten voi pärjätä kun kaikki hoidetaan nykyään puhelimella. Joka ikiseen asiaan on sovellus. Töissäkin tarvitset sovelluksen jolla kirjataan työajat. Voivatko vaatia jos vaihdan perus puhelimeen ? Pankkiin kirjaudutaan puhelimen kautta. Pysäköintiin tarvitsee sovelluksen. Aktiivisuusranneke ei toimi ilman sovellusta. (Toki tämä ei pakollinen ole mutta harmittaisi jättää yli 300e lahja kello käyttämättä kun siitä on hyötyä monessa asiassa.)
Syy miksi luopuisin älypuhelimesta on riippuvuus. En osaa olla selaamaatta someja yhtään. Nyt olen selannut 3 tuntia putkeen koko aamun. Iltaisin menee 3-5h selatessa ja katsoessa videoita. Sairasta. Enkä pysty lopettamaan vaikka miten olen yrittänyt. Töiden jälkeen istun johonkin ja alan selaamaan vähintään tunti menee siinäkin ennekuin kykenene mihinkään. Miten paljon se on aikaa pois elämästä.
Eli jos sinulla on perus puhelin, miten hoidat esimerkiksi pankkiin kirjautumisen? Työajat? Kaiken?
Ja koska kyseessä oikeasti riippuvuus kuten joillain alkoholiin tai tupakkaan tai huumeisiin niin turha antaa neuvoja että laitat vaan puhelimen pois. Olen koittanut kaikenlaisia kikkoja että osaisin olla ilman mutta mikään ei auta. Kerran oli puhelimessa lukitus että puhelin meni lukkoon kun käytti liian kauan. Paniikkihan siinä iski kun ei voinut viesteihin vastata.
Kommentit (12)
Ahdistaako sinua jokin siellä somessa? Tai tällä palstalla?
Täälläkin on välillä hieman ahdistava tunnelma johtuen aika suuresta määrästä ikäviä ja inhottavia asioita sekä kiusaamistakin esimerkiksi.
Jos sinulla on jo muutenkin paha olo etkä saa turvaa netistä niin silloin kannattaa ottaa hieman etäisyyttä.
Älypuhelin on tarpeellinen nykypäivänä kuitenkin ja ihan kivakin asia olla olemassa.
Minulla on peruspuhelin! Pankki-asiat hoituvat paljon paremmin läppärillä verkkopankissa, tunnistauminen ID-tunnistuslaitteella jonka saa pankista. Läppärillä hoituvat myös monet muut asiat netin kautta, ei siihen tarvita sovelluksia. Puhelut ja tekstiviestit toimivat puhelimella. Työ-ajan seurantaan on kortti, työnantajalta älyluuri jossa on kaikki tarvittava työpäivän ajaksi. Vapaa-ajalla en pidä mukana, se on työpaikalla. Näin pääsen myös henkisesti paremmin töistä vapaaksi työpäivän päätteeksi.
Keskustele aloittaja työnantajasi kanssa onnistuuko teillä. Mikään lakihan ei pakota ihmisiä hankkimaan älyluuria, ja joissain työpaikoissa on palattu juurikin peruspuhelimiin henkilöillä joilla älyluuri ei ole välttämätön työn kannalta. Läppärit ja tabletit toimivat.
Läppäri ja työpaikalla työpuhelin. Puhelimesta ei työaikana pääse eroon kun sovellus pakollinen työaikojen seurantaan
Äidilläni on doro. Hän menee pankkiin maksamaan laskut. Ei aja autoa.
Pankkiasiat pystyy hoitamaan pöytäkoneelta ja pysäköinnin maksamaan automaatilta.
Helpoin varmaan että hankit riista simmin kännykkääsi. Se tekee somesta ja selailusta tuskallisen hidasta.
Kotona ä-puhelin asioiden hoitoon mutta taskussa peruspuhelin. Läppäriä ei tarvita enää mihinkään
Yhteiskunta on rakennettu sillä tavalla, että se turvaa kaikille mahdollisuuden hoitaa asiansa ilman älypuhelinta. Monet asiat voi hoitaa soittamalla tai voi käydä eri paikoissa paikan päällä esim. maksamassa laskuja. Se on vain että nouset linja-autoon ja matkustat syrjäkylältä kaupunkiin 100 kilometrin päähän.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta on rakennettu sillä tavalla, että se turvaa kaikille mahdollisuuden hoitaa asiansa ilman älypuhelinta. Monet asiat voi hoitaa soittamalla tai voi käydä eri paikoissa paikan päällä esim. maksamassa laskuja. Se on vain että nouset linja-autoon ja matkustat syrjäkylältä kaupunkiin 100 kilometrin päähän.
