Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?

Vierailija
11.11.2015 |

Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?

Kommentit (3424)

Vierailija
241/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi??? Ei sitä tarvi "huuhtoa".

Vierailija
242/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isäntä toi Italiasta semmosen kätevän koneen jolla voi ensiksi pestä jauhenlihan ja sitten spagettin. Yleensä laitan ensiksi jauhenlihan koneeseen ja sitten menen kullittamaan isännän kanssa munat ja sipulit. Kun ollaan valmiita on lihat ja spagetti pesty. Sitten kaulihten lihan ja asettelen sipulit nätisti päälle. Uunissa käytän sitä pyro-ohjelmaa ja hyvää tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhan pesen teollisuuspesuaineilla.

Vierailija
244/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhenlihan saa nykyään valmiiksi esipestynä mm. Hakaniemen hallista ja Etolasta. Ei tosiaan välttämättä tarvitse huuhtoa.

Vierailija
245/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä ainakin kullitetaan sipulit ja sitten lisätään pesty jauhenliha.

Kullitus hoidetaan jo ennen vähittäismyyntiä tavaran toimittajan/valmistajan toimesta, eli ei tarvi enää kotona uudestaan hoitaa, ellei kaipaa tujumpia makuja.

Kaikki kauppaan asti kerenneet tuotteet ovat jo kertaalleen kullitettuja.

Vierailija
246/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa soittaa teurastamolle ja pyytää kylvettämään possut ennen lahtausta (niillä on erikseen siihen palvelu).

Silloin ei tarvitse huuhtaista jauhenlihaa ennen paistoa.

Siis sä oot ihan pihalla. Mitä tekemistä possuilla ja jauheilla on ?

Vierailija
247/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tehkää ite jauhenlihanne niin ei tartte pestä.

Vierailija
248/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Astianpesukone on paras tähän. Mulla on sellainen Tubberwaaran siivilä, jossa on sellainen siivilämäinen kansi. Laitan jauhenlihan sinne sisään ja yhden Fairin tapletin (näitä saa Liidelistä edukkaasti) koneeseen. Pikaohjelma riittää, mutta huuhtelukirkastetta kannattaa käyttää."

Mä käytän Applen taplettia. Joo, on kallis mutta sitä voi käyttää monta kertaa, ainakin kaksi.

Vierailija
249/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tartte pestä.

Kuha on paistijauhenlihaa

Vierailija
250/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä urbaanina naisena olen alkanut aivopestä jauhenlihani. On paljon siistinpää ja ilmeisen egologista myös. Muutaman tunnin kun soittaa stereoista jauhenlihalle poliittista propakandaa, ja avot, jo on jauhenliha mureaa ja aatteellisesti puhdasta. Sama kannattaa muuten tehdä myös poliittisille proilereille.

Kiitos vinkistä. Pitää kokeilla.

Oletko huomannut eroa maussa oliko sitten maahanmuuttoon liittyvä aivopesu tai esim sukupuolineutraaleihin liittoihin liittyvä ?

Vierailija
251/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan valmiiksi pestyä kaupassa?

Ravintolassa kannattaa aina kysyä ennen kuin tilaa.

Vierailija
252/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin pesen tiskikoneessa, sen jälkeen pesukoneessa.

Minä laitan vielä kuivausrumpuun tämän jälkeen!

Vierailija
253/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiedätte, että talouksissa, missä käsitellään ja syödään paljon jauhea, pitää keittiön seinällä olle jauhesammutin. On hyvin palonarkaa tämä.

Vierailija
254/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ehtoollinen?

Vierailija
255/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän jauhenlihani aina paikallisessa pesulassa, tämä antaa lihalle niin luontaiset ja tujut aromit että sykkii suussa kuin Chernobylin ydinvoimala onnettomuuden jälkeen.

Vierailija
256/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyiyäk, mä inhoon kun porukka pesee jauhenlihojaan taloyhtiön koneessa! Mä oon vegaani enkä haluu haista jauhenlihalta, saati sitten saada sitä vahingossa mukaan kun pesen lanttuja ja porkkanoita samassa koneessa. (Ovat muuten lihaa puhtaampia, niille riittää pelkät pesupähkinät eikä tarvii omoa)

Ajatelkaa nyt niitä jauheparkoja kun niitä tapetaan teille ruuaksi! Se liha on jonkun eläimen äitiä, mummoa, iskää, veljeä tai lasta!

Näin vegaanina ällöttää tuollainen. Hommatkaa oma kone tai lopettakaa jauhenlihan pesu kokonaan!

Vierailija
257/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin pestä jauhenlihaa pesukoneen hienonpersunohjelmalla, mutta lopputulos ei ollut kovin hyvä, liha oli pakkauntunut tiukasti pesurummussa oleviin reikiin. Sitten huomasin niksinpirkassa oivan niksin, jossa kehoitettiin laittamaan pestävä liha sukkahousuihin ennen koneeseen laittoa. Nyt pesu onnistuu vaivattomasti. Parhaiksi olen havainnut punaiset 60 denieerin sukkahousut.

Vierailija
258/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä itse ainakin pesen painepesurilla jonka jälkeen puunaan ja föönan.

Vierailija
259/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli miten oli, mutta siirtyisin ihan jauhelihaan. Sitä ei tarvitse pestä. Mitä tulee Jauhen lihaan, se kannattaa aina pestä ennen käyttöä. Sitä kun ei tiedä, kuinka paljon sitä on käytetty. Minä en ainakaan käyttäisi ja olen sitä paitsi ns. varattu.

Vierailija
260/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Rahvas syö kaupasta valmiiksi ostettua jauhenlihaa. Itse lennätän Jersey-saarilta köntin jerseylihaa joka maanantai, jota marinoin ja hygienisoin käsidesissä ja kloritessa. Sitten paistelen siitä filet mignonit ja muut  oman sosiaaliluokkani ruuat. Jos joku kullannupuistani haluaa syödä jotakin Rahvaan kansanosan ruokaa, kuten jauhenlihapihvejä, vedän käsinkudotut silkkiverhoni tiukasti kiinni  ja jauhan jersey-lihani kellarini pimeimmässä nurkassa ja kulotan (vai mitä ne Rahvaat ny tekeekään) sen ruokasalin kakluunissa kypsäksi. Suomesta on niin vaikea löytää tasokasta piikaa, joka osaisi hygienisoida lihaa oikein, että joudun tekemään tämän kaiken ihan itse!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän