Nainen vaietkoon internetissä - Ajatuksia palstan nykysensuurista
Olen käynyt Aihe vapaa -foorumilla kymmenisen vuotta, ja viihtynyt palstalla sen monipuolisuuden vuoksi. Mielestäni saman katon alle mahtuvat keskustelut äitiydestä, seksistä, politiikasta, trollit mukaanluettuna. Parhaimmillaan trollit onnistuvat synnyttämään hedelmällistä keskustelua kärjistetyllä provokaatiollaan, koska ei niin pientä pilaa, ettei totta toinen puoli. Ja nimenomaan ärhäkkä keskustelu ja väittely pitää ajatustoiminnan vireessä! Tästä päästäänkin palstan radikaalisti muuttuneeseen moderointiin, joka on tappanut trollit, mutta samalla kaiken muunkin älykkäämmän keskustelun. Nykyään tasapaksut, polittisesti korrektit tai mitäänsanomattomat avaukset ja viestit menevät läpi, muut poistetaan täysin mielivaltaisesti. Vauva.fi on profiloitunut nimenomaan naisvaltaiseksi palstaksi, järjettömän moderoinnin johdosta naisen ääni vaikenee ja jäljelle jää historian hämäristä peräisin oleva tunnelma, jolloin yhteiskunta katsoi ettei nainen ole sukupuolensa johdosta kykenevä koulutukseen ja sitä kautta sivistyneisyyteen. Palstan sensuurin läpäisevät tyhjänpäiväiset tissi- ja laihdutuskeskustelut, jotka vain pönkittävät stereotypioita tyhmistä ämmistä. Raivostuttavaa!
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sensuuria sä nyt tarkoitat. Tätä yhden ketjun politiikkaa vai älyttömien vouhotusketjujen poistoa. Kun osattaisiin oikeasti keskustella ilman jankkausta niin ketjut ehkä pysyis.
Sitä että täällä pysyy vaan juoru- ja pimppikarvakeskustelut, kaikki yhteiskunnallisesti mielenkiintoiset poistetaan. Ja täällä on ollut tosi hyviä kommentteja, mitä on poistettu.
Täällä yhteiskunnallisesti mielenkiintoinen = mamu/muslimi/tappaa/murhaa/islam/syöpä.
Siinähän noi tämän palstan yhteiskunnallisesti mielenkiitoiset aiheet on, mitkä poistetaan.
Höpöhöpö. Jos Pariisissa kuolee 150 ihmistä, niin se on mielestäsi "rasisimia"?
Ja siitä saa keskustella vain yhdessä itäblokin tyyliin moderoidussa ketjussa?
Vähän valoja päälle.
Kysehän ei ole Pariisin tapahtumista, sensuuri tuli jo paljon aiemmin. Nyt vaikka Pariisissa tapahtui kamalia, niin sensuuri pysyy. Aikaisemmat ylilyönnit aiheuttaa sen, että Pariisin tapahtumistakaan ei nyt sitten keskustella. Siinä on nyt ne valot päällä.
Sinun kantasi on siis hyvinkin selvä. Ja ainoa totuus?
Sinun näkökulmasi on ainoa ja oikea hyväksytty, eikä muita mielipiteitä suvaita.
Tämä ilman mitään öyhöttämistä minun osaltani, kykenetkö sinä samaan?
Eihän tuo ole mikään minun kanta, se on fakta mitä tällä sivustolla nyt tapahtuu. En minä siedä sensuuria, mutta kun se nyt on, niin se on ja piste.
Mutta olet kuitenkin ensimmäisenä sanomassa sitä , että hyvä että sensuroidaan rankalla kädellä ja ilmiantamassa viesti jotka eivät sinua miellytä.
Samanlainen meininki oli muinoin Neuvostoliitossa ja Itä-saksassa.
Tähän on siis tyytyminen ja piste?
No en minä ole sanomassa. Täällä kun ei ole nimimerkkejä, niin ei tiedä kuka sanoo mitä. Minun ensimmäinen kommentti oli--->Kysehän ei ole pariisin tapahtumista. En ole ottanut missään kantaa mitä pitäisi sensuroida ja mitä ei. Kerroin vain miksi Pariisin tapahtumista ei nyt keskustella.
ei nyt millään aukea tuo ajatuksenjuoksusi.
ei niin millään.
Olen täysin samaa mieltä.
Kaikki kriittinen, älykäs keskustelu maailmasta poistetaan heti "uhkaavana" vaikka se olisi sisällöltään kuinka laadukasta ja pohdiskelevaa. Ylläpito ei näytä tekevän mitään eroa fiksun ajankohtaisen keskustelun ja "suvakki-unelma-hyysäri" kommenttien välillä.
Nähtävästi täällä tosiaan saisi vain puhua karvoituksesta, tositeeveestä ja suvi pitkäsen huulista, perinteisistä aivottomista "naisten" jutuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sensuuria sä nyt tarkoitat. Tätä yhden ketjun politiikkaa vai älyttömien vouhotusketjujen poistoa. Kun osattaisiin oikeasti keskustella ilman jankkausta niin ketjut ehkä pysyis.
Sitä että täällä pysyy vaan juoru- ja pimppikarvakeskustelut, kaikki yhteiskunnallisesti mielenkiintoiset poistetaan. Ja täällä on ollut tosi hyviä kommentteja, mitä on poistettu.
Täällä yhteiskunnallisesti mielenkiintoinen = mamu/muslimi/tappaa/murhaa/islam/syöpä.
Siinähän noi tämän palstan yhteiskunnallisesti mielenkiitoiset aiheet on, mitkä poistetaan.
Höpöhöpö. Jos Pariisissa kuolee 150 ihmistä, niin se on mielestäsi "rasisimia"?
Ja siitä saa keskustella vain yhdessä itäblokin tyyliin moderoidussa ketjussa?
Vähän valoja päälle.
Kysehän ei ole Pariisin tapahtumista, sensuuri tuli jo paljon aiemmin. Nyt vaikka Pariisissa tapahtui kamalia, niin sensuuri pysyy. Aikaisemmat ylilyönnit aiheuttaa sen, että Pariisin tapahtumistakaan ei nyt sitten keskustella. Siinä on nyt ne valot päällä.
Sinun kantasi on siis hyvinkin selvä. Ja ainoa totuus?
Sinun näkökulmasi on ainoa ja oikea hyväksytty, eikä muita mielipiteitä suvaita.
Tämä ilman mitään öyhöttämistä minun osaltani, kykenetkö sinä samaan?
Eihän tuo ole mikään minun kanta, se on fakta mitä tällä sivustolla nyt tapahtuu. En minä siedä sensuuria, mutta kun se nyt on, niin se on ja piste.
Mutta olet kuitenkin ensimmäisenä sanomassa sitä , että hyvä että sensuroidaan rankalla kädellä ja ilmiantamassa viesti jotka eivät sinua miellytä.
Samanlainen meininki oli muinoin Neuvostoliitossa ja Itä-saksassa.
Tähän on siis tyytyminen ja piste?
No en minä ole sanomassa. Täällä kun ei ole nimimerkkejä, niin ei tiedä kuka sanoo mitä. Minun ensimmäinen kommentti oli--->Kysehän ei ole pariisin tapahtumista. En ole ottanut missään kantaa mitä pitäisi sensuroida ja mitä ei. Kerroin vain miksi Pariisin tapahtumista ei nyt keskustella.
ei nyt millään aukea tuo ajatuksenjuoksusi.
ei niin millään.
Joo minullakaan ei aukea tämä---> Mutta olet kuitenkin ensimmäisenä sanomassa sitä , että hyvä että sensuroidaan rankalla kädellä ja ilmiantamassa viesti jotka eivät sinua miellytä.
1. Kun en ole yhdessäkään kommentissa sanonut, että hyvä kun sensuroidaan.
2. Kun en ole koskaan ilmiantanut yhtään kommenttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän palstan tasosta kerro kaiken oleellisen , että luetuimpia ketjuja tällä hetkellä ovat =
Pesetkö jauhenlihan ennen kypsentämistä?
Oudointa mitä olet uimahallissa nähnyt?
Seiska ja Karalahti.
WT-tosi-tv-wt-sarjat.
Suvi Pitkäsen kumihuulet.
Elämän perseisimmät hetket.
Ja silti ylilaudan jonneille naureskellaan, taitaa pilkka osua mammojen omaan nilkkaan.
Herää! Kaikki poliittiset keskustelut poistetaan niin ei ihmekään että vaan tuollaiset jää elämään.
Niin, koska palstan naiset eivät kykene älykkääseen , järkiperäiseen , meuhaamattomaan keskusteluun. Jäljelle jää sitten Seiska-lehden aiheet.
Mitä tämä siis kertoo palstan käyttäjistä?
Minä olen kyllä rivien välistä saanut sen kuvan, että ne ketjuja sabotoivat hervottomat neekeri-huutelijat ja mv-linkittäjät ovat usein myös miehiä, jotka ovat (valitettavasti) rantautuneet tänne eräiltä muilta sivuilta.
Mita enemman hairikoiva naikkonen yrittaa lietsoa vihaa miesta kohtaan joka ei kelpuuta taman naisen seuraa, sita enemman se viha kaantyy juuri sinua vastaan, hairikkonainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen melko varma, että ne keskustelun pilaavat jankkaajat on suurimmaksi osaksi miehiä.
Tämä. Jankkaus ja asiattomuudet alkoivat, kun miehiä alkoi tulla palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Aihe vapaa -foorumilla kymmenisen vuotta, ja viihtynyt palstalla sen monipuolisuuden vuoksi. Mielestäni saman katon alle mahtuvat keskustelut äitiydestä, seksistä, politiikasta, trollit mukaanluettuna. Parhaimmillaan trollit onnistuvat synnyttämään hedelmällistä keskustelua kärjistetyllä provokaatiollaan, koska ei niin pientä pilaa, ettei totta toinen puoli. Ja nimenomaan ärhäkkä keskustelu ja väittely pitää ajatustoiminnan vireessä! Tästä päästäänkin palstan radikaalisti muuttuneeseen moderointiin, joka on tappanut trollit, mutta samalla kaiken muunkin älykkäämmän keskustelun. Nykyään tasapaksut, polittisesti korrektit tai mitäänsanomattomat avaukset ja viestit menevät läpi, muut poistetaan täysin mielivaltaisesti. Vauva.fi on profiloitunut nimenomaan naisvaltaiseksi palstaksi, järjettömän moderoinnin johdosta naisen ääni vaikenee ja jäljelle jää historian hämäristä peräisin oleva tunnelma, jolloin yhteiskunta katsoi ettei nainen ole sukupuolensa johdosta kykenevä koulutukseen ja sitä kautta sivistyneisyyteen. Palstan sensuurin läpäisevät tyhjänpäiväiset tissi- ja laihdutuskeskustelut, jotka vain pönkittävät stereotypioita tyhmistä ämmistä. Raivostuttavaa!
Miten mulle tulee tunne, että tämä on uhriutuneen miespuolisen hommatrollin kirjoitus ...
Minä ainakin haluan kiittää moderointia, vaikka vielä voisi linjaa kiristää. Uskon, että meitä äitejä, aktiivikeskustelijoita, on tämän linjauksen takana kuitenkin valtaosa palstan käyttäjistä, marginaaliporukan möyhätessä suureen ääneen sitä vastaan. Politiikka kokonaan pois!
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin haluan kiittää moderointia, vaikka vielä voisi linjaa kiristää. Uskon, että meitä äitejä, aktiivikeskustelijoita, on tämän linjauksen takana kuitenkin valtaosa palstan käyttäjistä, marginaaliporukan möyhätessä suureen ääneen sitä vastaan. Politiikka kokonaan pois!
Melko vaarallista puhetta. Politiikka on aihe joka koskettaa meitä kaikkia, ei ole kyse pelkästä mamu-möyhäämisestä. Jos palsta ottaa linjaksi politiikan poissulkemisen, myös keskustelut toimeentulosta, lapsilisistä, hallituksen perhepolitiikasta, koulutuksesta yms. olisi kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Lähes jokaisen suomalaisen naisen äly on laadullisesti aika yksinkertaista, sanoisinko laakereilla lepäävää.
En äkkiä keksi yhtäkään älyllisesti todella rikasta, antoisaa ja moniulotteista julkista naistoimijaa, naisvastinetta Jörn Donnerille. Osasyy on tietysti se, että Suomen älymystö on länsimaaksi melko kapeaa ja köyhää.
Tuo kertoo kyllä sinusta todella paljon enemmän kuin naisista. Ilmeisesti kunnioitat ja arvostat miespuolista puhujaa ja hänen mielipiteitään, ja suhtaudut naisiin kriittisesti ja väheksyen. Sitten ihmettelet, kun kaikki naiset aina puhuvat tyhmiä ja mitättömiä, kun taas maailma on pullollaan viisaita miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes jokaisen suomalaisen naisen äly on laadullisesti aika yksinkertaista, sanoisinko laakereilla lepäävää.
En äkkiä keksi yhtäkään älyllisesti todella rikasta, antoisaa ja moniulotteista julkista naistoimijaa, naisvastinetta Jörn Donnerille. Osasyy on tietysti se, että Suomen älymystö on länsimaaksi melko kapeaa ja köyhää.
Tuo kertoo kyllä sinusta todella paljon enemmän kuin naisista. Ilmeisesti kunnioitat ja arvostat miespuolista puhujaa ja hänen mielipiteitään, ja suhtaudut naisiin kriittisesti ja väheksyen. Sitten ihmettelet, kun kaikki naiset aina puhuvat tyhmiä ja mitättömiä, kun taas maailma on pullollaan viisaita miehiä.
Höpsis. Kunnioittaisin älykkönaisia, jos sellaisia olisi Suomessa edes samassa mitassa kuin älykkömiehiä. Kaari Utrio on lähin vastine älykkönaisesta, mutta hänelläkin on vahvan populistinen sävy proosassaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki äiditkään ole kiinnostuneita vain aivottomista mamma-aiheista. Osa jopa seuraa maailman tapahtumia, eikä vain blogeja.
Ei taida löytyä sellaista naista joka sekkantuu sakkolihaan ja antaa median julkaista siitä siveellisyyttä loukkaava kuva. Olettehan tietoisia miten onneton kyseisen naisen alemä sitten oli seksuaalisesta väkivallasta johtuen?