Seinäjoen teinimurhaaja yritti ensin myrkyttää kaverinsa, oli suunnitellut sitä jo kuukauden
Kommentit (995)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ymmärtänyt oikein, että tää murhaaja oli avioerolapsi ja asui tj-isänsä kanssa?Jostain tällaisen kommentin luin... lieneekö tietoa vai "tietoa". Entä tietääkö joku, mikä oli murhaajan urheiluharrastus? Näin joukkuekuvan, jossa poseeraa mutta lajista en ole varma. On kai ollut aika kilpailuhenkinen tyttö. Aika helposti löytyypi kuvia osallisista ja tarkka katuosoitekin tapahtumalle... ja miksihän tämä taas minuakin kiinnostaa... jotain niin häiritsevää koko tapauksessa on. Ei voi olla ihan normaali ihminen tuo murhaajatyttö missään tapauksessa. Kyllä siinä on veri roiskunut ja on saanut hakata veitsellä hartiavoimin, pakoon konttaavaa apua anelevaa uhria. Pimeetä! Saankohan unta edes tänä yönä...
Mitenköhän tiukasti kovien arvojen ja kilpailun korostaminen liittyy tällaisiin tragedioihin. Mieleen tulee se kokoomusnuori, joka pisti naisen kylmäksi Laajasalossa. Tänä päivänä kun kovat arvot jylläävät ja inhimillisyys on poljettu rahalle ja menestykselle alisteiseksi, pitäisi kyllä tehdä kaikkensa välittääkseen lapsille myös niitä pehmeämpiä arvoja ja lähimmäisistä välittämistä!
Salibandy oli lajina ja mä en ole kuullut tuosta avioero jutusta, mutta voihan se ollakin. Jotenkin automaattisesti tuli ajateltua, että yhdessä asuu koko perhe omakotitalossaan.
Jänniä nää automaattiset oletukset. Tuolla joku mietti ainoan lapsen asemaa, mutta tuo nyt sitten vielä, jos on asunut vaan isän kanssa. Jos iskä on tj, niin voi tulla pitkiä päiviä ja lapsi olla paljon omissa oloissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin tulla jo sanomaan kuinka TYPERÄÄ on kun liikkeellä näyttää olevan taas yksi typerä, jonka mielestä kaikki muu on typerää paitsi omat ajatukset.
Joo, huomasin saman, että kun pääsin tänne viimeiselle sivulle. Kummasti joillakin on tarve nimitellä toisia typeräksi koko ajan.
Ikävä, että ei osata keskustella asiasta argumentoiden puolesta tai vastaan.
Mielestäni tein kyllä sitäkin, mutta on toki sinun kannaltasi hyödyllistä sivuuttaa tämä tosiasia, mikä on myös yksi virheargumentaation muoto.
Vastapuolen nimittely typeräksi vesittää kyllä sun argumenttien uskottavuuden 100-0, eikö?
Se on sinun - ja varmasti monen muun - mielipide. Omasta mielestäni - ja varmasti monen muun - argumentaationi varsinaisen asiani puolesta oli pätevää riippumatta siitä, että toin samalla esille käsitykseni alkuperäisen argumentin esittäjän älykkyydestä. Minusta viestin sisältö nyt vaan vaikutti vähän yksinkertaisen ihmisen ajattelulta.
Väitän, että et pysty päättelemään tuntemattoman nettikommentoijan älykkyyttä provosoivaan sävyyn kirjoitetun näkökulmakommentin perusteella.[/quote9]
Myönnän, etten siihen pysty. Minusta kuitenkin VAIKUTTAA siltä, että kommentin on kirjoittanut joku vähän näköalattomampi tai älyllisesti vajaavaisempi henkilö.
Minun mielestäni (en siis väitä näin välttämättä olevan) älykäs ihminen (1) ei joudu miettimään tai (2) ainakaan ihmettele, miksi jotkut ihmiset eivät halua kuin yhden lapsen. Minun käsitykseni mukaan älykäs ihminen ei myöskään (3) ajattele, että lapsia olisi tarpeellista hankkia useampi, jotta lapsista olisi seuraa toisilleen. Älykäs ihminen ymmärtää, että lapsi voi saada seuraa muistakin kuin sisaruksistaan.
Minulle on ihan sama, kuinka sivistymättömänä minua pidetään oheisten puheenvuorojeni perusteella. Ja joo, joo, tuskin aloittajakaan välittää minun mielipiteistäni. Saan ne silti sanoa.
Niin, et sinäkään järin älykkäältä vaikuta. Mutta hyvä, että se on sinulle ihan sama.
