Paras ostos ikinä
Listataas tänne hyviä ellei täydellisiä ostoksia tai muita löytöjä!
Itse räpiköin vuosia erilaisten sheivereiden, vahaliuskojen, vaahtojen ja höylien viidakossa kärsien haavoista, ihottumasta, sängestä ja näpyistä.
Ja sitten ostin elämäni ensimmäisen epilaattorin. Ihana laite! Mikä sileys, ei pistelevää sänkeä, ei näppyjä, ei mitään negatiivista sanottavaa! Voi kun olisin kivun peloltani tajunnut kokeilla jo vuosia, vuosia sitten!
Mitä elämää suurempia keksintöjä muut ovat löytäneet?
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että olen kateellinen kaikille joille epilaattori sopii! Minulla muutaman vuoden takainen epilaattorikokeilu päättyi järkyttävään episodiin sisäänkasvaneiden karvojen kanssa about joka toisen karvatupen tulehtuessa. Koko kesä oli pakko olla pitkissä housuissa ja arpien häviämiseen meni vuosi. Yritin vielä toistamiseen (talviaikaan) pienemmälle alueelle, hinkkasin ja rasvasin ennen ja jälkeen ja niin vaan kasvoivat kaikki pirulaiset ihon sisään. Minulla jalkakarvat on ilmeisesti niin ohuet ja taipuisat että kasvavat ihon alle jos vähänkään antaa mahdollisuuksia. Vain ajelu toimii jotenkuten, ja siitäkin iho ärsyyntyy jonkin verran aina.
Sama täällä. Kokeilin kaikkea:kuorintaa ennen epilointia, jälkeen epiloinnin, rasvausta(toki aina), jotain vettä joka muka estäisi sisäänpäin kasvamisen (tilasin ulkomailta)... Kun epilaattorini jostain syystä ei enää varannut akkua eikä sitä voinut käyttää (oli kyllä kallis Braunin yli 100€) on sääret palautuneet vihdoin esittelykelpoisiksi. Oli toisaalta onni että se hajosi.
Aika kamalia kokemuksia monilla tuosta epiloinnista. :s Onneksi en ollut lukenut mitään tällaista ennen kuin kokeilin, en taatusti olisi näine tietoineni uskaltanut koskaan edes yrittää.
Epäreilua, että toiset saa hirveitä riesoja ja toisille ei tuu mitään. En tosiaankaan tajunnut mitään rasvailla tms., sen kun aloin vain nyhtää karvoja irti...
-Ap
safiirikynsiviila. Kesti muutaman vuoden ennen kuin "sanka" halkesi niin piti ostaa uusi. Eipä tarvii kokoajan vaihtamassa kynsiviilaa kun tuo viila kuluu naurettavan hitaasti!
Joku muukin on jo maininnut, mutta suolasaippua. Auttanut rasvaisen ihon ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että moni on kyllästynyt kuulemaan tästä, mutta kuukautiskuppi. Tiedän että se ei sovi kaikille eikä tarvitsekaan sopia, mutta minulle se on ollut yksi parhaista hankinnoista vuosiin. Helpottanut kuukautisten kanssa elämistä monella tavalla.
Tämän innoittamana: Paras hankinta pitkään aikaan: hormonikierukka! Ei huolta vahinkoraskauksista, ei kipuja, ei kuukautisia nyt neljään vuoteen (joten ei siteiden, kuukuppien ym. kanssa pelaamista), ei vaivoja (eikä vauvoja). Aah.
Hyvin leikatut housut, jotka tekevät jaloista vähän pidemmät ja hoikemmat. Sellaisia sattuu vaan tosi harvoin kohdalle, kun kaikkien vartalot ovat erilaisia ja esim. itselläni vyötäröstä hyvä on liian iso muualta ja toisinpäin. Mutta sitten kun hyvät löytyy, niin ostan useamman kappaleen samaa.
Koirani. Paljon enemmän iloa ollut kuin sähköisistä vempaimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että moni on kyllästynyt kuulemaan tästä, mutta kuukautiskuppi. Tiedän että se ei sovi kaikille eikä tarvitsekaan sopia, mutta minulle se on ollut yksi parhaista hankinnoista vuosiin. Helpottanut kuukautisten kanssa elämistä monella tavalla.
Tämän innoittamana: Paras hankinta pitkään aikaan: hormonikierukka! Ei huolta vahinkoraskauksista, ei kipuja, ei kuukautisia nyt neljään vuoteen (joten ei siteiden, kuukuppien ym. kanssa pelaamista), ei vaivoja (eikä vauvoja). Aah.
Itselläni paras "ehkäisyostos" oli kuparikierukka. Hormonipitoisista ehkäisymuodoista sain kaikista vaikean masennuksen lisäksi muita huonoja sivuvaikutuksia..
Mutta pakko sen verran sanoa, että tiedäthän hormonikierukan aiheuttavan muutoksia hajuaistissa niin, että vasten oikeata luontoasi viehätyt sellaisten miesten ominaistuoksuista, jotka EIVÄT ole geneettisesti sinulle parhaita kumppanivaihtoehtoja. Eli sellaiset miehet, jotka oikeasti tuoksuisivat mielestäsi puoleensavetäviltä, eivät kiinnosta sinua niin kauan kun ehkäisynä on hormonipitoinen vaihtoehto. Tämä siis kaikissa hormoniehkäisyissä.
Btw, sinun munasolusi ovat lepäämässä ja jos näin jatkuu tarpeeksi pitkään, se vaikeuttaa myöhemmin sinun mahdollisuuksia ovuloida/tulla raskaaksi. Ei ole kovin tervettä olla ilman kuukautisia, vaikka se mukavalta tuntuukin nyt.
Toki jokaisessa ehkäisymuodossa on haittansa, siitä ei pääse mihinkään, mutta kannattaa oikeasti miettiä millaisia haittoja mikäkin mahdollisesti aiheuttaa ja miten se sitten tulevaisuudessa istuu omaan elämään.
Alapeukkuja varmaan satelee, se suotakoon kun on niin OT. Pakko oli silti asiasta antaa ajatus eteenpäin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että olen kateellinen kaikille joille epilaattori sopii! Minulla muutaman vuoden takainen epilaattorikokeilu päättyi järkyttävään episodiin sisäänkasvaneiden karvojen kanssa about joka toisen karvatupen tulehtuessa. Koko kesä oli pakko olla pitkissä housuissa ja arpien häviämiseen meni vuosi. Yritin vielä toistamiseen (talviaikaan) pienemmälle alueelle, hinkkasin ja rasvasin ennen ja jälkeen ja niin vaan kasvoivat kaikki pirulaiset ihon sisään. Minulla jalkakarvat on ilmeisesti niin ohuet ja taipuisat että kasvavat ihon alle jos vähänkään antaa mahdollisuuksia. Vain ajelu toimii jotenkuten, ja siitäkin iho ärsyyntyy jonkin verran aina.
Sama täällä. Kokeilin kaikkea:kuorintaa ennen epilointia, jälkeen epiloinnin, rasvausta(toki aina), jotain vettä joka muka estäisi sisäänpäin kasvamisen (tilasin ulkomailta)... Kun epilaattorini jostain syystä ei enää varannut akkua eikä sitä voinut käyttää (oli kyllä kallis Braunin yli 100€) on sääret palautuneet vihdoin esittelykelpoisiksi. Oli toisaalta onni että se hajosi.
Aika kamalia kokemuksia monilla tuosta epiloinnista. :s Onneksi en ollut lukenut mitään tällaista ennen kuin kokeilin, en taatusti olisi näine tietoineni uskaltanut koskaan edes yrittää.
Epäreilua, että toiset saa hirveitä riesoja ja toisille ei tuu mitään. En tosiaankaan tajunnut mitään rasvailla tms., sen kun aloin vain nyhtää karvoja irti...
-Ap
Mikä merkki ja mistä kaupasta löytyy samanlainen epilaattori kuin AP:lla? :)
Vaporisaattori. Voi käyttää pajaa huoletta sisätiloissa kun siitä ei jää hajua ja lisäksi vaikutus on kovempi ja pitempikestoisempi kuin savuttelemalla.
antakaa kasvaa;) ei tarvii tulla voorumeille kirjottelee tyhjänpäivästä paskaa! Internetti täyttyy teidän idioottien takia! 8D~ -Dont worry be happy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Mikä merkki ja mistä kaupasta löytyy samanlainen epilaattori kuin AP:lla? :)
Philipsin Satin Perfect. Tuossa oli lisäksi semmoinen patterilla toimiva pikkuvekotin mukana, tarkkaan työhön nääs. :D Ihan Gigantista tilasin.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Robotti-imuri talouteen jossa asuu ragdoll. Ihanaa tulla kotiin kun ei karvapallot leiju vastaan. Tällaiselle viluihmiselle lämpöpeitto.. Siis sähkölämmitteinen. Ihan taivaallinen!
Ootas vaan kun kissasi keksii kakata lattialle ripulit, ja robotti -imurisi Höyläämötie päältä muutaman kerran.
Vierailija kirjoitti:
antakaa kasvaa;) ei tarvii tulla voorumeille kirjottelee tyhjänpäivästä paskaa! Internetti täyttyy teidän idioottien takia! 8D~ -Dont worry be happy
Nonni, tulihan se pakollinen pahan olon oksentaja sieltä. :) Mutta ajatella, vasta sivulla 9!
Joo-o, kyllä nyt on internetti pilalla ja tukossa tään karvap*aska takia, tää on varmaan kauheinta mitä netistä löytyy...
Kirjoitapa jotain oikein älykästä tänne meille idiooteille, niin päästään mekin valaistumaan ja sivistymään. (Mutta lyhyesti, ettei tää netti nyt kumpsahda nurin.)
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla se kyllä toimi mutta silti käytän mieluummin tamponeja. Ne on kyllä helppoja. Särkylääke+tamponi niin kuukautiset ei vaivaa yhtään.
