Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Mä urbaanina naisena olen alkanut aivopestä jauhenlihani. On paljon siistinpää ja ilmeisen egologista myös. Muutaman tunnin kun soittaa stereoista jauhenlihalle poliittista propakandaa, ja avot, jo on jauhenliha mureaa ja aatteellisesti puhdasta. Sama kannattaa muuten tehdä myös poliittisille proilereille.
Ei ristus notta mä huutonauran maha kippurassa täällä :D
Vierailija kirjoitti:
Kun olette pesseet sen jauhenlihan, niin kuinka kuivaatte sen? Itse kuivatan useinmiten pyykin kuivaus telineessä, mutta jos on kiire niin käytän pyyhettä.
Hiustenkuivaajalla jos on aikaa. Tulee ihanan tuuhea lopputulos. Kerran olin experimentaalisella tuulella ja kokeilin kreppirautaa. Sai tosi hyvin takas sen jauhenlihan alkuperäisen muodon, mutta maistui palaneelta ja maustaminen oli vaikeaa. Seuraavana aamuna vaimolla oli bad hair day. En tiedä miksi, mutta haisi ihan rasvakeittimelle.
ostan self cleaning versiota. peseytyy itsestään. helppo uusiokäyttää
Nykyään kaupasta saa valmiiksi pestyä jauhenlihaa! Suosittelen. Valittavana näytti olevan sekä naurukuivattuna että rumpukuivattuna. Että vaihtoehto myös hipeille löytyy. Toi narukuivattu siis pesupähkinöillä pesty ja rummutettu versio jollain luonnontuhoamisaineella pesty. Mutta en tiiä sit miten pähkinäallergiset hipit...? Ehkä ne ei ees syö jauhea.
Ei jauhelihassa ole mitään verta! Veri valutetaan eläimestä teurastamolla ja se ei missään vaiheessa ole kosketuksissa lihan kanssa, muuten kuin verituotteita valmistettaessa. Punainen neste paketissa on lihasnestettä.
Vierailija kirjoitti:
Paras konsti jauhenlihan pesuun: Pyykkikoneeseen koko köntsä. Esipesuohjelma, 95 astetta, linkous 1200 kierrosta. Käytä pesuvulveria rutkasti ja tujaus vanishia sekaan. Muista huuhteluaine. Lopputuloksena maustettu ja keitetty jauhenliha. Ja eikun syömään.
Mä luulen, et toi oon liian rankka keino. Noita pesuaineita käytetään ihan liian isoina annoksina. Meillä pyörii jauhenliha pesupähkinöiden kanssa, 60 astetta, linkous 800 ja huuhteluaineena etikkaa. Jos on normirasvaista jauhenlihaa, niin laitan lisähuuhtelulla. Rasvattomammat ei tarvi sitä. Jos haluan selvitä nopeasti, niin laitan kaikki mausteetkin koneeseen.
Ensin pitää kuitenkin kuuluttaa siis niinkuin kirkossa ei niinkuin rautatieasemalla. Sipuleita ja pestyä jauhelihaa ei voi yhdistää ilman papin aamenta.
Itse ostin Biltemasta sellaisen pienten osien pesulaitteen, on todella kätevä ja mahtuu käytön jälkeen vaikka sängyn alle. Jauhenlihasta tulee hyvin mausteinenkin, kun samalla pesee Opelin venttiilit ja kaasuläpän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yäk, onko täällä taas jotain jauhenlihakestoilijoita liikkeellä? Meillä käytetään kertisjauhenlihaa, jota ei todellakaan tarvitse pestä, vaan joka heitetään joka käytön jälkeen roskiin.
Mutta jos aikoo kestoilla, niin ainoa oikea pesuaine on Ecover.
Meillä tuo kertakäyttöjauhenliha menee prosessoituna pönttöön.
Sama. Outoa, että julkisuudessa on puhuttu vain prosessoidun lihan lautaselle päätymisen aiheuttamista terveysongelmista. Pönttöön joutaakin.
Vierailija kirjoitti:
Leipäkone on hyvä tässä. Laitetaan jauhenliha koneeseen ja vähän tenua sekaan. Siellä se tekeytyy ihan puhtaaksi ja erittäin maukkaaksi. Ei tarvitse edes pastaa.
No emmää kyllä pastaa söiskään, sä oot varmaan joku siiderivalasläski-avmamma!!!1!1!1!! Mä olen hoikka ja akateemienen enkä syö mitään hiilihydaartteja. Paitsi magaronia jos se on hyvin pesty.
Kannattaa soittaa teurastamolle ja pyytää kylvettämään possut ennen lahtausta (niillä on erikseen siihen palvelu).
Silloin ei tarvitse huuhtaista jauhenlihaa ennen paistoa.
Voi jeesus näitä nykyajan uusavuttomia xd
Poikani luokalla on yksi jauhen poikanen (nimi muutettu) ja mä yleensä pyydän, että tulee meille leikkimään. Sotkuisten pihaleikkien jälkeen käsken poikaset kuumaan suihkuun, jossa jauhesta tulee hyvin mureaa ja puhdasta. Sitten se on helppo paistaa vaikka kokonaisena, mutta itse olen yleensä jauhanut jonkin raajan siltä välipalaksi, jotta koulu ei keskeytyisi yllättäen. Mausteeksi vain hieman rosmanriinia ja valkonsipulia.
Taist missata kirjoittajan pointin, epäilemättä tarkoituksella kirjoitettu noin.
Tärkeintä on muistaa jauhottaa lihaklöntti ennen pesua. Itse pesu on parasta tehdä hyvälaatuisella ruokaöljyllä, mieluusti perulaisella matacacapapalmuöljyllä, jota saa hyvin varustetuista elintarvikeliikkeistä. Lähin taitaa sijaita Regent's Streetillä Lontoossa. Vedellä pesua on syytä välttää, koska raaka-ainessa saattaa olla natriumkloridin jäämiä ja, kuten jo koulussa opittiin, natrium saattaa räjähtää veden kosketuksesta. Noin yleensäkin on syytä välttää kaikkia kemiallisia aineita ja käyttää vain epäkemiallisia.
Kuivausrumpuun ehdottomasti pesun jälkeen. Siellä irtoaa hyvin rasvat ja ne on helppo poistaa nestesäiliöstä ja kaikki muu ylimääräinen kertyy nukkasihtiin ja jäljelle jää vain puhdas kuiva jauhenliha. Halutessaan voi myös valita pitkän kuuman ohjelman niin on heti valmista syötäväksi kun kuivausrummusta ottaa pois, vähän vaan ripottelee mausteita päälle.
Älä viitsi täältä kysellä vaan etsi tietoa muualta kuin palstoilta. Kuumuus itsessään tuhoaa epäpuhtaudet lihasta pois. Liika peseminen kaiken kanssa kostautuu todella heikkona vastustuskykynä. Sama pätee jos aina olet ttöntämässä antibiootteja samantien.
Jeesus anna mun kaikki kestää.
Mitä helkuttia se sulle kuuluu?