Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei tarvii olla painoindeksin mukaan alle 25 vaan tärkeämpää

Vierailija

Vyötärön ja lantion suhde. http://m.iltalehti.fi/laihdutus/2015111020641816_lh.shtml olen ylipainoinen mut onneksi suhde on suuri. Lantio 113cm ja vyötärö 73 cm. Paljon terveellisempi asia kuin olla painiindeksiltä sopiva.

Kommentit (9)

Vierailija

Tuo on kuitenkin enempi syntymäominaisuus ja siihen ei paljoa pysty vaikuttamaan. BMI:tä pystyy itse säätelemään. Joten helppohan se on luontaisilla ominaisuuksillaan päteä....

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuo on kuitenkin enempi syntymäominaisuus ja siihen ei paljoa pysty vaikuttamaan. BMI:tä pystyy itse säätelemään. Joten helppohan se on luontaisilla ominaisuuksillaan päteä....

En mitään päde. Kiva vaan lukea tällaistakin kun aina saa haukut lihavuudesta. Vatsan kokoon voi helposti vaikuttaa ruokailulla ja liikunnalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nainen, niin aika saatanan kummallisen perimän olet saanut jos koet alle 80 cm vyötärön hankalaksi ylläpitää :-D 80 cm on naisilla se riskiraja, jota ei saisi ylittää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos olet nainen, niin aika saatanan kummallisen perimän olet saanut jos koet alle 80 cm vyötärön hankalaksi ylläpitää :-D 80 cm on naisilla se riskiraja, jota ei saisi ylittää.

Tuskin kovin kummallisen, mutta vähemmistönä olevan. Ei tartu läski reisiin, eikä takamukseen, vaan änkeää vyötärölle. Lantio on vielä kapeahko, ja kiusana fyysinen vamma, joka estää aika hyvin vatsan täsmäjumpat, niin helpompi on vaan säätää BMI:tä kuin tuota vyötärö/lantiosuhdetta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tuskin kovin kummallisen, mutta vähemmistönä olevan. Ei tartu läski reisiin, eikä takamukseen, vaan änkeää vyötärölle. Lantio on vielä kapeahko, ja kiusana fyysinen vamma, joka estää aika hyvin vatsan täsmäjumpat, niin helpompi on vaan säätää BMI:tä kuin tuota vyötärö/lantiosuhdetta.

No, siinä tapauksessa sinulla on kova työ pitää se siinä alle 80 cm. Ihan sama säädätkö BMI:n kanssa, jos se rasva kerääntyy juuri vyötärölle olet riskiryhmässä sairastumiseen.

Vierailija

Jokin aika sitten tuli televisiosta dokumentti, jonka mukaan painoindeksillä tai rasvaprosentilla ei ole juurikaan yhteyttä sairastuvuuteen tai kuolleisuuteen. Sen sijaan tärkein terveyttä ja pitkää elinikää selittävä tekijä on hapenottokyky rasituksessa eli hyvä kunto. Myös lihavien joukossa on hyväkuntoisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kukas sen kieltää?

Vierailija

Neljän lapsen jälkeen se 80 senttiä ei itselleni ole ollut mikään itsestäänselvä juttu, vaikka lantio onkin vain 93 cm. Joten turha päivitellä sitä, miten naisella voi olla pullukka maha. Todella monella on. Oikeasti usein käytetään rajoina myös naisille 90 cm, ja miehille 100 cm, tai puolet pituudesta, joka itselleni olisi noin 85 cm, ja jo paljon helpompi alittaa reilusti.

Vierailija

BMI 20, rasvaa reisissä, vyötärö ohut ja olen lähes rinnaton. Pienet omiin kämmeniin sopivat  rinnat. Ikää yli 40v ja siltikin olen tyytyväinen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat