Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Itse liotan suuvedessä.. ei tarvii nähä niin paljon vaivaa! Eikä pesukoneen pesuaineet vie makuisuuksia mukanaan. Tunti suuvedessä riittää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin pesen tiskikoneessa, sen jälkeen pesukoneessa.
Painepesurilla saa kerralla selvää!
No joo, mutta mulla ainakin kestää tosi kauan kerätä se sit pannulle kun sitä on keittiön kaapinovissa ja patterin takana. Muutenhan siinä tulee se keittiön huuhtelu kätevästi samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Ja jauhenlihan pyykkikoneessa ollessa kuullostan sipulit valmiiksi.
Ei sipulia mitään kuullosteta, vaan kuulotetaan!
Ärsyttää,kun ei osata Suomen kieltä.
Kas kun ei kuloteta. :D Yleensä sipuli kuullotetaan.
No ei todellakaan! Ärsyttää nää, ketkä on nukkunnu äidin kielen tunneilla. Kulotus kyllä pilaa sen sipulin, tulee liika karstaa ja garsinogeenejä, mutta kuulotus on hyvä.
Kulotus on myös sipulin arkikäytössä vähän hankalaa, kun tarvitaan niin isot metsäalueet sitä varten. Varsinkin kesäaikaan jos on metsäpalovaroitus, niin tarkkana saa olla. Minun makuuni kyllä liian työlästä vain yhtä-kahta sipulia ryhtyä kulottamaan.
Siis häh? te niiku kypsennätte sen pesun jälkeen?? Eiks siitä tuu ihan ruskeeta? yök!
Kiinnitin huomioni samaan kuin tuolla aiempana....jauhenlihaa en ole koskaan ostanutkaan. Itse asiassa herää kysymys, mikä eläin on jauhe...
Olen kuullut, että jauhet on pian metsästetty loppuun. Sääli, koska etenkin pestynä jauhenliha on todella maukasta.
Alan pikkuhiljaa olemaan hieman huolissani tän maan äideistä... On vissiin vedetty jauhe jos toinenkin jutuista päätellen....
Tässä nyt ei ole kukaan ymmärtänyt alkuperäisen kysyjän tarkoitusta hänen tekemänsä kirjoitusvirheen vuoksi. Hänhän puhuu jahVen lihasta. Eli siis jahven lihaahan EI voi käyttää pesemättä sitä, jolloin siitä tulee puhdasta. Tämä viittaa vahvasti siihen että kysyjä on helluntaiseurakuntaan kuuluva. Hehän syövät tunnetusti jahvea päivittäin.
Tänään on valmiiksi kullitettu jauhe tarjouksessa Brismassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee kiviä niskaan, mutta kerron kuitenkin, että minä yleensä vain tuuletan jauhenlihan ulkona, nelisen tuntia riittää. Jos sataa, niin kaksi.
Miten sä toimit pakkasella? Mulla menee hermo, kun otan pakastimesta jauhenlihan, sulatan sen, vien ulos tuulettumaan. Neljä tuntia tuuletusta -> jauhenliha jäässä. Otan sisälle, sulatan, vien uudelleen tuulettumaan ->taas jäässä. Jos pakkasta kestää useita päiviä, niin toi rumba vaan jatkuu ja jatkuu.....
Toi on kyllä tosi paha ongelma, ite tykkään tuulettaa jauhenlihan pöytätuulettimen avulla, varsinkin pakkasella. Ulos ei voi oikein viedä kun siinä on heti kiinni muutama tirppa, niitä höyheniä on sit vaikee nykii siitä irti ja sit joutuu tamppaamaan sitä jäistä jauhenlihaa...
Vierailija kirjoitti:
Suomalaista jauhenlihaa ei tarvitse pestä. Ulkomainen on hyvä huuhtaista painepesurilla. Edesauttaa myös laihtumista.
Tympäisee, kun tätä ulkomaalaisten syrjintää pitää tunkea tähänkin ketjuun. Minkä se jauhe sille voi, ettei ole sattunut syntymään Suomessa?
T. Tarpeeksi laiha muutenkin.
Tämä ketju on ehdottomasti viiden tähden keskustelu. Palaan tähän monta kertaa päivässä lukeakseni uudet kommentit ja taas saan mielettömät entorviinit/okitoksuunit. Jaksaa taas vähän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt oikeestti mammat! Voinko tosiaann olla ainua joka ostaa jauhenlihan valmiiksi pestynä? Ainakin meirän city Marketin palvelu tiskistä saa laatukasta jauhenlihaa valmiiksi pestynä. Näin uramammana en kyllä pysty nuin paljon aikaa käyttämään jauhenlihan pesuun.
Voi kuule, jos tietäisit miten se siellä pestään tai "pestään", et ostaisi enää!
Serkkulikka oli jonkin aikaa cittarissa ruokaosastolla töissä ja kertoi, että siellä ihan yleisesti jätettiin jauhenlihan pesu siivoojien tehtäväksi, vaikka eihän niillä ole edes mitään hygieenia passia. Ja sitten oli ruvettu ihmettelemään kun vessanpönttö huuhtelee niin huonosti ja huomattu, että siellähän on vesisäiliö melkein täynnä jauhenlihaa niin ettei vettä meinaa mahtua. Se siivooja oli siis tunkenut ne lihat sinne säiliöön ja unohtanut, ja varmaan sillä samalla tavalla pessyt aina ennenkin.
Ja sitten siellä ehkä myös on mopattu lattiat jauhenlihalla, ainakin hajusta ja rasvajäljistä päätellen, vaikka tästä ei siivoojaa itse teosta kiinni saatukaan. Kastuuhan se liha siinäkin ja saa jotain pesuainetta niskaansa.
Tilasin ostos teeveestä höyrynpesurin ja sillä voi nopeasti pestä myös jauhenlihaa, säästyy aikaa ettei tarvii elämäm kovankoulun jälkeen enää käyttää liikaa aikaa jauhen lihan kanssa, kuha höyryttää.
nii just. Kaikki hyvin, kuha höyryttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Ja jauhenlihan pyykkikoneessa ollessa kuullostan sipulit valmiiksi.
Ei sipulia mitään kuullosteta, vaan kuulotetaan!
Ärsyttää,kun ei osata Suomen kieltä.
Kas kun ei kuloteta. :D Yleensä sipuli kuullotetaan.
No ei todellakaan! Ärsyttää nää, ketkä on nukkunnu äidin kielen tunneilla. Kulotus kyllä pilaa sen sipulin, tulee liika karstaa ja garsinogeenejä, mutta kuulotus on hyvä.
"KETKÄ ON NUKKUNU" - Ei. Ei käy.
ps. Karsinogeenejä.
Vierailija kirjoitti:
Te pyykkikoneessa pesijät: kai käytätte pesupussia? Ennen tuskailin pesussa levinneen jauhenlihan kanssa ja ärsytti ihan hulluna, kun sitä levinnyttä pöperöä sai sitten viikkotolkulla kaivella pitkien kalsareiden saumoista
Mulle tuli yhtäkkiä sellainen kamala epäilys, että onkohan osa kaupassa myytävästä sikanautajauhelihasta kentien sittenkin tuollaista jauhenlihan pesuprosessin yhteydessä syntynyttä mössöä? Siis jos se tuotantoprosessi joskus vähän prakaa kun pestään isompi satsi, niin kai ne jämät kumminkin johonkin käyttöön koetetaan kaapia? Hyi, en taida enää jauhelihaa ostaakaan!
Vierailija kirjoitti:
No en mutta ruskistamisen jälkeen huuhdon ylimääräset rasvat kuumalla vedellä hanan alla. Jää muuten tosi paljon rasvaa altaaseen. Hyvä keino jos haluaa rasvatonta kutakuinkin syödä.
Mä teen ihan samoin :)
No höh, me ollaan toimittu ihan väärin, syödään sipulit.