Muistaako joku vielä lankapuhelimensa numeron ulkoa?
Tuli muistettua aikanaan uskomattoman paljon puhelinnumeroita.
Kommentit (44)
Ihmisten ÄO laskee kun ei tarvitse enää muistaa puhelinnumeroa.
Kyllä. Muistan edelleen suurimman osan kavereiden ja sukulaisten lankanumeroistakin. Kännykkänumeroita en juuri lainkaan.
Muistan omani, pappani, enon, tädin, sedän, kolmen koulukaverin, ensimmäisen tyttöystäväni ja toki vanhan työnumeroni. Kaikki turhaa painolastia.
Muistan. Muistan edelleen myös tärkeimpien kontaktieni kännykkänumerot, käyttötilieni numerot jne. Olen aina ollut hyvä muistamaan numeroita ja osoitteita sun muuta "turhaa".
Muistan lapsuudesta liki 50 vuoden takaa puhelinnumeromme, mutta en muista omaa aikuisena ollutta numeroani.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten ÄO laskee kun ei tarvitse enää muistaa puhelinnumeroa.
Kyllähän nykyään tarvitsee muistaa ainakin saman verran salasanoja. Tuskin siis kumpikaan vaikuttaa ÄO:n, mutta muistamisen määrä ei mielestäni ole vähentynyt.
Muistan pari omaa numeroa ja parin kaverin numerot. Lankapuhelin oli jotenkin mukavampi kuin kännykät.
Kyllä, ilman muuta. Viimeksi olen tarvinnut kotinumeroani 1980-luvulla. Muistan myös edesmenneen isoäitini lankapuhelinnumeron.
En muista. Monen kaverin numeron kyllä muistan edelleen. Kotiin tuli soiteltua niin harvoin, ettei se ole jäänyt niin hyvin mieleen, vaikka lapsena sen tietysti muistikin.
Nyt on kyllä hyvä aloitus, kiitos ap!
Piti ihan muistella: alunperin 4 numeroa, myöhemmin 1 numero eteen ja sitten vielä toinen eli 6 numeroa.
Poikasena soitin joskus maalle, isän kotipaikalle: piti soittaa ("tilata") ensin keskukseen ja pyytää: "Saisinko (paikka, numero)?" "Sentraalisantra" vastasi joko "soitan" tai "ilmoitan" :)
Tulevaan puhelinsoittoon vastasin joko sukunimisellä tai paikka+numero, siellä maalla siis.
(en sano tuota paikkaa enkä numeroa, koska joku tietäisi kuka olen. Näköjään on vieläkin muistilokeroissa :) )
Muistan. Oli pyöritettävä valikkoja. Ja näppäiltäviä. Jossain näppäiltävässä eri numeroista lähti erikorkuinen piippausääni. Kun usein soitti, numero tuli kuin motorisesta muistista. Muistan omat numeroni.
3015.
Vanhemmilla oli 1965 auto, jonka rekisterinro oli XBL-22.
Älykkyys ei edellytä eikä edistä numerosarjojen ulkoa opettelua.
Moni lankapuhelinnumero on edelleen käytössä mobiililiittymän numerona.
Eipä se edistä. Eikä edes muistisairautta ehkäise: isä sanoi aikoinaan, et sen takia hän täyttää ristikoita ja muistaa ulkoa puhelinnumerot; ettei se vaan iskisi. Eipä auttanut, iski se kumminkin. .... Hyvä kumminkin, että edes yritti, olisi luultavasti mennyt huonompaan kuntoon jo aiemmin.
Muistan. Muistan myös sen numeron joka meillä oli muuttomme jälkeen. Muistan yhä myös suurimman osan kavereideni lankapuhelimien numeroista, isovanhempieni numerot, muutaman muun sukulaisen numerot.
Kyllä ja en. Lapsuuskodin numeron osaan, mutta omilleni muuttaessa en ottanut lankapuhelinta vaan käytin nokialaista.
En muista enää, pitikö numeron eteen pyörittää myös suuntanumero?
Muistan lapsuuden numeron. En sitä, mikä mulla oli 90- luvun alussa.
Vanhempieni muistan ja lapsuuden parhaan ystävän kodin puh numeron.