Alhainen testosteroni
Millaisia kokemuksia kun todettu alhainen testosteroniarvo? Mitä lääkettä saitte ja kuinka nopea apu seksuaalisen halun palaamiseen? Vai tämä lopullista (haluttomuus)
Kommentit (13)
Testosteronivaje johtuu kiveksistä, aivolisäkkeestä, verisuonista, mutta myös elintavoista. Virikkeillä voi saada hetkellistä hyötyä.
Ensin kannattaa poissulkumenetelmällä käydä itse ne asiat läpi, mihin voi vaikuttaa.
Korkea hb ja uniapnea sulkee kehon ulkopuolisen teston käytön pois. Toisaalta uniapnea juuri lisää hematokriirin ja hb:n määrää.
Hoito on yksilöllistä, toisilla elämä muuttuu ahdistuksesta iloksi ja joillakin vaikutus on vähäisempi, keho kompensoi tätä.
Kokemuksia ei ole vielä, mutta pistoshoidolla olo kohenee parissa viikossa. Sitä toivon myös itselleni.
Uniapneaa ei ole ja hb normaali. Haluttomuus jo pidempään kuin ei olisi nälkää. Eli seksiä ei ajatuksissa. Stressiä on mutta on ollut vuosiakin eikä pois lähde. Puoliso kärsivällinen mutta kuinka pitkään.
Kuinka hankalaa on saada pistoshoito?
Vierailija wrote:
Jos arvot ei ole alle rajojen toistuvasti, niin lähestulkoon mahdotonta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos arvot ei ole alle rajojen toistuvasti, niin lähestulkoon mahdotonta.
Ei ole ihan noin synkkää. Vaihtelee rajusti lääkäreittäin mitä ajattelevat hoidosta.
Tosin ei minustakaan kannata loppuelämän pistoshoitoa huvikseen rajalla olevilla arvoilla aloittaa. Hoito lamaa kivekset ja jos sen myöhemmin lopettaa niin testot ovat huonommat kuin ennen koko hoitoa.
Olisiko suositella pk-seudulla lääkäriä? Meilä arvot alle suositusten
Vierailija wrote:
Olisiko suositella pk-seudulla lääkäriä? Meilä arvot alle suositusten
Juhana Piha lienee paras, mutta olen pitkään seuraillut, että ottaako hän vielä potilaita vastaan.
Sain Sustanon-reseptin muutama vuosi toisen kiveksen poiston jälkeen. Olo parani ihan vähän muutamassa viikossa, estron nousut ym tasaantui 4-5kk kohdalla. Silloin vaikutuksen varsinaisesti huomasi. Nyt hoitoa takana 7 vuotta, olo on hyvä. Arvot piikkipäivinä(10pv) välillä 20-24 / 350-400, ihan riittävät minulle. Ei tässä enää nuoruuden kilpaurheilupäivien kuntoa voi saada mutta näin 55-vuotiaana on vielä hyvä olo. Yksi lapsikin tuli tehtyä ennen kivessyöpää.
Vierailija wrote:
Sain Sustanon-reseptin muutama vuosi toisen kiveksen poiston jälkeen. Olo parani ihan vähän muutamassa viikossa, estron nousut ym tasaantui 4-5kk kohdalla. Silloin vaikutuksen varsinaisesti huomasi. Nyt hoitoa takana 7 vuotta, olo on hyvä. Arvot piikkipäivinä(10pv) välillä 20-24 / 350-400, ihan riittävät minulle. Ei tässä enää nuoruuden kilpaurheilupäivien kuntoa voi saada mutta näin 55-vuotiaana on vielä hyvä olo. Yksi lapsikin tuli tehtyä ennen kivessyöpää.
Miten toteutat seksuaalisia toimimintoja tämän operaation jälkeen?
Reilun 40 ikävuoden jälkeen useita vuosia väsymystä, aikaansaamatonta oloa, huonoa palautumista urheilusta ja seksihalujenkin hiipumista. Vaikeus oli siinä, että kärsin myös ajoittaisesta masennuksesta, ja oireita oli vaikea erottaa toisistaan. Muutoin olen perusterve, ei ole ylipainoa, en polta ja alkon käyttökin on vähäistä.
Lopulta kyllästyin ja menin työterveyden kautta verikokeisiin. Tulos: testoarvot alle viitearvojen. Verikoe uusittiin ja tulos sama. Ensin käyttöön testolääkitys geelinä, jota käytin reilun vuoden. Se oli kuitenkin sottaista ja tuntui hankalalta. Periaatteessa auttoi, mutta testotaso vaihteli. Eron aiempaan kuitenkin huomasi parissa kuukaudessa.
Lääkäri vaihtoi reseptin Sustanon pistokseen, pistosvälinä 2-4 viikkoa. Kokeilujen jälkeen 2 viikkoa on osoittautunut hyväksi pistosväliksi. Se hoituu työterveydessä. Olo on tasaisesti parempi, jaksan ja saan aikaan enemmän. Olen aloittanut lihaskuntoharjoittelunkin pitkästä aikaa. Myös seksielämä on parantunut: seksi kiinnostaa taas ja erektio on parantunut.
Mikään hokkuspokkus-konsti se ei tietenkään ole, jos elintavat ovat muuten pielessä. Suosittelen kuitenkin selvittämään testoarvonsa ja tarvittaessa hoitamaan ne kuntoon. Turha kärvistellä asian kanssa, johon on saatavissa apua.
Ilmeisesti testojen imeytymisessä on myös yksilöllisiä eroja liitttyen esterehin.
Mikään ei ole lopullista. Jos mielenkiintoa riittää niin pienillä virikkeillä sen saa takaisin.
meillä vaimon kanssa tehty kaikenlaisia pikku eroottisia tuhmuuksia ja sen kyllä huomaa kun testoa rupeaa virtaamaan. En tiedä toimiiko kaikilla mutta uskoisin että kantsii kokeilla.