Paras ostos ikinä
Listataas tänne hyviä ellei täydellisiä ostoksia tai muita löytöjä!
Itse räpiköin vuosia erilaisten sheivereiden, vahaliuskojen, vaahtojen ja höylien viidakossa kärsien haavoista, ihottumasta, sängestä ja näpyistä.
Ja sitten ostin elämäni ensimmäisen epilaattorin. Ihana laite! Mikä sileys, ei pistelevää sänkeä, ei näppyjä, ei mitään negatiivista sanottavaa! Voi kun olisin kivun peloltani tajunnut kokeilla jo vuosia, vuosia sitten!
Mitä elämää suurempia keksintöjä muut ovat löytäneet?
Kommentit (195)
En lukenut ketjua, mutta oma paras hankintani tuli tehtyä vajaa puoli vuotta sitten: Kuukuppi. Siitä en enää luovu, ekologinen ja halpa verrattuna muihin kuukautissuojiin. Paras ostos! Kokeilkaapa kellä ei vielä ole, helpottaa huomattavasti elämää.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut ketjua, mutta oma paras hankintani tuli tehtyä vajaa puoli vuotta sitten: Kuukuppi. Siitä en enää luovu, ekologinen ja halpa verrattuna muihin kuukautissuojiin. Paras ostos! Kokeilkaapa kellä ei vielä ole, helpottaa huomattavasti elämää.
Sama, tosin kuppia olen käytellyt jo kuusi vuotta :) Suosittelen minäkin!
Lowan goretex-kengät. Ostin ne sillä mentaliteetilla että en katso hintaa ollenkaan vaan otan sellaiset mitkä tuntuu parhaalta jalkaan. Satasen maksoivat aikanaan ja niillä on monen monituiset metsälenkit rämmitty koiran kanssa kuivin jaloin ja ilman rakkuloita.
Lasinen kynsiviila on paras löytö aikoihin. Ei mene huonoksi ikinä, kunhan vain varjelee särkymiseltä.
Robotti-imuri talouteen jossa asuu ragdoll. Ihanaa tulla kotiin kun ei karvapallot leiju vastaan. Tällaiselle viluihmiselle lämpöpeitto.. Siis sähkölämmitteinen. Ihan taivaallinen!
clas olsonilta pussinsulkijat :D
siis erivärisiä muovisia pötköjä jotka vain laitetaan pussiiin ja naps, pussi on tiukasti kiinni. Myös avatut mehutölkit, kermapurkit jne jotka vain leikataan auki saa näillä suljettua. Kestävät mikron, pakastuksen, konepesun jne. Huippulöytö
Eräässä työpaikassa törmäsin näihin ja totesin erittäin käteviksi, pakko oli hankkia kotiinkin
Kärcherin ikkunanpesin. Loistava!
Liddlin viiden euron rintsikat. jos olisin tiennyt noin hyviksi, olisin ostanut useammat!
ja ne keittoihin tarkoitetut pussit, joissa on perunanpaloja juuresten seassa. minulla on reuma, eivätkä ranteeni kestä kuorimista...
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kukaan joululahjaideoiden kanssa tuskaileva mies ei nyt mene ja osta naiselleen epilaattoria, ne ei meinaan monillekaan naisille sovi, vaikka aloittajalle sopisikin. Itse olen saanut lähtemättömät arvet epilaattorista sisäänkasvaneiden karvojen ja niistä seuranneiden pahojen tulehdusten vuoksi. Enää ikinä en voi kesäisin kulkea sääret paljaina, sen verran karun näköisiä arpia, ja niitä on paljon.
Ei nyt tule mieleen, mikä olisi ehdottomasti paras ostos ikinä, mutta ainakin joka kerran kun laitan ihanan pehmoiset ja jalkoja hellivät mokkaiset Legerot jalkaan, tajuan, että suurin osa kaupoissa myytävistä kengistä on hirveän huonoja jalalle. Legeroihini verrattuna. Laadukas kenkä hemmottelee jalkaa. Tuntuu niin hyvältä kävellä niillä, että alkaa ihan hymyilyttää.
Legerot! Huvikseni kokeilin Legeroja kenkäkaupassa, enkä enää voinut riisua niitä jalasta. Olen kävellyt niillä vuoden ympäri, kesät ja talven. Miten voi olla niin hyvät kengät jalassa?!
Kiitos pesupussi hevostarvikkeille - ja joogatunti vinkeistä!
Biojätepussit, joita myydään rullassa. Siisti ja hyvä tuote.
Bambukerrastot ja -nilkkasukat. Pehmeää ja miellyttävää materiaalia.
Kashmir-neuletakki. Ohutta villaa, joka lämmittää.
Gudrun Sjöden -villatakit. Oikeaa villaa palelijalle.
Flanellilakanat, koska aina on kylmä.
Mokalta näyttävä Ril'sin takki, jonka ostin kolmetoista vuotta sitten. Hihansuut on korjattu ja vetoketju on vaihdettu, mutta silloin kalliilta tuntunut takki on edelleen tyylikäs.
Nastapohjaiset ulkoilukengät.
Internet. Avioituisin, jos voisin. Aiemmin tietoa piti etsiä mm. kirjastoista (lukemalla tai virkailijoille soittamalla) ja kielitoimistosta soittamalla. Nykyisin tietoa saa klikkaamalla ja etsimällä tietoa mm. Wikipediasta. Harkintaa pitää tietenkin käyttää siinä, uskooko löytämiinsä tietoihin.
