Seinäjoen teinimurhaaja yritti ensin myrkyttää kaverinsa, oli suunnitellut sitä jo kuukauden
Kommentit (995)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihvakoff kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset osaa olla ihan järkyttävän raakoja... Miten se tuntuukin, että naiset tekee aina ne raaimmat jutut? Ihan nainen olen itsekin, mutta tuolta se tuntuu.
Miksi susta tuntuu siltä? Mustasukkaisuusmurhista on kuitenkin 90 % miesten tekemiä.
Joo siis kyllähän miehet enemmän tappaa, mutta naisilla se tuntuu usein olevan raaempaa ja kiduttavempaa ja suunnitelmallisempaa. Tekeehän miehetkin raakoja juttuja, mutta naisilla se jotenkin menee "yli". On vauvojen pakastajaa, myrkyttäjä hoitsua jne.
Kidutusmurhat on kyllä miesten juttuja, eipä tulle äkkiseltään yhtään naispuolista kiduttajamurhaajaa mieleen, miehiä kyllä monta. Ja viimeisin myrkyttäjähoitsukin on mies.
tampereen paloittelumurhaaja, moninkertainen kiduttaja ja murhaaja, nainen. Riihimäen paloittelumurhissa, missä munat leikattiin irti jne mukana nuori nainen, alle 20 v. Oulun kansainvälisestikin uutisoitu vauvamurhaaja, pahimmat sarjamurhaajalistalla (wiki) oleva helsinkiläinen sairaanhoitaja jne jne jne.
Unohtamatta Terhi Tervashonkaa
Eikös tässä Eerikan tapauksessakin ollut nimenomaan nainen, jonka aloitteesta tyttöä rääkättiin?
Ja ISÄ joka sen rääkkäämisen salli ja oli siinä jopa mukana. ISÄ joka kertoili valeita oikeudelle kirkkain silmin. ISÄ joka oikein vaatimalla vaati, että lapsi pitää palauttaa kotiin rääkättäväksi. Juu, nainenhan se tässä taas se pahin oli.
Miksi täällä puhutaan toukosta ja sen naisesta? Ku tämän palstan aihe on tämä seinäjoen surma! Ärsyttää avata tämä ketju kun kaikki vaan juttelee ihan eri aiheesta!
Vierailija kirjoitti:
Voi se Hanna olla myös assburger. Olihan Pekka-eric Auvinen myös sellainen ja esim Petri gerdt. Monilla aspergereilla on samanlaisia piirteitä kuin narsisteilla. Ei osata ottaa muita huomioon. Ollaan itsekeskeisiä ja melko tunnekylmiä. Sellainen sosiaalinen karisma asseilta toki puuttuu.
Moni koulusurmaaja muuten on Asperger. Kostetaan kaikille kiusatuksi joutuminen.
Tämä vaikuttaa olleen sosiaalinen tyyppi, siitä päätellen, mitä mediaan on vuotanut kavereiden reaktioista ennen ja jälkeen, eli kannustusta on riittänyt sekä että, ennen ja jälkeen teon.
Eikö rikokseen tai väkivaltaan tai murhaan, tai mihin ovatkin sitten yllyttäneet, yllyttäminen ole myöskin rikos? Mikä on kaveripiirin vastuu vai eikö sitä ole, kun ovat alaikäisiä?
Vierailija kirjoitti:
Omasta teini-iästä ei ole kovin kauaa ja kyllä mä muistan, että hormonihöyryissä saatettiin kaveriporukassa kovinkin sanakääntein haukkua esimerkiksi nyt sitä tyttöä, joka on ihastunut samaan poikaan. Mutta kyllähän normaali, täysipäinen ihminen, oli se sitten hormonihöyryinen teini tai aikuinen, ymmärtää, että se on vaan puhetta. Ei meille kenellekään tullut mieleenkään lähteä ketään oikeasti vetämään turpaan tai lahtaamaan.
