Ranskassa ilmeisesti terrori-iskuja
Kommentit (520)
Ihmisiä on kerätty jalkapallostadionille, stadionilla 70 000 katsojaa.
Ranskan poliisin uusin tieto 30 kuollutta, ilmeisesti paljon enemmän.
Uusin tieto 35 kuollutta, Ranskan armeija on käsketty kaduille.
100 panttivankia teatterissa, saa nähdä, mitä vaativat vai pistävätkö vain näyttävästi kylmäksi.
60 kuollutta, uusia iskuja, USA pitää iskuja organisoituina. Panttivankitilanne on ilmeisesti paikassa, jossa on esiintymässä jenkkibändi.
Sky News Live suorana Pariisista: https://www.youtube.com/watch?v=y60wDzZt8yg
Ainakin kolme kohdetta, automaattiaseilla aiheutettiin suurimmat vahingot. Noin 100 panttivankina edelleen. Tekijöistä ei virallisesti tietoa.
- Bataclan Theatre, Eagles of Death Metal band konsertti, panttivangit ja räjähteitä.
- Baari jalkapallostadionin vieressä, iso räjähdys
- ravintola, johon ammuttiin automaattiaseilla
Virallisesti 35 kuollutta, spekuloidaan 60 kuolleesta.
Kuusitoista tuntia sitten USA:n viranomaiset vahvistivat että ISIS terroristi Jihad John eli Mohammed Emwari kuoli lennokki-iskussa.
Hollande pitää puhetta. Kaikki mahdolliset mobilisoitu. Erityistila julistettu, osia kaupungista eristetty. Lisäksi koko maan rajat suljettu.
Sanokaa mun sanoneen, että isis..
Hollande kertoi, että iskut ovat yhä meneillään. Huhut kertovat, että teatterissa teurastetaan pankkivankeja yksi kerrallaan, ulos lähetetty viestejä ja pyydetty rynnäkköä.
Minä veikkaan että tekijä on Isis. Ei tässä likiaikoina mikään muu ryhmittymä ole tehnyt terrori-iskuja Euroopassa.
WraithTodd kirjoitti:
Minä veikkaan että tekijä on Isis. Ei tässä likiaikoina mikään muu ryhmittymä ole tehnyt terrori-iskuja Euroopassa.
Kiinnostavinta mulle tässä on se, tulevatko nämä Ranskasta/Euroopasta vai Euroopan ulkopuolelta.
Onko tämä myöhempien sukupolvien radikalisoitunutta väkeä?
2 itsemurhaiskuja, plus yks pommiräjähdys ainakin.
Konserttitaloon meni useita , hyvin nuoria miehiä, osa ei naamioituneita.
Alkoivat ampua umpimähkään kohti ihmisiä.
Latasivat kalashnikovin 3 krt ...
...
Ennennäkemätöntä terrorismia, sanoo Hollande.
Nyt uutisoidaan seitsemästä iskupaikasta.
Teatteriin/konserttiin tehty rynnäkkö. Uhreja ja haavoittuneita tuodaan ulos, terroristeista ainakin kaksi kuollut.
Kerrotaan kymmenistä kuolleista teatterissa/konsertissa.
Ihmettelin jo, miksi poliisi ei iske Bataclaniin, niin kuin aktiivisen ampujan tapauksessa tulee tehdä, mutta media olikin raportoimatta rynnäköstä. Ihan hyvä.
Ranskaan on julistettu kansallinen hätätila viimeksi vuonna 1945.
Jo vähintään 26 kuollutta.