E-kirjat. Lukijalle kevyt ja helppo tapa lainata kirjoja kirjastosta.
Museokortti, joka on loistava keksintö.
Rautakaupassa myytävät edulliset lämmityspelletit, joita voi käyttää kissanhiekkana. 20 kilon säkki maksaa noin kahdeksan euroa ja kestää kahdella kissalla kuukauden. Kissat vierastivat aluksi tuotetta, mutta tottuivat pian. Rakeista kissanhiekkaa ei ole enää pitkin kotia. Suuremmat jätteet vedän wc:stä alas.
Swiffer-pölyhuiskat.
Onko Legeroissa kapea vai leveä lesti?
Kevyet kengät kuulostavat hyviltä!
Ei ehkä paras ostos, mutta lähellä sitä. Ostin pari vuotta sitten Lidlistä huonekasveja todella edullisesti. Mm. yksi iso traakkipuu + kaksi pienempää, pari ginsengiä, timanttiananas ja onnenbambuja. Samoihin aikoihin ostin pari muuta kasvia kalliilla kukkakaupasta - ne kuolivat yllätysnopeasti, Lidlistä ostetut viihtyy meillä <3.
Nuo vaan tuo kotiin lämpöä, rauhallisuutta ja kuitenkin samaan aikaan energiaa. Tykkään valtavasti ja hetkeäkään ei ole kaduttanut.
Merinovillakerrasto sekä merinovillainen välissä itselleni ja lapselle. Ollaan molemmat vilukissoja ja ulkoilut ovat olleet tuskaa aina +10 kylmemmälle kelillä. Nyt pysytään lämpimänä, eikä tarvitse vaihtaa vielä toppaan.
Rosemunden silkkineuletopit, joita minulla on monessa värissä. Näitä saa nykyään Stockaltakin, mutta itse tilasin näitä 4-5 vuotta sitten valmistajan omilta sivuilta: http://www.rosemunde.com/long-lace-top-round-neck-in-silk-mix-longer-li…
Ohjeen mukaan nämä pitäisi pestä käsin, mutta itse olen heittänyt nämä pesupussissa 40 asteen pyykin sekaan, eivätkä ole menneet miksikään. Topit näyttävät pesun jälkeen kutistuneita, koska ribbineule menee kasaan, mutta venyvät jälleen käytössä entiselleen. Nämä ovat ihanan tuntuisia iholla ja pinta on täysin nypytön vielä vuosien jälkeen. Ainoastaan pitsistä on saanut leikata joskus pari langanpätkää, mutta sekin on säilynyt yleisesti ottaen hyvänä.
Käytän näitä näin viileään vuodenaikaan lähes päivittäin. Kun ihoa lähin kerros on hengittävää luonnonkuitua, pysyy lämpimänä vaikka missä säässä. Koska nämä ovat kauniita, ei myöskään haittaa, jos vaate näkyy esim. neuletakin alta.
Paljon on tullut kivoja, tarpeellisia ja jopa loistavia vinkkejä, kiitos!
Ja uskomatonta mutta näköjään mahdollista jopa av:lla: kahdeksan sivun mittainen ketju, jossa on pelkästään asiallisia, ystävällishenkisiä ja hyväntuulisia viestejä. Palautitte uskoni ihmiskuntaan! :)
Lisää vaan vinkkejä, täältä saa varmaan hyviä joululahjaideoitakin. (No sitä epilaattoria ei ehkä kannata, kuten joku jo sanoikin...)
-Ap
Täältä myös ääni Icebug-kengille! Mulla tosin kävelykengät, ei juoksemiseen. Niillä ei voi kaatua vaikka olisi kuinka liukasta! Ja vedenpitävät. En kyllä käyttäisi muuten kuin ulkoiluun ja kävelylenkkeilyyn, ei oikein sovi "ihmisten ilmoille".
Tempurin 7cm paksu patja. Selkä- yms. vaivat vähentyneet huomattavasti. Hinta kirpaisee kovasti, mutta jos vain on varaa niin kannattaa panostaa hyvään patjaan etenkin jos on taipumusta selkävaivoihin yms.
Kirkasvalolamppu tuntuu mullakin auttaneen kaamosväsymykseen.
Sipulin pilkkomiseen sellainen niksi, että laitetaan sipuli veteen lillumaan ennen leikkausta. 10min riittää ja se helpottaa kuorien irrottamisessa eikä ota silmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi, tehnyt kuukautisista tosi helpot ja voi uida jne. ei tunne veren valumista.
Totta puhut! Ostin taas muutaman vuoden tauon jälkeen ja muistin samantien, miten mukava ja helppo kuukuppi on! Ihan toista, kuin epämukavat siteet, jotka mulla ainakin falskaa. Tamponeja taas en ole uskaltanut vuosiin käyttää, koska kuulemma voivat aiheuttaa endometrioosia. Kupin ei pitäisi aiheuttaa sitäkään.
Miten toi kuukuppi toimii? Pysyykö paikallaan?
Marimekon trikookankainen pussilakanasetti. Kallis on, mutta tuntuu taivaalliselta unta odotellessa.