Miten itse toimisit seuraavassa joululahjapulmassa?

joulu on taas

Minulla on alakouluikäinen kummilapsi ja hänellä vuotta nuorempi sisarus.

Emme pahemmin ole tuon perheen kanssa vuodessa tekemisissä. Ehkä kerran saatamme nähdä esim; lasten synttäreillä. Ja niitä kertoja mitä olemme synttäreille ylipäätään päässeet menemään, niin en ole koskaan nähnyt antamiamme joululahjoja ( aika usein ollaan joku lelujuttu heille annettu yhteiseksi) esim; lastenhuoneessa. Tietysti ymmärrän, että ei kaikki härpäkkeet voi olla esillä kaiken aikaa ja että kun lapsilla on liuta muitakin joululahjan antajia.

Vaan silloin tällöin tuntuu näin joulun alla, että onko noille lapsille ylipäätään ostettava joululahjaa lainkaan? Kyllähän tuolta perheeltä aina jotain pientä tietysti omille muksuillemme tulee, mutta silti välillä käy noinkin ikävä ajatus mielessä..... Miksi tuhlata rahaa joululahjaan, kun ei siis pahemmin olla koko perheen kanssa tekemisissä vuoden aikana? Vuosia sitten kyselin perheen äidiltä yks'kaks, että voitaisiinko tulla käymään? Ja aina tuli pahoitteluviesti takaisin, että "voi voi olisi ollut kiva nähdä, mutta kun on sitä tätä ja tuota menoa heillä....." Niin en ole enää aikoihin mitään vierailukyselyjä äidille lähettänyt. Tai sitten jos pyydän heitä omien lastemme synttäreille, niin saattaa päivä tai pari ennen tulla viesti, kun " ei nyt päästä, kun lapsilla on nuha tms...."

Tai jos sinusta joululahja nyt vain kuuluu antaa - olipa tilanne mikä hyvänsä - niin mitä sinä itse lapsille antaisit lahjaksi? Ajatuksena se, että on sentään lapsia jollakin tai jotenkin muistettu.

Kommentit (10)

Vierailija

Kummin tehtävä on huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta. Seon vaikeaa, jos et pääse lasta näkemään.

Anna lahjaksi lahjakortti, jossa tarjoudut viemään lapsen kanssasi kirkkoon esim. kauneimpiin joululauluihin, perhemessuun tai muuhun jumalanpalvelukseen. Laita lahjakorttiin aika, päivämäärä ja tapahtuman nimi. Jos lapsen äiti ilmoittaa, ettei lapsi pääse tuolloin, katsot lahjakortin käytetyksi. Laita tarjolle ainakin kaksi aikaa siltä varalta, jos toinen ei sovi.

Toisella kertaa voit ostaa lasten Raamatun, tilata hengellisen kristillisen lehden tai muuta materiaalia, joka suoraan liittyy kummiuteen.

Vierailija

Lahjoja ostetaan jos halutaan ja se tuntuu kivalta. Jos ei tunnu nuin älä osta. Tavara ei ketään nykymaailmassa tee onnelliseksi. Se on niin tavanomaista ja turhaa.

Vierailija

Mäkin tilaisin lehden. Lasten raamattu vois kyllä olla ihan kiva lahja; omat lapsemme ovat sellaisen saaneet kummeilta ja ovat itse asiassa tykänneet!

Vierailija

Just joo. Sama kun anoppi on antanut kaikenlaisia koriste-esineitä ja imeliä tauluja, niin ne pitäisi kaikki olla aina esillä, kun hän tulee kylään. Miten muuten tiedät, ettei antamasi lelut ole esillä, jos et edes käy perheen luona kylässä?

Vierailija

Ei lahjoja ole pakko antaa, mutta olisi ehkä reilua sopia sitten sen ystäväperheen kanssa, että jätetään tänä vuonna lahjojen vaihto väliin. Etteivät he turhaan hommaa teidän lapsillenne mitään.
Mutta jos nyt kumminkin jotain päätät ostaa, niin osta jotakin kulutettavaa. Vaikkapa neljä elokuvalippua tai tilaa lasten lehti. Akkari heille ehkä jo tulee, mutta onhan näitä kaikenlaisia, siitä olisi iloa pidempään. Eikä rasita, jos kotona tuntuu olevan liikaa kamaa.
http://www.lehtikuningas.fi/lapset-ja-nuoret?gclid=CKDDq4milckCFaLpcgodA...

Vierailija

Kyllä sinuna jonkun pienen lahjan antaisin, edes kummitytölle. Ei kannata stressata, lahjan ei tarvitse olla kallis, ei todellakaan. Tusseja kuluu aina, hansikkaita myös.

Vierailija

Minä kutsuisin kylään nyt joulun alla ja sanoisin että siinä samalla voisin kätevästi perheenäidille mukaan viemisiä pukinkonttiin sujauttaa. Jollei vierailua saada sovittua, toteaisin avoimesti että haluaisin myös nähdä kummilasta enkä vain postittaa paketteja.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat