Uskotteko jumalan suureen suunnitelmaan
ja että Pariisin iskutkin ovat ns. part of the plan.
Minä uskon.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Olisi aika kusipää jumala semmoinen. En usko.
Miksi olisi kusipää?
Minä uskon, että näin on.
Näin äkkiseltään vaikuttaisi, ettei sellaista suunnilmaa ole. Tai se on pikkuhönössä raapusteltu post-it-lapulle, joka on nyt hukassa.
Kaikille on kuitenkin ilmoitettu, että kuolevat.
Ainoastaan ajankohta on epäselvä. Miksi siis suuri kiihko?
Vierailija kirjoitti:
Näin äkkiseltään vaikuttaisi, ettei sellaista suunnilmaa ole. Tai se on pikkuhönössä raapusteltu post-it-lapulle, joka on nyt hukassa.
Mistä moiset johtopäätökset?
Itse olen tehnyt juuri päinvastaisia johtopäätöksiä ja päätynyt siihen, että iskut ja kaikki muu paskuus on etukäteen jo suunniteltua.
Kuten Einstein tapasi sanoa, niin maailmankaikkeuden partikkelit ovat järjestyneet juuri siihen järjestykseen, kuin pitääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi kusipää?
No mietipä sitä. Kykenisi estämään asian (jos kerran oli kaikkivoipa Jumala ja tämän kaiken aiheuttanut), muttei viitsi tai halua, vaan aiheuttaa tuskaa ja surua.
Jos se ei ole kusipäistä, niin mikä on....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi kusipää?
No mietipä sitä. Kykenisi estämään asian (jos kerran oli kaikkivoipa Jumala ja tämän kaiken aiheuttanut), muttei viitsi tai halua, vaan aiheuttaa tuskaa ja surua.
Jos se ei ole kusipäistä, niin mikä on....
Jos se on part of the plan?
No en usko kun mitään jumalaa ei ole olemassa.
Case closed.
Saatana on tämän maailman ruhtinas, jos Raaamattuun uskoo.
Jokaisella on kohtalo, mutta Jumalalta tulee vain hyvät asiat. Ihminen vaikuttaa itse myös kohtaloonsa, vaikka Jumala tietääkin jokaisen luodun kohtalon, koska kaiken Luoja tietää kaiken.
Voit valita uskotko Jumalaan, voit valita tapatko, mutta et voi valita tappaako joku kadulla yllättäen. Siksi on myös tuleva elämä, jossa jokainen saa ansionsa mukaan, korvauksen vääryydestä, palkinnon hyvyydestä(vain Jumalaan uskovat) ja kärsimyksen pahuudesta.
Islamin mukaan näin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tehnyt juuri päinvastaisia johtopäätöksiä ja päätynyt siihen, että iskut ja kaikki muu paskuus on etukäteen jo suunniteltua.
Kuten Einstein tapasi sanoa, niin maailmankaikkeuden partikkelit ovat järjestyneet juuri siihen järjestykseen, kuin pitääkin.
Homma on sekaisin. Porukkaa kuolee nälkään ja toiset räjäyttelee muita ihmisiä uskonnon tai muun pilipalihomman nimissä.
Mikähän antaa ymmärtää, että paskuus olisi ennakkoon suunniteltua?
Einstein oli väärässä esim. kvanttimekaniikan suhteen. Jossain toisessa universumissa voi olla asiat toisin. Jos tämä paketti ei pysyisi kasassa, niin eipä olisi Einsteinkaan ollut ihmettelemässä, että jopas nyt on hienosti "suunniteltu" systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on kohtalo, mutta Jumalalta tulee vain hyvät asiat. Ihminen vaikuttaa itse myös kohtaloonsa, vaikka Jumala tietääkin jokaisen luodun kohtalon, koska kaiken Luoja tietää kaiken.
En usko. Pidän jumalaa vastuullisena myös pahoista teoista.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homma on sekaisin. Porukkaa kuolee nälkään ja toiset räjäyttelee muita ihmisiä uskonnon tai muun pilipalihomman nimissä.
Einstein oli väärässä esim. kvanttimekaniikan suhteen. Jossain toisessa universumissa voi olla asiat toisin. Jos tämä paketti ei pysyisi kasassa, niin eipä olisi Einsteinkaan ollut ihmettelemässä, että jopas nyt on hienosti "suunniteltu" systeemi.
Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Pariisin iskuista oli annettu jumalallinen ilmoitus jo vuosia etukäteen.
On helpottavaa olla ateisti. En siis usko mihinkään jumalaan. Uskon siihen, että uskonnot aiheuttavat niin paljon pahaa maailmassa, että jossain vaiheessa ne lakkaavat olemasta. Ihmiset tulevat ymmärtämään, että ilman Jeesusta ja Allahia maailma on parempi paikka elää. :)
Ihminen on vastuussa omista teoistaan. Jos sysää vastuun jollekin ulkoiselle auktoriteetille niin sitten ollaan samalla polulla kuin nämä terroristit. "Jumala auttaa heitä jotka auttavat itseään."
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Pariisin iskuista oli annettu jumalallinen ilmoitus jo vuosia etukäteen.
Jaa, no siinä tapauksessa.... Missähän tämä ilmoitus annettiin?
Vierailija kirjoitti:
On helpottavaa olla ateisti. En siis usko mihinkään jumalaan. Uskon siihen, että uskonnot aiheuttavat niin paljon pahaa maailmassa, että jossain vaiheessa ne lakkaavat olemasta. Ihmiset tulevat ymmärtämään, että ilman Jeesusta ja Allahia maailma on parempi paikka elää. :)
Ei asiat ole noin yksinkertaisia. Aina on olemassa joku ideologia joka saa ihmiset tekemään tyhmyyksiä. Tai joskus tekemään hyvääkin. Ihmisillä on joku psykologinen tarve turvautua erilaisiin ideologioihin.
Kumman suunnitelmaa toteutetaan, Jumalan vai Allahin?