Olenko huono ihminen koska en meinaa vaihtaa facessa profiilikuvaani väliaikaisesti
Scrollasin Facebookkia ja huomasin että suuri osa kavereistani on vaihtanut profiilikuvansa väliaikaisesti Ranskan väreihin. Itse en ajatellut. Olenko paha?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei ole viisasta ottaa poliittisesti tai uskonnollisesti kantaa, suuntaan tai toiseen, somessa. Kaikki eivät ajattele kannanottoa vain myötätunnon osoituksena.
Kaikki ajattelevat asioita omista lähtökohdistaan. Minä ilmaisen värisymbolilla ainoastaan sitä, että suren hengessäni mukana ihmisten kohtaloa ja heidän läheistensä tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei ole viisasta ottaa poliittisesti tai uskonnollisesti kantaa, suuntaan tai toiseen, somessa. Kaikki eivät ajattele kannanottoa vain myötätunnon osoituksena.
Selventäisikö joku mulle, millaisena kannanottona profiilikuvan vaihtamisen voi nähdä? Mä tulkitsen sen vaan myötätunnon osoituksena tai terrorismin tuomitsemisena. Jälkimmäinen on toki teknisesti ottaen kannanotto, mutta pidän oletusarvona sitä, että terrorismi on useimpien ihmisten mielestä paska juttu.
Osoitat, että et ole rasisti, kuten suurin osa minun kavereistani, jotka vaihtoivat lipun.
Olen nyt useamman kerran lukenut kuinka nämä kritisoijat paasaavat kuinka profiilikuvan vaihtamisesta tai #prayforparis- tägin jakaminen ei auta paskaakaan vaan asialle tulisi tehdä jotain konkreettista sekä täytyisi vaikuttaa jotenkin muuten.
Mitä tulisi tehdä? Pitäisikö vetää taisteluvermeet päälle ja lähteä lahtaamaan terroristeja omin kätösin? Sittenkö voisi sanoa, että asiaan olisi vaikutettu ja asian eteen tehty jotakin?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi minulla tulee tuollaisista profiilikuvista jotenkin tekopyhyyden fiilis... Esim. joku aika sitten kaikilla oli sateenkaarikuva tasa-arvoisen avioliittolain puolesta, mutta asia unohdettiin heti parin päivän päästä. Sama, kun oli vaikka tämä "Je suis Charlie" -juttu. Halutaan näyttää, että ollaan niin myötätuntoisia ja yhteiskuntatietoisia, mutta todellisuudessa asioista ei olla kiinnostuneita eikä mihinkään jakseta vaikuttaa. Joku kuva tai tykkäys Facebookissa ei muuta mitään. Olen ehkä liian skeptinen.
Tuntuu, etteivät ne oikeasti valveutuneet henkilöt harrasta tuollaista?
No nyt olen kanssasi enemmän kuin 100% samaa mieltä. Hyvin kirjoitettu!
No jos se sua noin kovasti vituttaa, niin menenpä heti vaihtamaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi minulla tulee tuollaisista profiilikuvista jotenkin tekopyhyyden fiilis... Esim. joku aika sitten kaikilla oli sateenkaarikuva tasa-arvoisen avioliittolain puolesta, mutta asia unohdettiin heti parin päivän päästä. Sama, kun oli vaikka tämä "Je suis Charlie" -juttu. Halutaan näyttää, että ollaan niin myötätuntoisia ja yhteiskuntatietoisia, mutta todellisuudessa asioista ei olla kiinnostuneita eikä mihinkään jakseta vaikuttaa. Joku kuva tai tykkäys Facebookissa ei muuta mitään. Olen ehkä liian skeptinen.
Tuntuu, etteivät ne oikeasti valveutuneet henkilöt harrasta tuollaista?
Samaa mieltä ja omista fbtutravista selkäänpuukottajatypit ja muista pahaa puhuvat ovat kiireellä ekoina vaihtaneet kuvansa ja ne koiden tiedän olevan empaattisia eivät. Kertoo ehkä jotain tekopyhyydesä tosiaan :-/
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt useamman kerran lukenut kuinka nämä kritisoijat paasaavat kuinka profiilikuvan vaihtamisesta tai #prayforparis- tägin jakaminen ei auta paskaakaan vaan asialle tulisi tehdä jotain konkreettista sekä täytyisi vaikuttaa jotenkin muuten.
Mitä tulisi tehdä? Pitäisikö vetää taisteluvermeet päälle ja lähteä lahtaamaan terroristeja omin kätösin? Sittenkö voisi sanoa, että asiaan olisi vaikutettu ja asian eteen tehty jotakin?
Maailmalla kuolee väkivallan seurauksena ihmisiä joka päivä. Miksi nämä empaatikot eivät laita profiilikuvaksi Afganistanin lippua?
Ollaan vallan helvetin myötätuntoisia ja järkyttyneitä kun jossain länsimaassa tapahtuu jotain. Afganistanissa tai Pakistanissa kuolee tuo 130 normaalina arkipäivänä mutta sille ei kukaan osoita myötätuntoa
En mäkään ole vaihtanut enkä aio vaihtaa. Mua järkyttää ja surettaa ne terrori-iskut, mutta ei vain kuulu mun tyyliin näyttää asiaa vaihtamalla fb profiilikuva. Ja "tyylillä" en nyt tarkoita mitään muotiin tai cooliuteen liittyvää, vaan ettei se ole mun tapani toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selventäisikö joku mulle, millaisena kannanottona profiilikuvan vaihtamisen voi nähdä? Mä tulkitsen sen vaan myötätunnon osoituksena tai terrorismin tuomitsemisena. Jälkimmäinen on toki teknisesti ottaen kannanotto, mutta pidän oletusarvona sitä, että terrorismi on useimpien ihmisten mielestä paska juttu.
Sodanjulistuksena islamille tai iskun tehneelle ISIS:lle. Jos asiaa katsoo ei-länsimaisesta näkökulmasta, kuten valtaosa maailman väestöstä tekee. Kuplan sisällä asiaa toki katsotaan vain eurooppalaisesta näkökulmasta.
Ironista kyllä, omassa fiidissäni profiilikuviaan ovat vaihtaneet sekä nk. suvakit että nk. rasistit. Tosin hieman eri syistä, kuten varmasti osaat arvata.
Onko kellään tullut mieleen, että Ranska itse on ollut Lähi-idässä jo vuosikausia aiheuttamassa kaaosta ja epätasapainoa? Gaddafi piti saada heikennettyä - harmi vain, että hän oli yksi niistä, jotka saivat jotenkin pidettyä nämä isis-hihhulit aisoissa. Nyt terroristit saavat rellestää mielensä mukaan. No, nyt niille on tullut vähän takapakkia, luultavasti Venäjän Gaddafille suunnatun tuen johdosta. Mielestäni on ihan loogista, että terroristit iskivät nimenomaan Ranskaan, onhan kyse yhdestä suurimmista Nato-maista. Poliittisestihan tämä oli lähes itseaiheutettua, kun otetaan huomioon, että Eurooppaan lappaa porukkaa ilman minkäänlaisia henkilöllisyystodistuksia satoja tuhansia. Harmi, että viattomat kärsivät.
Ja itse asiaan: Ei, en ole muuttanut profiilikuvaani. Kuinka moni vaihtoi pari viikkoa sitten kuvansa Venäjän väreihin, kun pommi räjähti koneessa, ja yli 200 ihmistä kuoli? Ai, eikö kiinnosta? Ansaitsivat kuolla, kun on kyse ryssistä? Niinpä niin. Muistutan vielä, että esim. Afganistanissa nuo itsemurhapommitukset ovat arkipäivää, mutta eipä ole sexyä olla kiinnostunut siitä.
Surullista, että valtaosa länsimaalaisista on täysin omaan ajatteluun kykenemättömiä fb-lampaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmalla kuolee väkivallan seurauksena ihmisiä joka päivä. Miksi nämä empaatikot eivät laita profiilikuvaksi Afganistanin lippua?
Hehheh....mulla on yksi kaveri, joka on tehnyt suorastaan taitolajin olla tekemättä mitään kenenkään hyväksi millään tavalla. Olen ollut tukihenkilönä parille vanhukselle vuoden ajan ja kun kerroin kaverilleni tästä, hänen kommenttinsa oli "Mitä tuostakin on hyötyä, sadat vanhukset ovat silti yksinäisiä. Tekopyhää." Ja juu, tälle kaverilleni ei tulisi mieleenkään käyttää omaa vapaa-aikaansa yhdenkään vanhuksen eikä kenenkään muunkaan hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sodanjulistuksena islamille tai iskun tehneelle ISIS:lle. Jos asiaa katsoo ei-länsimaisesta näkökulmasta, kuten valtaosa maailman väestöstä tekee. Kuplan sisällä asiaa toki katsotaan vain eurooppalaisesta näkökulmasta.