Pidän itseäni liian älykkäänä, jotta tuntemattomien hyväksyntä kiinnostaisi tai kritiikki hetkauttaisi. Tiedän minulle rakkaiden ihmisten pitävän minua myös älykkäänä ja elämänsaavutusteni arvon, se riittää ja olen niihin tyytyväinen. Mielipiteen- tai ilmaisunvapautta en tietenkään voi keneltäkään kieltää. :)
Googlettamalla sanoilla Seinäjoki murha hanna löytyy murhaajan kuvat. Kuulemma urheilullinen ja kiltti tyttö, sairasta että tuollainen normaali ja kiltin näköinen tyttö voi päässään hautoa jotain tuollaista.
Eivät vanhemmat olleet eronneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ei usko, että esim. osa koulukiusaajista kiusaa kiusaamisen ilosta. Tekoja yritetään ulkopuolelta selittää aina niin, että kiusaajakin on osittain uhri. Näin ei kuitenkaan aina ole, vaan kiusaaja on oikeasti vain ilkeä. Tässä casessa uskon valitettavasti olevan samoin. Teko on tehty täydessä ymmärryksessä ilman mitään mielenhäriötä. Mielentilatutkimuksen tulos tulee ilmi varmaan vasta myöhemmin, mutta en ihmettele jos siinä ei todeta mitään poikkeavaa. Ennemminkin uskon kyseessä olevan älykäs ja kylmähermoinen tyttö psykopaattisin piirtein. Aiemminhan poliisikin on tiedottanut, miten rauhallinen, hyvätapainen ja nimenomaan älykäs tyttö on. Älykkyys on valitettavan usein tunteettomien tappajien perusominaisuus.
Mut eihän tuossa murhassa ole mitään älykästä. Tenavat katsoo takuulla jotain CSI:ta, yksikään älykkö tuon ikäinen ei ole niin tyhmä että kuvittelee että lasinpesuneste jää huomaamatta uhrin elimistössä. Puhumattakaan puukotuksesta omassa kodissa. Veikkaan että ei ehkä ole syyntakeinen ollut, jopa.
Samaa mieltä. Ei kuulosta älykkäältä jälkiseuraamuksia ajatellen. Eihän tuollaista voi peittää. Suunitelmalliselta kyllä.
Mistäs kertoo se, että soitti isälleen, mutta ei lähtenyt pakoon? Vakaasti harkitun surman toteutuksen jälkeen järjissään oleva ottaa hatkat.
Hänen selityksensä oli, että taloon tunkeutui ulkopuolinen tappaja (hmmm.... missäs tää on kultu aikaisemmin). Isä vielä uskoi, mutta poliisi enää ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannan lähipiirissä joku on hyväksikäyttänyt tätä lapsena.
Miksi alapeukut? Itse tiedän tästä aiheesta enemmän koska olen ollut osallisena näissä käsittelyissä. Monella rikostoimittajallakin on tämä hyväksikäyttö jo tiedossa. Keittiöpsykologin ammatilaiset, av-mammat, eivät näköjään kestä omien naurettavien teorioittensa ja "faktatietojensa" sekä näppiksen huutamisensa lomassa oikeaa, parempaa tietoa. Voi teitä, ihan säälittää... enimmäkseen kylläkin huvittaa. Ja eikun alapeukut laulamaan taas! Sillä se mieli paranee.
Minä en ainakaan väheksy tätä tiedonantoa yhtään. Sopisi hyvin kuvaan. Kiinnostaa tietää enemmän, vaikka yksityiskohtia ei tietenkään voi paljastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut? Itse tiedän tästä aiheesta enemmän koska olen ollut osallisena näissä käsittelyissä. Monella rikostoimittajallakin on tämä hyväksikäyttö jo tiedossa. Keittiöpsykologin ammatilaiset, av-mammat, eivät näköjään kestä omien naurettavien teorioittensa ja "faktatietojensa" sekä näppiksen huutamisensa lomassa oikeaa, parempaa tietoa. Voi teitä, ihan säälittää... enimmäkseen kylläkin huvittaa. Ja eikun alapeukut laulamaan taas! Sillä se mieli paranee.
Jos olet ollut osallisena käsittelyissä niin tiedät varsin hyvin ettei sulla ole mitään asiaa kertoa tiedoistasi täällä tai muutenkaan. Ja vielä leveilet sillä miten tiedät enemmän. Naamapalmu.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli mieleen valitettavasti, että onko tyttö aina saanut kaiken sen mitä on halunnut?
Lapsena saanut ne muotilelut ja kaikki mitä on osannut pyytää.
Nyt ei onnistunutkaan pyytäminen joten hän toimi tavalla jonka parhaaksi näki. Ei osannut käsitellä sitä asiaa mitenkään, kun ei ollut kokemusta pettymisestä.
Toisaalta usein myös psyko-/sosiopaatit ovat väkivaltaisesta ympäristöstä, jossa ovat joutuneet pelkäämään vanhempiaan. Esim. Stalin ja Richard Kuklinski.
Noniin, nyt tänään saatiin sitten se mielentilatutkimuksen tulos julkisuuteen... ja niin kuin arvelinkin, ei tämä likka voi olla mitenkään terve! Eikä ollut. Tuloksen ei luulisi yllättävän ketään, se oli aivan arvattavissa kun tuollasen teon meni tekemään. Oikeuspsykiatri totesi näin murhaajasta; Häikäilemätön ja Tunnekylmä. Eniten tässä vaiheessa kuitenkin ihmetyttää se, miten murhaajan perhe jaksaa vieläkin puolustaa tyttöä ja kun tiedetään sekin fakta, että ensikertalaisena ja ikänsä puolesta hän tulisi korkeintaan istumaan vain joku vähän päälle vuoden verran!!! (tälläistä on siis arvioitu.) niin murhaajan perhe oli ensinnäkin julkista oikeudenkäyntiä vastaan, ei edes sen vertaa annettu sympatiaa uhrille! ja nyt murhaajan asianajaja Kaarle Gummerus sanoo sana tarkasti vielä näin; - Meidän vaatimus tulee olemaan se, että (mielentilatutkimuksen) tulos pitää ottaa huomioon rangaistuksen mittaamisessa. Sen on oltava lieventämisperuste rangaistuksen ja vanhingonkorvausten osalta. Niitä on vaadittu kohtuullistettavaksi, kun otetaan huomioon mielentila ja tämän epäillyn ikä, Gummerus kertoo Ilta-Sanomille. < Eli halutaan että murhaajan tuomiota vieläkin alennetaan, samoin vahingonkorvauksia, ihan siis kaikkea!!!!!!!!!! murhaaja siis istuu kohta tyyliin vaan joku n. 6kk vankilassa ja maksaa muutaman satasen murhaamisesta, siihen pisteeseen päin ollaan menossa... Ja aina vaan tuota samaa turhanpäivästä iästä jauhamista kanssa..... Mietin vaan, että miten tuo asianajajakin kehtaa häpäistä itsensä moisella tavalla, täysi riman alitus tuomitsemisessa ja tuo murhaajakin voisi vihdoin ja viimein ottaa vastuun kunnolla teoistaan ja lusia koko kakun rehellisesti mikä sille annetaan, eikä kiemurrella ja kieroilla sitä olemattoman pieneksi! Tuntuu että ei vieläkään uhrin henki paina omallatunnolla, mutta eihän se ihme ole kerta ihminen on tunnekylmä. Tässä nähdään mitä uhri merkkasi, ei yhtikäs mitään ja pian unohtuu että koko ihmistä oli edes olemassa! Murhaaja se senkun porskuttaa vaan eteenpäin. :))))) T. 105
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset osaa olla ihan järkyttävän raakoja... Miten se tuntuukin, että naiset tekee aina ne raaimmat jutut? Ihan nainen olen itsekin, mutta tuolta se tuntuu.
Miksi susta tuntuu siltä? Mustasukkaisuusmurhista on kuitenkin 90 % miesten tekemiä.
Joo siis kyllähän miehet enemmän tappaa, mutta naisilla se tuntuu usein olevan raaempaa ja kiduttavempaa ja suunnitelmallisempaa. Tekeehän miehetkin raakoja juttuja, mutta naisilla se jotenkin menee "yli". On vauvojen pakastajaa, myrkyttäjä hoitsua jne.
Kidutusmurhat on kyllä miesten juttuja, eipä tulle äkkiseltään yhtään naispuolista kiduttajamurhaajaa mieleen, miehiä kyllä monta. Ja viimeisin myrkyttäjähoitsukin on mies.
tampereen paloittelumurhaaja, moninkertainen kiduttaja ja murhaaja, nainen. Riihimäen paloittelumurhissa, missä munat leikattiin irti jne mukana nuori nainen, alle 20 v. Oulun kansainvälisestikin uutisoitu vauvamurhaaja, pahimmat sarjamurhaajalistalla (wiki) oleva helsinkiläinen sairaanhoitaja jne jne jne.
