Paras ostos ikinä
Listataas tänne hyviä ellei täydellisiä ostoksia tai muita löytöjä!
Itse räpiköin vuosia erilaisten sheivereiden, vahaliuskojen, vaahtojen ja höylien viidakossa kärsien haavoista, ihottumasta, sängestä ja näpyistä.
Ja sitten ostin elämäni ensimmäisen epilaattorin. Ihana laite! Mikä sileys, ei pistelevää sänkeä, ei näppyjä, ei mitään negatiivista sanottavaa! Voi kun olisin kivun peloltani tajunnut kokeilla jo vuosia, vuosia sitten!
Mitä elämää suurempia keksintöjä muut ovat löytäneet?
Kommentit (195)
Kuivausrumpu! Vastustin tosi pitkään sen hankkimista, koska mielestäni se oli epäekologinen. Ostimme lopulta Mielen lämpöpumppukuivausrummun. Loistava hankinta: kuivaustilaongelmat poistuivat, asumisterveys parani (kylppärissä oli liian kosteaa, olisi voinut homehtua ennen pitkää), pyykätä voi useamman koneellisen päivässä... Hätätapauksessa likaisen vaatteen saa puhtaana käyttöön saman päivän aikana. Muutkin Mielen kodinkoneet ovat olleet loisto-ostoksia (astianpesukone, pyykkikone ja jääkaappi).
Vierailija kirjoitti:
Kuivausrumpu! Vastustin tosi pitkään sen hankkimista, koska mielestäni se oli epäekologinen. Ostimme lopulta Mielen lämpöpumppukuivausrummun. Loistava hankinta: kuivaustilaongelmat poistuivat, asumisterveys parani (kylppärissä oli liian kosteaa, olisi voinut homehtua ennen pitkää), pyykätä voi useamman koneellisen päivässä... Hätätapauksessa likaisen vaatteen saa puhtaana käyttöön saman päivän aikana. Muutkin Mielen kodinkoneet ovat olleet loisto-ostoksia (astianpesukone, pyykkikone ja jääkaappi).
Kuivausrumpuajatusta minäkin olen pyöritellyt pitkään ja hartaasti. Pitää ottaa uudelleen tarkempaan syyniin ja mittailla kodinhoitohuoneen kaapistoja sillä silmällä...
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Pitkävartinen kenkälusikka - miten niinkin pieni ja edullinen kapine voi olla tarpeellinen.
Toinen loisto-ostos tuli tehtyä yli 20 vuotta sitten, Hackmanin teräs-kupari kattilasarja. Olivat silloin mielestäni kalliit, mutta ovat kestäneet päivittäisessä käytössä loistavasti. Nykyään yhdestä isosta kuparikattilasta saa pulittaa jopa 300-500 euroa.
Ei ymmärrä. Mun teräskattilat on kestäny 20 vuotta ja tuskin ne ruostuu ennen eläkeikää.
Vierailija kirjoitti:
Vettä pitävä tuulipuku. Täysin sopiva, stretchiä mukana. Riittävän pitkät hihat pyöräilyyn. Alle mahtuu lämmikettä. Loistava hankinta jo vuosia sitten. Tällä pyöräilen sateessa ja tuulessa, teen kävelylenkit ja metsäretket.
Voi voi .. etkö yhtään viitsisi säästää kanssaihmisten silmiä.
66-tuumainen huippu lcd led-tv full hd ominaisuudella. Tästä ultra ohuesta 66 tuuman 10 hertzin virkistystaajuudella varustetusta telkusta seuraan suosikkisarjojani milloin haluan. Tässä huippu tv:ssä yhdistyvät kodin viihdekeskus ja televisio. Maksullisten kanavien kautta näen monista palkituista sarjoistaan tunnetun HBO:n uusimmat huippusarjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fjällrävenin toppahame. Aivan ehdoton vaatekappale talvivaelluksilla, sen saa päälle ja pois riisumatta kenkiä. Helppo vetää esim. softsellhousujen päälle jos tarvii lisälämmikettä. Tää on mulla myös kotona jatkuvassa käytössä, helppo kiskasta kalsareiden päälle ku menee ulos, ei tarvi koko ajan olla vaihtamassa housuja. Ja on lämmin, pitää lämpösenä paremmin ku toppahousut :)
Kiva kuulla käyttökokemuksia tuosta toppahameesta. Olen niitä välillä vähän ihmetellyt kaupoissa. Olen jotenkin ajatellut että vaeltamassa/pulkkamäessä jne pitää näyttää naiselliselta toppahame päällä :) Mutta en tullut ollenkaan ajatelleeksi tuota helppoa puettavuutta. Onko toppahameesi sen verran väljä että pystyt helposti vaikka harppomaan jonkun hankalan kohdan sen kanssa?
