Huominen työpäivä päiväkodissa ahdistaa jo nyt
22 lasta, työkaveri saikulla ja naapuriryhmästä sijainen osan päivää apuna. Mukana ummikkoa ja diabeetikkoa sekä autismi/adhdtutkimuksissa olevia. Desibelit katossa eikä kireän pakkasen vuoksi pääse edes ulos kuin pieneksi hetkeksi.
Kommentit (23)
Ymmärrän tuskasi. Ei käy kateeksi.
Otan osaa... Tsemppiä ja piiiiitkiä "lehmänhermoja"! Pakko vaan yrittää keskittyä työhön.
Vierailija kirjoitti:
Normipoisto.
Ei vaan normiarki päiväkodissa.
Valtavasti voimia sinulle, Ap! Kuulostaa painajaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Normipoisto.
Voisit normisti poistaa itsesi vauvapalstalta.
Muistat kai katsoa että jokainen pukee oman villapuvun!
Huomenta. 2,5h päästä alkava yövuoro lastenkodissa ei ahdista yhtään. 6 nuorta, jotka menee huoneisiinsa klo 22. Sit sohvalla netflixiä 8 tuntia. Välillä pieniä kodinhoidollisia töitä. Aamulla herättelyt, aamupalakamat pöytään, raportointi ja himaan. Tästä "rehkinnästä" su-ma yönä 300e netto.
-yökkö-
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa... Tsemppiä ja piiiiitkiä "lehmänhermoja"! Pakko vaan yrittää keskittyä työhön.
Tärkeintä on, että lapset ovat elsosa ja ettei päivän aikana tapahdu pahempia tapaturmia. Kuka muuten voi viedä lapsen päivystykseen, jos jotain oikeasti tapahtuisi?
Vierailija kirjoitti:
Saikkua?
En ole sairas. Saikutus terveenä ei kuulu tapoihini.
ap
Vierailija kirjoitti:
Saikkua?
Saikkua kun ahdistaa töihin meno? Jo on aikoihin eletty, ei minun nuoruudessani 70-luvulla otettu saikkua jos vähän tuuli vasten kasvoja.
autismi/adhdtutkimuksissa olevia
Siis ihan normaaleja lapsia joille nyt vaan on nykyään tapana antaa diagnoosit sen sijasta, että pidettäisiin niille kuria.
Kuulostaa kamalalta! Koita jaksella.
Olin joskus nuorempana hetken aikaa päiväkodissa töissä ja totesin kiitti mulle riitti. Tämän päivän kaka rat on vielä kamalampia, kun vanhemmat eivät aseta rajoja, pidä kuria, opeta mitä on hyvä käytös jne. Tykkäävät ulkoistaa kasvatuksen.
Ole onnellinen ap että sinulla on töitä.
Kannattaa kysyä itseltään haluaako oikeasti tehdä tuota työtä, jos vastaus on kyllä niin sinun pitää muuttaa asennettasi työhön.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kamalalta! Koita jaksella.
Olin joskus nuorempana hetken aikaa päiväkodissa töissä ja totesin kiitti mulle riitti. Tämän päivän kaka rat on vielä kamalampia, kun vanhemmat eivät aseta rajoja, pidä kuria, opeta mitä on hyvä käytös jne. Tykkäävät ulkoistaa kasvatuksen.
Eli siis vanhemmat ovat vihdoinkin oppineet kasvattamaan lapsensa suositusten mukaisesti. Päiväkodeissa kurin käytöstä luovuttiin jo 10-15 vuotta sitten. Toisaalta lapsi tarvitsee joka tapauksessa kotikasvatuksen ohelle pedagogiikan ammattilaisten tarjoaman varhaiskasvatuksen. Varhaiskasvatus on kiinteä osa lapsen oppimispolkua siinä missä, esi-, alku- ja perusopetuskin.
Itse olet työsi valinnut. Sammu pakkaseen niin loppuu ahdistus.
Normipoisto.