Laskut voi hoitaa verkkopankissa läppärillä tai pöytäkoneella. Toistuvat laskut on helppo laittaa myös e-laskuksi, jolloin ne maksetaan automaattisesti.Läppärillä tai pöytäkoneella voi netin kautta hoidella monen monia muita asioita, ja sähköpostilla myös.
Niinpä. Mutta ei se aina onnistu. Mun piti käydä pankissa, tiskillä maksamassa isäni laskuja: ei ollut suoramaksua eikä e-laskutusta. Aina piti allekirjoittaa isällä valtakirja.
Pankissa vain 1 kassa, siinä sitä piti odottaa omaa vuoroa. Kaikenlaista sitä siinä kuuli: vanhempi mies nosti 1400 euroa, virkailija kysyi, et mihin tarvitsette noin paljon rahaa? Vastasi siihen, että elämiseen.
ap:n kysymykseen: miettinyt tuota samaa: 2g-puhelin, joka ei takuuvarmasti seuraa mun liikkumisia (paitsi tiesti, että vaihtelee mastoa, sen mukaan mitä liikun). Kun siinä ei ole nettiyhtettä, niin se ei sitten myöskään ilmoita mahdollista huijareista / blokkaa soittoa (huijausyritystä).
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Mutta ei se aina onnistu. Mun piti käydä pankissa, tiskillä maksamassa isäni laskuja: ei ollut suoramaksua eikä e-laskutusta. Aina piti allekirjoittaa isällä valtakirja.
Pankissa vain 1 kassa, siinä sitä piti odottaa omaa vuoroa. Kaikenlaista sitä siinä kuuli: vanhempi mies nosti 1400 euroa, virkailija kysyi, et mihin tarvitsette noin paljon rahaa? Vastasi siihen, että elämiseen.
ap:n kysymykseen: miettinyt tuota samaa: 2g-puhelin, joka ei takuuvarmasti seuraa mun liikkumisia (paitsi tiesti, että vaihtelee mastoa, sen mukaan mitä liikun). Kun siinä ei ole nettiyhtettä, niin se ei sitten myöskään ilmoita mahdollista huijareista / blokkaa soittoa (huijausyritystä).
Jos puhelimessasi ei ole nettiä on aika vaikea joutua huijatuksi. Et voi kirjautua sillä mihinkään linkkiin, tai antaa huijarin pyytämiä pankkitunnuksia! Puhelinmyyjien puhelut taas saat blokattua hyvin Robinsonilla 0600 13404=maksuton ja voimassa 3 vuotta. ( Klo 8.00-18.00)
Vierailija kirjoitti:
Äidilläni on doro. Hän menee pankkiin maksamaan laskut. Ei aja autoa.
Pankkiasiat pystyy hoitamaan pöytäkoneelta ja pysäköinnin maksamaan automaatilta.
Helpoin varmaan että hankit riista simmin kännykkääsi. Se tekee somesta ja selailusta tuskallisen hidasta.
Kaikista helpointa on ottaa työnantajalta työpuhelin joka on käytössä vain töissä. Töistä lähtiessä se jätetään sinne työpaikalle. Omaan käyttöön sitten pelkkä peruspuhelin, ja pankki-, ja muut asiat hoidella kotona läppärillä tai pöytäkoneella.
Peruspuhelimia on monenlaisia tarjolla. Itse pyörittelin Prismassa ihanaa pinkkiä Nokialaista. Olisi halpakin. Harmi vain, että vanhassa ei ole mitään vikaa, joten olisi periaatteessa turha ostos.
Minulla on peruspuhelin. Hyvin hoituvat kaikki asiat, laskut maksan läppärillä kotona, mulla on avainlukulista. Puhelimella soitan ja lähetän viestejä. En ole kaivannut älypuhelinta mihinkään.
Ei sinun ongelmasi ole älypuhelin tai sillä ajan viettäminen vaan sinulla ei ole muuta tekemistä ja sinua ahdistaa asia. Miksi? Aika paljon arvostellaan ihmisten tekemisiä.
Jos sinua ahdistaa se puhelin niin pistä se syrjään ja keksi jotakin muuta.
Ole rehellinen tunteistasi ja ajatuksistasi.
Ei tuossa ole mitään sairasta vaan sinulla on paha olo ja kerrot tavallaan siitä että haluaisit tehdä muuta.
Olisiko mahdollista käydä jossakin, tehdä jotain rentouttavaa, siivota tai tehdä muuta mielekästä?