Joka tapauksessa luulis että vittua kylmää, olkoon mikä softsell, koska hamonenkuitenkin vuotaa alhaalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fjällrävenin toppahame. Aivan ehdoton vaatekappale talvivaelluksilla, sen saa päälle ja pois riisumatta kenkiä. Helppo vetää esim. softsellhousujen päälle jos tarvii lisälämmikettä. Tää on mulla myös kotona jatkuvassa käytössä, helppo kiskasta kalsareiden päälle ku menee ulos, ei tarvi koko ajan olla vaihtamassa housuja. Ja on lämmin, pitää lämpösenä paremmin ku toppahousut :)
Kiva kuulla käyttökokemuksia tuosta toppahameesta. Olen niitä välillä vähän ihmetellyt kaupoissa. Olen jotenkin ajatellut että vaeltamassa/pulkkamäessä jne pitää näyttää naiselliselta toppahame päällä :) Mutta en tullut ollenkaan ajatelleeksi tuota helppoa puettavuutta. Onko toppahameesi sen verran väljä että pystyt helposti vaikka harppomaan jonkun hankalan kohdan sen kanssa?
Joka tapauksessa luulis että vittua kylmää, olkoon mikä softsell, koska hamonenkuitenkin vuotaa alhaalta
Tossa mun hameessa on vetoketjut sivuilla, joten sitä on helppo säätää, jos tarttee ottaa pitkää askelta ni vetää ne vaan ylös asti auki.
Ja ei, ei kylmää vittua, kerrospukeutumisen perusteet ei taida olla sulla hanskassa?
Karvapoistoon tämäkin liittyy: Furminaattori, onhan se kallis, mutta hintansa väärti ja kestää varmasti monta koiraa ja sen jälkeen sen voi antaa lapsille perinnöksi. Meillä perusharjat ei toimi, kun ottaa vaan pintakarvaa pois. Nyt ollaan päästy vuosia vanhoihin villakerroksiin käsiksi ja koira on ihan erilainen :)
Toki sen kanssa pitää olla varovainen, ettei koirasta tule kaljua.
HDMI-kaapeli oli aika kova. Läppäri kiinni telkkuun ja Netflix rullaamaan.
Monitoimikone on ihanuutta. Olin niin onnellinen kun äiti antoi omansa minulle. Leipominen on helpompaa, ei tartte sipulia pilkkoa edes ja tosi heitän sinne marjoja/hedelmiä ja rahkaa, tosi hyvä välipala. Varsinkin kun usein tulee syötyä liian vähän protskua kun en lihaa syö juuri lainkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkävartinen kenkälusikka - miten niinkin pieni ja edullinen kapine voi olla tarpeellinen.
Toinen loisto-ostos tuli tehtyä yli 20 vuotta sitten, Hackmanin teräs-kupari kattilasarja. Olivat silloin mielestäni kalliit, mutta ovat kestäneet päivittäisessä käytössä loistavasti. Nykyään yhdestä isosta kuparikattilasta saa pulittaa jopa 300-500 euroa.
Ei ymmärrä. Mun teräskattilat on kestäny 20 vuotta ja tuskin ne ruostuu ennen eläkeikää.
Lähinnä tarkoitin sitä, ettei mulla olisi nyt varaa ostaa noin kalliita kattiloita. Hinnat on nousseet suhteessa ihan pilviin. Silloin neljän kattilan sarja maksoi muutaman satasen (markkaa) Stockan tarjouksessa. Nyt vastaava setti maksaisi reilusti yli tuhat euroa.
Antiikkihuonekalut ja -esineet ja muutkin menneiden aikojen tavarat. Laadukkaita, kauniita, kestäviä ja eivät menetä arvoaan vaan päin vastoin.
Hulluilta päiviltä ostetut halvat lennot Aasiaan.
Real Techniquesin silmämeikkisetti nimeltä Starter Kit. Ei yhtään turhaa sutia, mieletön hinta-laatusuhde. Jäljestä tulee ihan airbrushed näköistä. Ostakaa leidit tää, kaikki kaverinne alkaa kysellä kuka teidän meikin on tehnyt!
Sivuilta löytyy myös tutoja.
Esteettinen hammashoito, hampaiden oikaisu muovipaikka-aineella. Edullista ja hyvä lopputulos.
Amazon Kindle Paperweight. Edut:
Taustavalon takia voi lukea sängyssä kun toinen nukkuu
Voi lukea kirkkaassa aurinonvalossa
Älyttömän kevyt, mahtuu käsilaukkuun
Saa ladattua tuhansia kirjoja
Halpoja e-kirjoja Amazonilta ja jopa Elisasta
Ei tarvii matkoille raahata kirjakasaa
Lukemiseen tulee himo!
Ei rasita silmiä, ei sinistä taustavaloa
Itsekin perinteisen kirjan ystävänä olin skeptinen, mutta tää on aivan mahtava.
Pehmeä jousipatja älyvaahtooetarilla. Selkäkipuni ovat historiaa. Kovassa sängyssä selällään nukkuminen sai minut heräämään selkäkipuun.