Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi verenpainetta pitää seurata kaksi viikkoa?

Vierailija

Aamuin illoin pitäisi mitata. No ostin mittarin ja pari kertaa olen mitannut, lukemat on 117/75, 113/74, 125/71 ja 116/67. Pulssi oli 83, 78, 76, 74. Tarkoituksena on siis selvittää aiheuttaako korkea verenpaine tietyn jutun. Mun mielestä jo neljän kerran mittaus selvitti asian ja tuntuu hieman turhauttavalta kaksi viikkoa mitata kun oire on päällä koko ajan.

Kommentit (9)

Vierailija

Niin ja mittaukseen ryhdyttiin siksi kun mulla on aina karmea valkotakkiverenpaine ja paikan päällä mitattiin 156/jotain. Sydänkin hakkasi siellä melkein sataa.

Vierailija

Ohje, eli otas iisisti ja mittaa vaikka joka toinen päivä, tuo toinen paine vähän korkea,mihin tarviit mittauksia?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ohje, eli otas iisisti ja mittaa vaikka joka toinen päivä, tuo toinen paine vähän korkea,mihin tarviit mittauksia?

Toisesta korvasta kuuluu tauoton jumputus sydämen tahdissa.

Vierailija

Ap:n ikä on 45 vuotta. Mielestäni ei niin pahat paineet että näistä löytyisi selitys tinnitukseen? Alapainekin on periaatteessa normaali vielä kun 85.

Vierailija

Hyvät paineethan sulla on. Onko korvassa vahaa? Mulla se aiheuttaa korvan jumputuksen, paranee heti kun vaha poistetaan (ei poistu itsestään kaikilla). Mutta toisaalta mikset mittaisi kahta viikkoa, helppo hommahan tuo on.

Vierailija

Poistin korvasta vahaa ennenkuin menin lääkäriin siihen tarkoitetulla vahalla. Lääkäri katsoi korvaan eikä ainakaan maininnut vahasta mitään. Sokeria en kauheasti syö muutenkaan, mutta voin tietysti yrittää vähentää entisestään, ei se varmasti haittaakaan. Ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat