Annatteko koululaisen kuunnella musiikkia samalla kun siivoaa huonettaan?
Olen aina tykännyt ajatuksesta että ensin siivotaan ja sit tehdään muita juttuja, että lapsi oppii siivoamisen olevan normaalia ja se pitää onnistua ilman hauskuutuksiakin. Ja näin meillä on aina tehtykin.
Lapsi pyysi isältään että saisiko kuunnella musiikkia puhelimesta samalla kun siivoaa ja minulle, äidilleen, sanoi että enpä siivoaisi ilman musiikkia.
Tuntuu että mies ei jaksa vaatia lapselta normaalia kotityötä tai ottaa niskoittelua vastaan ja sen takia hyväksyi musiikin kuuntelun.
Nuoremmatkin sisarukset siivoavat ensin ja sitten siirtyvät muihin tekemisiin, olisi mukava että isommallekin opetettaisiin asia samoin. Varsinkin kun näkee että omatoiminen siivoaminen ei ole vielä hallinnassa. Tuntuu että musiikin kuuntelun kanssa ei motivoidu siivoamisesta muuten, haluaisin että lapset pitävät siivoamista normaalina asiana. Kun näen että omatoimisuus kehittyy niin mikäs siinä...
Olemme miehen kanssa eri mieltä ja halusin kysyä teidän mielipidettä... Ehdotin kompromissia että pieniä siivoamisia tekisi vaikka musiikkia kuunnellen mutta isomman siivoamisen tekisi niin kuin kaikki muut, siivotaan ja sen jälkeen pelit, musiikit,leikit... Ei käynyt. Tuntuu että isompi siivoaminen nimenomaan opettaisi kärsivällisyyttä ja motivoitumista, sen järjestyksen saamisen eikä musiikin takia.
Miten teillä tehdään ja opetetaan?
Kommentit (165)
Mä enkyllä itsekään siivoa ilman musiikkia. Suomipoppi meillä pauhaa ja minä hoilotan päälle kun siivoan.
Olenko ainoa joka tajusi tämän provoksi?
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa joka tajusi tämän provoksi?
Wau, oletko keskiverto AV- mammaa fiksumpi? Taputa itseäsi selkään. Kerro miehellesi, niin sekin voi taputtaa!
Tuli mieleen oma äiti, jonka mielestä musiikki on pahasta ja pilaa korvat ja aivot. Paitsi lasten- ja joululaulut, joululaulujenkin piti olla lasten laulamia. Hyi helvetti en kestä vieläkään lasten laulamia joululauluja. Siivoamista inhoan myös yli kaiken, koska äiti oli natsi ja jos jotain teit väärin, seurasi tukkapölly.