Jos syytetyn kaverit olisivat tienneet, että samalla kun he puhuvat joukkopieksemisestä ryhmächatissa, googlaa syytetty tappavia myrkkyjä, eivät varmasti olisi sanoneet mitään "kannustavaa". Heille tuo keskustelu oli vaan uhoa, syytetylle ei.
Itse asiassa olen vähän eri mieltä. Kyllä tuollainen uhoaminen usein johtaa nuorilla väkivaltaan, onhan näitä hakkaamisia ollut youtubessa ym ja uutisissakin.
Missä vanhemmat näillä kaikilla? Missä rajat? Yksi lapsi voi olla todellakin psykopaatti tai vaikka hyväksikäytetty (en ota kantaa, mutta eihän mikään mahdotonta ole) mutta jos tässähän on ollut kieroutunut ajattelu isommalla joukolla. Eikö kukaan vanhempi ole ollut hajulla noista kirjoitteluista ja pistänyt hommalle stopin? Edes omalle lapselleen kiellon ja rajat. Opettanut oikeaa ja väärää? Tehnyt lasua koko porukasta?
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Siis kuka on hyväksikäyttänyt?
Mutta sehän on sitten järkyttävä tilanne, koska tässä tilanteessa hänen ainoa tukensa on oma perhe, ja jos oma perhe on hyväksikäyttänyt, niin hän ei halua varmaankaan paljastaa hyväksikäyttöä, koska sen jälkeen on yksin.
Ikävä juttu. Tietenkin vielä ikävämpi juttu kuolleen uhrin kannalta.
Ja niin taas kääntyi keskustelu murhaajan uhrittamiseen. Voivoi Hanna raukka kun on kamaluuksia kokenut. Tai siis, ehkä on, tuskinpa, koska se on vaan huhu. Mutta oletetaan että on niin saadaan taas ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi se Hanna olla myös assburger. Olihan Pekka-eric Auvinen myös sellainen ja esim Petri gerdt. Monilla aspergereilla on samanlaisia piirteitä kuin narsisteilla. Ei osata ottaa muita huomioon. Ollaan itsekeskeisiä ja melko tunnekylmiä. Sellainen sosiaalinen karisma asseilta toki puuttuu.
Moni koulusurmaaja muuten on Asperger. Kostetaan kaikille kiusatuksi joutuminen.Tämä vaikuttaa olleen sosiaalinen tyyppi, siitä päätellen, mitä mediaan on vuotanut kavereiden reaktioista ennen ja jälkeen, eli kannustusta on riittänyt sekä että, ennen ja jälkeen teon.
Eikö rikokseen tai väkivaltaan tai murhaan, tai mihin ovatkin sitten yllyttäneet, yllyttäminen ole myöskin rikos? Mikä on kaveripiirin vastuu vai eikö sitä ole, kun ovat alaikäisiä?
Jep aika rakastetulta ennemmin vaikutti kuin hylkiöltä tämä murhaaja. Ja nyt kun viestittelyt tuli ilmi, syykin on selvä, mustasukkaisuus. Ei mikään "kosto kiusaamisesta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ollut asperger, asperger ei ole mikään luokan suosituin hahmo vaan pikemminkin hylkiö. Omaa hyvin heikot sosiaaliset taidot. Tää tekijä taas on ollut kanalaumansa pomo joka on aina saanut mitä halunnut. Osannut pyörittää sitä laumaa voimakkaalla persoonallaan ja tietynlaisella charmilla.
Kyse pikemminkin psykopaatista. https://fi.wikipedia.org/wiki/Psykopatia
Mistä sä tiedät että Hanna on ollut "kanalaumansa pomo"?
Minä en ole se, keneltä kysyt, enkä tiedäkään, mutta on aika harvinaista, että kaverit tukevat tällaisen raa'an murhan jälkeen. Siitä voi pitää sitä aika todennäköisenä.
Ihmettelin että lehdet julkaisevat noita wa-keskusteluja. Niihin ei kai sitten päde kirjesalaisuus tms
"Poliisin esitutkintapöytäkirjan liitteessä on luettavissa WhatsApp- viestiketju, jossa 15-vuotias epäilty purkaa ystävilleen pettymystään, kun hänen ihastuksensa kohteena ollut poika alkoi viettää aikaa toisen, samalla luokalla olevan tytön kanssa.
Ystävät kannustivat vielä yrittämään
18.3. Tyttö purkaa sydäntään: ” se on ruvennu olee aika paljo sillai välkillä yhen mun luoka tytön kaa”..”nii kumminki se on kiinnostunu siitä”..”koska se vähä vaikuttaa siltä”..”enkä kestä jos on”
Ystävät kannustavat tyttöä vielä yrittämään – ettei tämä luopuisi toivosta pojan suhteen. Keskusteluryhmässä joku ehdottaa myös, että A:ta voisi käydä vähän ”tirpasemassa”. Joku ryhmän jäsenistä kysyy, olisiko tytön aika unohtaa poika ja siirtyä eteenpäin ”Jossei se osota kiinnostusta suhun”.
Tyttö vastaa: ” MÄ HALUAN C:N PISTE”
”Mä en kestä”
Keskustelu jatkuu seuraavana aamuna:
”huh ku kuumottaa taas vaihteeks”
” Älä nyt stressaa noin paljo kaikesta”.. ”Kaikki on hyvin, rauhoitu”, ystävä rauhoittelee.
” emmmä pysty olla rauhas koska kuumottaa”
Aamupäivällä, ilmeisesti koulussa tyttö raportoi WhatsApp-ryhmässä, miten A hieroo C:ää. Ystävä lohduttaa tyttöä ja toteaa ”.. kyl ne voi olla vaa kavereita”.
Viestiketju on pitkä ja keskustelu jatkuu iltaan saakka. Tyttö on vihoissaan ja turhautunut. Hän haukkuu luokkatoveriaan (A) ja saa sympatiaa muilta keskustelijoilta.
” Mä en kestä sitä ku se menee aina sen vieree ja sit se hieroo sitä”
Viestiketjussa tytöt pohtivat taas koston mahdollisuutta ja luokkatoverin ”könistelyä”.
” mä en kestä kattoo sitä koulus ku se on nii jeldndnd ja sit se aina C:lle jotaki..”
Tyttö kertoo myös, miten poika jutteli hänelle uskonnon tunnilla.
” se jutteli mulle ja mä olin vaa ihan.. ja sit se katto mua kivasti. MUT SITTE TULI SE SAATANAN AKKA ja rupes puhuu sille ja sit mut unohdettii”
Illalla keskustelu jatkui ja tyttö sanoi:
” MUA EI JYRÄÄ KUKAA” ”OON NII VELMU” EI EDES SE YKS MÖRKÖ”.. ”Se ei mua jyrää, koska mä jyrään sen ja otan C:n.”
Vihanpurkaukset alkoivat uudestaan
27.3. vihanpurkaukset alkoivat uudestaan.
” ku yritän snäppäillä C:lle nii se vaa on tääl paikalla ja samaten se hemmetin A” ”nyt tekis mieli painaa liipasinta”.
Ystävä yrittää rauhoitella tyttöä toteamalla, etteivät C ja A välttämättä keskustelleet keskenään. Tyttö kuitenkin on varma asiasta.
” en kestä” ”ei ne saa jutella” ”en kestä..en kykene.. en pysty.”
Myöhään illalla tyttö sai pojalta viestin, mutta samaan aikaan hän huomasi myös A:n snäppäilevän pojan kanssa”
” NO VOI HELVETTI NY KU NE ON TAAS PAIKALLA” ”en kestä, en kestä, en kestä”.
Seuraava otos ryhmän viestittelystä on päivätty 11. huhtikuuta. Tyttö purkaa viesteissä turhautumistaan.