Tämä "tieto" tuntuu nyt leviävän sjoella kulovalkean tavoin. Ei ihme, onhan asian käsittelyssä mukana iso määrä ihmisiä (poliisit, sos. työntekijät, omaiset jne.), eikä kaikilla ole halua pitää salassapitovelvollisuuttaan...
Järkyttävähän tämä on kaikinpuolin.. Järjetön ja silti suunnitelmallinen teko. Oli huhut mitä tahansa tuon tekijän taustoista, hän on mieleltään sairas.
Jos oma lapseni ikinä kykenisi tekemään jonkun noin karmea rikoksen, luulenpa, että olisin lapseni tukena. En lässyttäisi ja mössöttäisi, mutta hän olisi ollut liian eksyksissä ja kokisin kasvattaneeni väärin.
En tekoa lähtisi puolustamaan, mutta lapsen tukena ja läsnä. Sillä ymmärrän tekijän vanhempia ja sitä tarvetta, että oikeuden käynti pyritään pitämään salassa.
Eihän tolla tytöllä ole mikään hyvin, mutta tarviiko kaikkea koko kansan tietää?
Aikuisesta rikoksesta aikuisen tuomio, elinkautinen. Tässä tapauksessa pakkohoitoon loppuiäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset osaa olla ihan järkyttävän raakoja... Miten se tuntuukin, että naiset tekee aina ne raaimmat jutut? Ihan nainen olen itsekin, mutta tuolta se tuntuu.
Miksi susta tuntuu siltä? Mustasukkaisuusmurhista on kuitenkin 90 % miesten tekemiä.
Joo siis kyllähän miehet enemmän tappaa, mutta naisilla se tuntuu usein olevan raaempaa ja kiduttavempaa ja suunnitelmallisempaa. Tekeehän miehetkin raakoja juttuja, mutta naisilla se jotenkin menee "yli". On vauvojen pakastajaa, myrkyttäjä hoitsua jne.
Kidutusmurhat on kyllä miesten juttuja, eipä tulle äkkiseltään yhtään naispuolista kiduttajamurhaajaa mieleen, miehiä kyllä monta. Ja viimeisin myrkyttäjähoitsukin on mies.
tampereen paloittelumurhaaja, moninkertainen kiduttaja ja murhaaja, nainen. Riihimäen paloittelumurhissa, missä munat leikattiin irti jne mukana nuori nainen, alle 20 v. Oulun kansainvälisestikin uutisoitu vauvamurhaaja, pahimmat sarjamurhaajalistalla (wiki) oleva helsinkiläinen sairaanhoitaja jne jne jne.
Unohtamatta Terhi Tervashonkaa
Mikä on mielentilatutkimuksen tulos? Vaikea mielenterveyden häiriö oli jossain. Jotain muuta tiedotettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ollut osallisena käsittelyissä niin tiedät varsin hyvin ettei sulla ole mitään asiaa kertoa tiedoistasi täällä tai muutenkaan. Ja vielä leveilet sillä miten tiedät enemmän. Naamapalmu.
Tämä hyväksikäyttötieto on jo murhainfossakin, eli ei mitään supersalaista. Naamapalmu. Harmittaalo nyt, kun olit väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä hyväksikäyttötieto on jo murhainfossakin, eli ei mitään supersalaista. Naamapalmu. Harmittaalo nyt, kun olit väärässä?
Se on silti edelleen pelkkä huhu. Ei murhainfon "tieto" ole sen virallisempi kuin tieto täälläkään. Tyhmä on se ihminen joka uskoo kaikki keskustelupalstojen "tiedot".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se, että on joku tieto hallussa tarkoita, että sitä saa levittää netin keskustelupalstoilla. Osallisena käsittelyissä ja tietoa tekijän taustoista, et siis pelkkä todistaja edes. Häpeä jos osaat.
Aika erikoista miten paljon sympatiaa tällainen murhaaja aina saa. Suurin huoli kun tämä tekijä pidätettiin oli että jää jälkeen opiskelussaan. Ei sanaakaan uhrin kohtalosta. Koska oli koulussa hyvä niin ihan ok että laski ilmat pihalle koulukaveristaan.
Nyt todettu alentuneesti syyntakeettomaksi joten ei joudu hoitoon mutta saa 25% alennuksen vankeustuomiostaan. Nuorena tehty murha 10v miinus 2.5 v miinus ensikertalaisuus ale 50% ... 3,75v miinus tutkintovankeus = n.1,5 vuoden päästä vapaa...
Onneksi opiskelut eivät häiriinny kovin paljon...
Salibandy on harrastus.