Fjällrävenin toppahame. Aivan ehdoton vaatekappale talvivaelluksilla, sen saa päälle ja pois riisumatta kenkiä. Helppo vetää esim. softsellhousujen päälle jos tarvii lisälämmikettä. Tää on mulla myös kotona jatkuvassa käytössä, helppo kiskasta kalsareiden päälle ku menee ulos, ei tarvi koko ajan olla vaihtamassa housuja. Ja on lämmin, pitää lämpösenä paremmin ku toppahousut :)
Kodinkoneista astianpesukone. Jouduttiin olemaan puoli vuotta ilman ja oli lähellä kertakäyttöastioiden ostaminen.
Toi en iallus oli nutriletin ostaminen. Tosi helposti lähti muutama kg ja muutaman paketin jälkeen teinkin itselleni selvät tavoitteet.
Syön liikaa mutta kun pidän 2 kuuria vuodessa ja samat vaatteet mahtuu.
Hormonikierukka on kyllä aivan loistava ratkaisu. Unohdat nyt, että osa naisista on jo lapsensa tehnyt ja jo parisuhteessa. Mulle kuparikierukka ei sovi vuotoa lisäävän vaikutuksen vuoksi. Mun vuodot on valmiiksi tosi runsaat, hemoglobini n. 100 rautaa syöden ennen ja nyt hormonikierukan kanssa 136. Olen jo 48 ja ehkäisy on todellakin edelleen tarpeen.quote=Vierailija]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni paras "ehkäisyostos" oli kuparikierukka. Hormonipitoisista ehkäisymuodoista sain kaikista vaikean masennuksen lisäksi muita huonoja sivuvaikutuksia..
Mutta pakko sen verran sanoa, että tiedäthän hormonikierukan aiheuttavan muutoksia hajuaistissa niin, että vasten oikeata luontoasi viehätyt sellaisten miesten ominaistuoksuista, jotka EIVÄT ole geneettisesti sinulle parhaita kumppanivaihtoehtoja. Eli sellaiset miehet, jotka oikeasti tuoksuisivat mielestäsi puoleensavetäviltä, eivät kiinnosta sinua niin kauan kun ehkäisynä on hormonipitoinen vaihtoehto. Tämä siis kaikissa hormoniehkäisyissä.
Btw, sinun munasolusi ovat lepäämässä ja jos näin jatkuu tarpeeksi pitkään, se vaikeuttaa myöhemmin sinun mahdollisuuksia ovuloida/tulla raskaaksi. Ei ole kovin tervettä olla ilman kuukautisia, vaikka se mukavalta tuntuukin nyt.
Toki jokaisessa ehkäisymuodossa on haittansa, siitä ei pääse mihinkään, mutta kannattaa oikeasti miettiä millaisia haittoja mikäkin mahdollisesti aiheuttaa ja miten se sitten tulevaisuudessa istuu omaan elämään.
Alapeukkuja varmaan satelee, se suotakoon kun on niin OT. Pakko oli silti asiasta antaa ajatus eteenpäin..
Vierailija kirjoitti:
Fjällrävenin toppahame. Aivan ehdoton vaatekappale talvivaelluksilla, sen saa päälle ja pois riisumatta kenkiä. Helppo vetää esim. softsellhousujen päälle jos tarvii lisälämmikettä. Tää on mulla myös kotona jatkuvassa käytössä, helppo kiskasta kalsareiden päälle ku menee ulos, ei tarvi koko ajan olla vaihtamassa housuja. Ja on lämmin, pitää lämpösenä paremmin ku toppahousut :)
Kiva kuulla käyttökokemuksia tuosta toppahameesta. Olen niitä välillä vähän ihmetellyt kaupoissa. Olen jotenkin ajatellut että vaeltamassa/pulkkamäessä jne pitää näyttää naiselliselta toppahame päällä :) Mutta en tullut ollenkaan ajatelleeksi tuota helppoa puettavuutta. Onko toppahameesi sen verran väljä että pystyt helposti vaikka harppomaan jonkun hankalan kohdan sen kanssa?
Pitkävartinen kenkälusikka - miten niinkin pieni ja edullinen kapine voi olla tarpeellinen.
Toinen loisto-ostos tuli tehtyä yli 20 vuotta sitten, Hackmanin teräs-kupari kattilasarja. Olivat silloin mielestäni kalliit, mutta ovat kestäneet päivittäisessä käytössä loistavasti. Nykyään yhdestä isosta kuparikattilasta saa pulittaa jopa 300-500 euroa.
Vettä pitävä tuulipuku. Täysin sopiva, stretchiä mukana. Riittävän pitkät hihat pyöräilyyn. Alle mahtuu lämmikettä. Loistava hankinta jo vuosia sitten. Tällä pyöräilen sateessa ja tuulessa, teen kävelylenkit ja metsäretket.
Yksi parhaista ostoksista on Nikonin vedenpitävä kamera, jonka ostimme Kreikan reissulle. Niin upeita kuvia ei olisi saanut jos kameraa ei olisi voinut ottaa veteen.
Toinen on Cutrinin Choozism - muotoilusuihke, jolla muuten tikkusuorat hiukseni pysyvät kiharina koko päivän :)