” no helvetti ku vituttaa.. vois karata.”
Kuulustelussa tyttö kertoi miettineensä kotoa karkaamista.
Tyttö totesi kavereilleen, että välit pojan kanssa ovat lähentyneet. Häntä ahdisti, kun poika oli lähdössä lomamatkalle kahdeksi viikoksi. Tyttö myös arveli, ettei poika pystyisi viestittämään matkaltaan.
” mä en kyl tuu selviimään”..”oikeesti en oo varmaa ikää ollu näi kuses kehenkää”.
Pari viikkoa ennen murhaa, 13. huhtikuuta tyttö toteaa pojan olevan taas liian paljon toisen tytön kanssa.
” mut oli se onneks munki kaa”, hän totesi viestissään.
Ihastus viestitteli uhrille ennen surmaa
Esitutkintapöytäkirjasta selviää, että tyttöjen yhteinen ihastus oli lähettänyt lomamatkaltaan WhatsApp-viestejä uhrille surmapäivänä kello 12.30 aikaan.
Poika oli kertonut ostaneensa tälle tuliaisia. Viestittely oli alkanut päivällä koulussa ja jatkunut vielä, kun tytöt olivat päässeet koulusta ja matkanneet Seinäjoen Jouppiin syytetyn kotiin ja tulevalle surmapaikalle.
Uhri oli ollut WhatsAppissa viimeisen kerran kello 14.38. Siitä 15 minuutin kuluttua syytetty tyttö oli soittanut isälleen ja kertonut surmasta.
Poliisikuulusteluissa tyttöjen ihastus totesi syytetystä, että ”en ollut sen vuoksi B:stä kiinnostunut, että hän ei vain ollut minun tyyppiäni.” Poika myös kertoi, että A oli ”hänelle enemmän kuin ystävä”.
Uhrista käytetty jutussa nimeä A, syytetystä B ja kiinnostuksen kohteena olleesta pojasta C."
Lähde : Iltasanomat.fi http://m.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1448067944916.html
Tietääkö joku, näkeekö esitutkintamateriaalin kokonaisuudessaan jostain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta teini-iästä ei ole kovin kauaa ja kyllä mä muistan, että hormonihöyryissä saatettiin kaveriporukassa kovinkin sanakääntein haukkua esimerkiksi nyt sitä tyttöä, joka on ihastunut samaan poikaan. Mutta kyllähän normaali, täysipäinen ihminen, oli se sitten hormonihöyryinen teini tai aikuinen, ymmärtää, että se on vaan puhetta. Ei meille kenellekään tullut mieleenkään lähteä ketään oikeasti vetämään turpaan tai lahtaamaan.
Jos syytetyn kaverit olisivat tienneet, että samalla kun he puhuvat joukkopieksemisestä ryhmächatissa, googlaa syytetty tappavia myrkkyjä, eivät varmasti olisi sanoneet mitään "kannustavaa". Heille tuo keskustelu oli vaan uhoa, syytetylle ei.Itse asiassa olen vähän eri mieltä. Kyllä tuollainen uhoaminen usein johtaa nuorilla väkivaltaan, onhan näitä hakkaamisia ollut youtubessa ym ja uutisissakin.
Missä vanhemmat näillä kaikilla? Missä rajat? Yksi lapsi voi olla todellakin psykopaatti tai vaikka hyväksikäytetty (en ota kantaa, mutta eihän mikään mahdotonta ole) mutta jos tässähän on ollut kieroutunut ajattelu isommalla joukolla. Eikö kukaan vanhempi ole ollut hajulla noista kirjoitteluista ja pistänyt hommalle stopin? Edes omalle lapselleen kiellon ja rajat. Opettanut oikeaa ja väärää? Tehnyt lasua koko porukasta?