Ironista kyllä, omassa fiidissäni profiilikuviaan ovat vaihtaneet sekä nk. suvakit että nk. rasistit. Tosin hieman eri syistä, kuten varmasti osaat arvata.
Lisään vielä, että presidentti Hollande on ilmoittanut meidän taistelevan. Tähän sotaisaan retoriikkaan yhdistettynä lippu on ei-länsimaisesta näkökulmasta erittäin helppo tulkita sodanjulistukseksi.
http://www.worldometers.info/world-population/
Tuossa vähän tilastoa miten nopeasti maailmaan syntyy ihmisiä ja kuinka nopeasti niitä kuolee. Kenellä on aikaa surra tuntemattomia ihmisiä kaiken aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehheh....mulla on yksi kaveri, joka on tehnyt suorastaan taitolajin olla tekemättä mitään kenenkään hyväksi millään tavalla. Olen ollut tukihenkilönä parille vanhukselle vuoden ajan ja kun kerroin kaverilleni tästä, hänen kommenttinsa oli "Mitä tuostakin on hyötyä, sadat vanhukset ovat silti yksinäisiä. Tekopyhää." Ja juu, tälle kaverilleni ei tulisi mieleenkään käyttää omaa vapaa-aikaansa yhdenkään vanhuksen eikä kenenkään muunkaan hyväksi.
Oikein hienosti käsitit pointin väärin. Ja ihan tarkoituksella? Pointtina saattoi olla se, että näitä fb-lampaita ei oikeasti kiinnosta aihe, vaan se on ankkahuulikuva Ranskan väreissä, ja kuinka se nyt on in.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että presidentti Hollande on ilmoittanut meidän taistelevan. Tähän sotaisaan retoriikkaan yhdistettynä lippu on ei-länsimaisesta näkökulmasta erittäin helppo tulkita sodanjulistukseksi.
Juu ei se ihminen parissa tuhannessa vuodessa muutu. Aikonaanhan eräs mies, joka myöhemmin kuoli ristillä juoksi eräänä päivänä kaduilla ja kaateli rahanlainaajien käjuja sun muita nurin. Ihan yhtä julma ihminen on asui se millaisessa "sivistysvaltiossa tahansa". Ranskalla ja italialla oli suurutensa hetket historiassa. Mutta mitä merkitystä niillä nyt on? Patonkeja, viiniä ja pizzaa. Ranskalaiset on loppuunsa aika kiemurtelevaa sakkia. Koko eu rahoittaa niiden sivistysvaltiota ja viininlipityksiä le sitä ja le tätä. Kenellä on oikeus päättää kuka saa tappaa ja kenet?
Ihmisiä kuiolee jatkuvasti maailmassa hirvittävissä olosuhteissa, eikä niistä uutisoida mitään. Heti kun täällä "sivistysmaassa" jotain sattuu niin se on jotain vallan kamalaa ja ihmeellistä. "Eihän tällaista voi sattua." Ihminen ei ole oikeasti paljon ehtinyt muuttua kun kömmittiin ulos luolista ja alettiin viljelemään maata. Sama brutaali olento. Kaikki meistä pystyy tappamaan jo ihan luontaisesti. Tämä nykyinen systeemi ei valitettavasti taida pysya kasassa kauaa ja sitten rytisee taas.... Aina joku haluaa hallita pelolla ja väkivallalla. Ihminen lajina on tullut tiensä päähän jo ajat sitten.
Minä vaihdoin. Suurinpana syynä se, että olen Pariisissa kasvanut ja siellä on paljon ystäviä. Yleensä en jaksa mennä mukaan mihinkään. En vaihtanut sateenkaarilippua tai muutakaan. Oon sen verran paha ihminen, että yleensä ei vaan kiinnosta jos jotain tapahtuu, en jaksa kokea mitään suuria tunteita jonkun homoavioliiton tai maanjäristyksen vuoksi.
Kenellekäs kaikille sinä olet myötätuntosi osoittanut? Vai riittikö sitä yhdellekään?
Veikkaan jälkimmäistä, kun sinulta tuntuu olevan pois sekin, että Ranskan kohtaloa surraan.