Jos keskustelua on käyty whatsapissa, nuorten omilla puhelimilla, miten ja millä oikeudella vanhemmat niitä olisivat lukeneet? Kyllä mun ja varmasti koko kaveriporukan vanhemmat ovat voineet luottaa meihin 15-vuotiaisiin sen verran, ettei ole tarvinnut erikseen vahdata suunnitteleeko oma lapsi kaverinsa tappamista. Ja niin sen kuuluukin olla. Suunsoittaminen ja toteuttaminen on kaksi hyvin eri asiaa ja etenkin tossa iässä se suunsoittaminen ja kovistelu voi olla "coolia", ei se tee heistä hulluja. Se, että yrität ensin myrkyttää ja sen jälkeen puukotat kaveriasi 16 kertaa sensijaan tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni koulusurmaaja muuten on Asperger. Kostetaan kaikille kiusatuksi joutuminen.Tämä vaikuttaa olleen sosiaalinen tyyppi, siitä päätellen, mitä mediaan on vuotanut kavereiden reaktioista ennen ja jälkeen, eli kannustusta on riittänyt sekä että, ennen ja jälkeen teon.
Jep aika rakastetulta ennemmin vaikutti kuin hylkiöltä tämä murhaaja. Ja nyt kun viestittelyt tuli ilmi, syykin on selvä, mustasukkaisuus. Ei mikään "kosto kiusaamisesta"
Sulla aika heikkoa toi luetun ymmärtäminen. Missään vaiheessa en väittänyt että Hannan teko oli kosto kiusaamisesta :D puhuin YLEISESTI koulusurmaajista. Typerys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pelottavia ovat whatsapp-keskusteluista päätellen jotkut murhaajan kaveritkin. Pitäisi tutkituttaa useammankin pääkoppa kun yllyttävät väkivaltaan.
Onko kyse tämän ajan ilmiöstä: on totuttu saamaan kaikki mitä keksitään haluta, keinoja kaihtamatta, eikä kestetä pettymyksiä?
Siis yllyttävät? Mitä ne puhuvat? Pelottavaa.
Perus pohojalaaslikkoja. Seinäjoella on ankeaa kansaa muutenkin. Masentava kaupunki ja ihmiset.
"Poliisikuulusteluissa tyttöjen ihastus totesi syytetystä, että ”en ollut sen vuoksi B:stä kiinnostunut, että hän ei vain ollut minun tyyppiäni.” Poika myös kertoi, että A oli ”hänelle enemmän kuin ystävä”."
Pojan on täytynyt tajuta, että syytetty on häneen ihastunut. Miksihän hän silti ruokki ihastusta viettämällä aikaa kahden tämän kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä..... Toinen asia mikä mua ärsyttää niin tämä murhaajan iästä jauhaminen! Kuinka hän on vasta 15-vuotias jne... Mitä vittua? 15v ei ole enää mikään lapsi, vaan jo ollut muutaman vuoden teini-ikäinen, rippikoulu ikäinen, mopokortti ikäinen, ainoastaan 3v päässä täysi-iästä enää... Joten kyseessä ei ole todellakaan mikään lapsi, vaan nuori, joka tasantarkkaan on tienyt, että tuulilasinpesunesteen juominen on vaarallista ja voi viedä hengen (vertaa: sama asia kuin pienenä opetettu että sähköpylväisiin ei saa kiivetä, koska siellä virtaa sähköä ja sen takia niissä pylväissä lukee että hengenvaara, koska niihin kiipeily voi viedä esimerkiksi hengen!) ja jo myös tavalliset ja terveet pikkulapset tietää jos on neuvottu että sakset, veitset, ihan sama mikä teräesine tahansa kädessä ei saa juosta, koska jos se osuu toiseen tai itseen voi käydä paha pipi... Niin kyllä tämä murhaaja on tasantarkkaan tiennyt että tarkotus on ollut murhata! Siitä ei ollut koskaan epäilystäkään. Ainut mikä voi vähän lieventää hänen syylisyyttään on tarkasti tutkittu psyykkinen sairaus ja silloin tuomio voidaan antaa ehkä vähän löyhemmällä mittakaavalla.. Mutta muuten murhista, tapoista tuomitut ala-ikäiset henkilöt tulee tuomita aivan samalla asteikolla kuin täysi-ikäisetkin henkilöt!!!!! Teini-ikäisen henkilön saa tuomita aivan täydellä asteikolla murhista/tapoista koska ikänsä puolesta kyllä tietää mitä tekee!!!!! T. 105
No niin. Ihmisen aivot eivät ole vielä valmiit 15-vuotiaalla, vaikkakin moni laissa määritelty kriteeri täyttyykin. (mopokortti, rippikouluikä) Moni 18-vuotiaskin saattaa olla vielä hyvin epäkypsä ja lapsellinen, vaikka muodollisesti onkin "täysi-ikäinen". Saattaa olla tytöllä jotain neurologista häikkää, Asperger tai jokin muu sairaus, niin että on kyvytön tuntemaan minkäänlaista myötätuntoa toista ihmistä kohtaan. Kyseessä on siis sairaus, joka ei parane sillä että mätkitään päähän samalla mitalla, mitä hän teki uhrilleen.
Rangaistusjärjestelmä ei perustu meillä kostomentaliteettiin "silmä silmästä" vaikka se tietysti auttaisi monen sivustakatsojan tunnekuohuihin paremmin kuin pyrkimys kuntouttaa ja pelastaa se, mkä pelastettavissa on, eli tekijän elämä. Uhria mikään ei tuo takaisin.
No oma 15v on välillä kovin lapsellinen. Ei täysin kehittynyt.
Vierailija kirjoitti:
"Poliisikuulusteluissa tyttöjen ihastus totesi syytetystä, että ”en ollut sen vuoksi B:stä kiinnostunut, että hän ei vain ollut minun tyyppiäni.” Poika myös kertoi, että A oli ”hänelle enemmän kuin ystävä”."
Pojan on täytynyt tajuta, että syytetty on häneen ihastunut. Miksihän hän silti ruokki ihastusta viettämällä aikaa kahden tämän kanssa?
Jos tyttö olisi selvästi osoittanut huomiota kahdelle, olisi hänet jo ruodittu täällä...
pojan suhteen akat tulevat päätymään siihen, että hän on epäsosiaalinen mölli, joka ei ymmärtänyt mitään. Vaikka näinhän ei voi olla, ne epäsosiaaliset möllit seurustelevat ja juttelevat tytöille sitten ehkä kolmannellakymmenennellä tai paljon myöhemmin. Peräkammarinpojat voivat alkaa jutella tytöille kuusikymppisenä.
Luokitellaanko asperger pahaksi mielenterveyden häiriöksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäiset ovat laumaeläimiä sanan varsinaisessa merkityksessä. Suosikkityypit voivat olla juuri sellaisia, jotka dominoivat muita. Muut sitten lammasmaisesti haluavat olla hyvää pataa, koska muuten joutuvat kiusatuiksi tai porukan ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla aika heikkoa toi luetun ymmärtäminen. Missään vaiheessa en väittänyt että Hannan teko oli kosto kiusaamisesta :D puhuin YLEISESTI koulusurmaajista. Typerys.
"Hanna voi olla myös asperger" heti ensimmäimen lause.. mut juu ok.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti ajattelee samoin nyt jälkikäteen itsekin :( mutta poika on varmaan ajatellut että koska he ovat kavereita H:n kanssa niin eiköhän ihastus mene ohi. Ei välttämättä ole tiennyt kyseessä olevan NOIN palava ihastuminen
Jos syytetyn kaverit olisivat tienneet, että samalla kun he puhuvat joukkopieksemisestä ryhmächatissa, googlaa syytetty tappavia myrkkyjä, eivät varmasti olisi sanoneet mitään "kannustavaa". Heille tuo keskustelu oli vaan uhoa, syytetylle ei.